Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling med privat kort af kamera til firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg har en meget nystartet enkeltmandsvirksomhed. Jeg har ikke har fået mig et dankort til min firmakonto endnu, og har derfor købt et kamera til virksomheden med mit eget private kort. Hvordan bogfører jeg dette i Dinero?

I princippet betyder det ikke noget for mig om jeg får pengene ud fra firmakontoen og ind på min private konto igen - medmindre det betyder noget for regnskabet?

Håber der sidder en venlig og klog sjæl og vil hjælpe mig lidt i gang :-)

Hilsen Louise

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Op i driften med det under småanskaffelser og i balancen under passiver må der være en konto der hedder mellemregning med ejer.

Så debet småanskaffelser og kredit under passiver. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som revisor eleven skriver - du bogfører som udgift (kommer tilbage til) og modkonto  finder du under egenkaptialen - gæld til indehaver

Den kan du udligne senere eller lade være med at udligne. De penge som du selv skyder ind - og de penge du selv hæver i din virksomhed går alle over status egenkapitalen og påvirker slet ikke skat. Du kan indsætte og hæve helt som du vil, og føre bare regnskab via status over det mellemværende. Mere om det i HVORDAN MAN BESKATTES I PERSONLIG VIRK dette som svar til at du skriver det er ligemeget med at få det igen, for skattemæssigt er det også ligemeget 

Tilbage til at du bogfører som udgift. Her gås ud fra at kameraet koster under 12.600 for sammenhængende enheder - for ellers skal du kun ha 25% af kamerates pris som udgift - resten skal køres som afskrivninger med 25% om året indtil den samlede sum i afskrivninger er under 12.600 hvor du tager resten i et hug

Moms: HVIS du bruger kameraet privat også, så må du stadigt trække udgiften fra når virksomheden er hovedformål men momsen må du kun fratrække i forhold til % forventet brug privat/virksomhed f.eks. 40/60 eller hvad som helst du seriøst forventer. 

Det er for nogen lidt en udfordring at bogføre men det er beskrevet i DETTE LINK 

god vind med det hele

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for svar. Jeg sidder og er ved at forsøge mig med at bogføre det nu. Men jeg har lige lidt problemer med modkontoen til den ny konto med småanskaffelser og uden moms. Du skriver jeg skal bruge gæld til indehaver under egenkapitalen. Den kan jeg ikke finde. Men der er til gengæld en der hedder indskudt kontant i virksomheden. Kan den bruges i mit tilfælde? Se mit forsøg på bogføring herunder.

Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om ovenstående er den korrekte måde at bogføre det på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)