Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 96
Fra  Www.sommer-shop.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino
Jeg er blevet tilbudt en webshop, den har et fint salg lige nu, er det dumt og købe andres webshop og er der noget man skal vide inden man køber den.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas

Personligt har jeg ikke prøvet at overtage nogle webshops fra tidligere ejere, men ville da helt sikkert vide noget om...

1. Hvor mange besøgende har siden.
2. Hvad har omsætning kontra indtjening været på siden.
3. Hvad er der blevet lavet af annoncering (AdWords, affiliate mv)
4. Hvor meget SEO er der lavet på den
5. Hvilket system er shoppen bygget op i
6. Hvad er mulighederne for optimering
7. Hvad er de årlige driftsomkostninger

Der er sikkert mange flere punkter, men det var dem jeg lige hurtig kunne forestille mig, at jeg gerne ville vide noget mere om. 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens være en god ide - det sker dagligt at webshops overtages.

Bare husk at gør dit forarbejde godt.

En ting mange glemmer er, at høre, hvor mange timer den nuværende ejer bruger på webshoppen. Den tid skal omregnes til en omkostning og fratrækkes webshoppes overskud.

Hvis der f.eks. bruges 20 timer om ugen og du alternativ kunne få 200 kr i timen på et alm. arbejde, så skal du fratrække 17.000 kr. * 12 = 204.000 kr. i årets overskud. Din tid er nemlig ikke "gratis" og du kunne sikkert tjene pengene andet sted, så husk endelig at indregne det i din vurdering.

Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 50
Fra  byg-billigst.dk Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være svært at gennemskue hvordan shoppen kører og hvordan den generelt er vedligeholdt, det får man først en fornemmelse af når man får fingrene i den. En anden ting som er vigtig at finde ud af, er hvordan den tidligere ejer har plejet sine kunder, ligger der noget og lurer med utilfredse kunder osv. det kan være meget svært at komme af med dårlig omtale, så Google alle mulige oplysninger om ejerens navn, adresse, firmanavn, cvr nr. osv. - Der kan man får rigtig meget at vide.

Måske du kunne få lov til at "være med" en månedstid inden overtagelsen, så får du selv mulighed for at få fingrene i sagerne.

Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 96
Fra  Www.sommer-shop.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen allesammen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)