Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varebeskrivelser/meta-beskrivelser

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 28
Fra  www.solbrillebutikken.dk Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har 25 produkter i min webshop.

Jeg har skrevet individuelle varebeskrivelser til hver vare, men har ellers brugt mere eller mindre den samme meta-beskrivelse til alle produkterne.

Mit spørgsmål er så; Vil det ikke være en fordel at kopiere varebeskrivelserne til hvert produkt ind i meta-beskrivelsen til produktet?

Har nemlig læst mig frem til at det ikke er godt at have ens meta-beskrivelser.

Men er der fint i forhold til googles "robotter" at have den samme varebeskrivelse og den samme meta-beskrivelse uden man bliver "straffet"?

På forhånd mange tak.

Steffen 

www.solbrillebutikken.dk - Stort udvalg af billige solbriller i god kvalitet. Danmarks bedste kvalitet i forhold til prisen.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I metabeskrivelsen, kan du som udgangspunkt skrive hvad du har lyst til.

Uden at blive straffet.

Men det er ikke hensigtsmæssigt, at kopiere noget ind -og slet ikke at skrive det same, frem for at skrive en tekst, der giver surferne lyst til, netop at klikke sig ind til dig.

Du har muligheden for at skrive en sælgende god tekst og gøre surferne nysgerrige/interesserede, den bør du anvende ved at skrive en unik fangende tekst til hvert produkt.



17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aarhus C
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 28
Fra  www.solbrillebutikken.dk Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Jonas.

Så bare lige for at være sikker, så kan jeg godt have den samme varebeskrivelse og metabeskrivelse, til et produkt, uden at blive straffet?

www.solbrillebutikken.dk - Stort udvalg af billige solbriller i god kvalitet. Danmarks bedste kvalitet i forhold til prisen.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

Faktisk er det ikke så godt hvis flere af dine meta-titler og beskrivelser er identiske på forskellige sider.

Et godt råd er at indsætte varens unikke varenummer eller SKU dynamisk i disse tekster.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke have samme varebeskrivelse uden at der opstår DC.

Der vil da kun blive vist én version. Så det er en ret dårlig ide.

Det er også en dårlig ide, at indsætte et varenummer  - medmindre der rent faktisk er nogen der søger efter det, det kan jo sagtens være tilfældet.

Generelt:

Når du har et overskueligt antal varer, så lav unikke tekster, brug forskellige billeder med forskellige filnavne og skriv unikke titler samt meta beskrivelser.

Det kan naturligvis være en udfordring indenfor visse varetyper, med lidt kreativitet kommer man nu ofte langt.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aarhus C
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 28
Fra  www.solbrillebutikken.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene.

Men er blevet lidt forvirret. 

Så præcisere lige mit spørgsmål. Vil google straffe mig for at have den samme metabeskrivelse og varebeskrivelse til ET produkt?

www.solbrillebutikken.dk - Stort udvalg af billige solbriller i god kvalitet. Danmarks bedste kvalitet i forhold til prisen.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aarhus C
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 28
Fra  www.solbrillebutikken.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :)

www.solbrillebutikken.dk - Stort udvalg af billige solbriller i god kvalitet. Danmarks bedste kvalitet i forhold til prisen.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Det er også en dårlig ide, at indsætte et varenummer  - medmindre der rent faktisk er nogen der søger efter det, det kan jo sagtens være tilfældet.

Det er lige præcis ofte tilfældet at varenummeret i sig selv kan have en søge-værdi, derfor er det en udmærket ide at tilføje dette i meta-beskrivelse samt titel, hvis mange af produkterne har meget ensartede tekster.

Hvis du går ind i Google Webmaster Tool, så vil du blive mødt af advarsler hvis flere af dine sider har identiske meta-titler. Det er umiddelbart ikke noget som Google straffer, men det anbefales af Google af man undgår disse identiske meta-tags.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)