Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontantbetaling, bogføring osv.?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtil nu har jeg kun handlet B2B, og behovet for kontantbetaling har jeg derfor aldrig mødt da jeg altid har sendt opkrævning via faktura med bankoverførsel. Men jeg kommer til at udvide min kundegruppe, og jeg vil derfor i fremtiden møde private kunder der skal betale kontant. Hvordan gør jeg dét rent praktisk? Skal jeg skrive en faktura ud, i Billy's Billing som jeg bruger, for hver gang der er en kunde der betaler kontant?

Rent praktisk vil jeg tage ud til private kunder, udføre en opgave og opkræve betaling kontant på stedet. Beløbene kan variere meget, så jeg kan derfor ikke printe en faktura ud hjemmefra og tage med ud til kunden. Er det muligt at bruge en form for kvitteringshæfte i stil med dette, skrive det udførte arbejde, pris osv, ind og aflevere som kvittering for betalingen? Og senere bogføre det i Billy's Billing? Og hvordan? Er helt blank! Big Smile

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne tråd har svaret :)

http://www.amino.dk/forums/t/145805.aspx

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

og ja, så efterfølgende oprette salget i Billys Billing. Men kender ikke til specifikt til metoden i BB, så den er der nok en anden der kan svare på. 

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej R-M

Jeg gør det som du skal til. Jeg bruger dog Dinero(billigere og bedre).Måden du kan gøre det på er, at gå i din lokale kontorbutik(Zap-In, redoffice osv.), købe en dags dato blok eller fakturablok, skrive den i hånden på stedet og når du kommer hjem om aftenen, så bogføre den i dit regnskabs program. Hvis kunden så ønsker en renskrevet faktura(elektronisk), kan man herefter videresende den.

Vh

Jimmi

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

SFD:

Hej R-M

Jeg gør det som du skal til. Jeg bruger dog Dinero(billigere og bedre).Måden du kan gøre det på er, at gå i din lokale kontorbutik(Zap-In, redoffice osv.), købe en dags dato blok eller fakturablok, skrive den i hånden på stedet og når du kommer hjem om aftenen, så bogføre den i dit regnskabs program. Hvis kunden så ønsker en renskrevet faktura(elektronisk), kan man herefter videresende den.

Vh

Jimmi

Tak for jeres svar!

Giver god mening. Det eneste jeg er en smule usikker på er med hensyn til faktura nummer. På de dags dato fakturablokke man kan købe, er der jo allerede trykt et faktura løbenummer. Det kommer jo så ikke til at give mening, når jeg kører med helt anden nummerserie i Billys Billing.

Med hensyn til at bogføre den i mit regnskabsprogram, mener du så bare at jeg opretter en ny faktura for dét arbejde jeg har udført hos kunden? Så jeg skal altså sørge for at lave 2 kvitteringer ude hos kunden, en til kunden og en til mig (så jeg kan bogføre den i mit program).

Og en helt anden ting, hvordan med kontanter i Billys Billing (eller andre regnskabsprogrammer), skal jeg bare oprette en ny konto til kontantbeholdning, og bøgføre at kontant indtægterne kommer ind på den konto?

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekom :-)

Du skal have en kasse i dit regnskabs program(Der er en i Dinero, så det var nemt). Så jeg vil forslå, at du opretter en kasse i din kontoplan.

Det er korrekt, at det giver lidt mere papirarbejde :-) På fakturaen du opretter i dit regnskabs program, kan du henvise(hvis funktionen er mulig i BB) til din dagsdato nr. eller fakturablok nr; Og på de håndskrevne fakturaer noterer du så det endelige fakturanr.(fra BB, på den måde viser du overfor skattefar at du har fået bogført korrekt, sørg dog for, at gemme dem du laver fejl på og få det noteret, da en eventuel revision vil kunne give dig anmærkninger om manglende bilag) Du skal dog sørge for, at gemme dem som dine andre bilag, da du jo henviser til dem.

Vh

Jimmi 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)