Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket system?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Nu har jeg luret på sidelinjen og brugt søgefunktionen på ufattelig mange emner. Jeg er blevet klogere, men også mere forvirret.

Jeg skal have oprettet en webshop. Målgruppen er kvinder mellem ca 25-55 år. Jeg ved intet om det tekniske bag en webshop, og da jeg er i opstartsfasen har jeg heller ikke uendeligt mange penge at gøre godt med.

Jeg vakler mellem en open source løsning (wordpress + ecommerce) og en hostet løsning som Smartweb.

Jeg har fået en fin pris på opsætning og design af den første mulighed, og det tiltaler mig meget at der ikke er yderligere omkostninger. Altså med en løsning som Smartweb (Shopify, Bigcommerce osv) er der den der månedlige udgift, som jeg på forhånd allerede er træt af. Dog er der selvfølgelig support på den hostede løsning, og jeg frygter lidt, at hvis jeg kaster mig ud i open source løsningen, så crasher min webshop når jeg en dag fx skal opdatere til en nyere version.

Jeg vil sætte stor pris på enhver tanke der måtte falde jer ind, så kom hid :) På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil hurtigt, billigt og nemt i gang, så tag et kig på www.ehandelsfirmaet.dk - her kan du få en komplet webshop med design for under kr. 1000,- hvis du blot bruger rabatkoden SPAR500 - med i shoppen er 1 års serverplads, emailadresser og design der også virker på mobil og tablet. Shoppen er udført i Magento og opsat med dansk brugerflade.

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LJ85,

Der er en generel misforståelse, synes jeg, mht. open source løsninger. De er ikke gratis. Eller rettere kan du lave det hele selv, så e det gratis, udover den tid du bruger på at sætte det op.

Skal du have hjælp til noget, så vil dette koste, da du skal hyre folk til det. At trække på venner og bekendte udmatter ens forhold med disse personer på sigt, er min erfaring.
Således vil det også være løbende omkostninger ved et open source system, hvis du ønsker at holde det opdateret og sikkert - Hvilket de fleste nok gerne vil.

Omkostningsmæssigt, ser jeg ikke den store forskel, hvorvidt det er en open source, eller hostet løsning. Fordelen ved en open source løsning er at du selv bestemmer hvor den hostes, samt hvem du vil have til at hjæpe. Du er ikke låst til eet firma, da der oftest er mange firmaer, der kan hjælpe med vedligehold og udvikling af siden. Derved er der større konkurrence, hvilket jeg ser som en stor fordel.

Du er ikke så låst med et open source system, mht. hosting og support, dog skal du finde nogle du har tillid til. Hvilket open source system du så vælger, bør du lade dem som hjælper dig vælge.

Mvh

Kristoffer

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak begge to :)

Jeg er godt klar over at intet er gratis, men det der trækker ned ved den hostede løsning er de månedlige gebyrer og at der ikke er samme designfrihed. Ulempen ved open source er så, at jeg der står på egne ben om man så må sige. Dog er der hjælp at hente hos vedkommende der sætter den op for mig, så helt alene er jeg jo ikke med det.

Jeg må tænke videre.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo efterhånden blevet som en religiøs debat, når der diskuteres hostede- eller open-source løsninger.

Tilhængerne af hostede løsninger vil jo altid mene, at man f.eks. får gratis opdateringer med i prisen - og at stort set alt er integreret fra start, samt at der er større sikkerhed m.v.

Tilhængere af open-source vil mene du får større frihed - adgang til hele din kildekode, frihed til at vælge de underleverandører du ønsker m.v.

Der er f.eks. i Dandomain noget der kaldes "Egne sider" et modul til kr. 49,- om måneden, der gør det muligt at oprette op til 25 ekstra egne sider. Yderligere findes der moduler til faktura som koster 99,- pr. måned, modul til produktkonfigurator til 99,- pr. måned. Og så skal man da i øvrigt også betale 99,- pr. måned for at få lov til at lave eget design. Og sådan bliver det ved og set fra Dandomains side er det da genialt - og det ses da også tydeligt på deres regnskab, der tjenes rigtig mange penge - og stor respekt for det, det vil vi da alle gerne. Men faktuelt betaler rigtig mange mindre shops 800-1200 pr. måned - og så vil der måske argumenteres for, at så er det jo også komplet osv osv - jamen det er det da, hvis man i øvrigt også har tilkøb et design eller fået det lavet ude i byen pris. 5000-30.000

Faktuelt kan jeg sige, at vi flytter flere og flere fra hostede løsninger til Magento - alene den uge har vi fået en række bestillinger fra kunder der ligger på Dandomain, argumenterne fra disse kunder har været mange - men bl.a. de forholdsvis store månedlige omkostninger er en af årsagerne. Man er i øvrigt ellers generelt tilfreds med Dandomain's service, som jeg også kun hører godt om.

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du have en shop, så er der udgifter.

Du bliver formentlig nød til at have en indløsningsaftale med Nets/Teller. 100/mdr + transaktionsbegyr + %

Du skal have en betalingsgateway. De billige og gode må vel være ePay og QuickPay - lad os bare sige 150,- om måneden.

I open source sammenhæng, som ved de hostede proprietære løsninger, så render du garanteret ind i at skulle betale for udvidelser (plugins, opdateringer med videre)

Du skal have hosting til din shop. Uanset om den er på OS eller lukket løsning. Lad os bare sige 100,-/mdr

Det du derudover skal være klar over: når din shop er færdig, så begynder det RIGTIGE arbejde. Det er fuldstændigt ligegyldigt om du har brugt 500,- eller 20000,- på at etablere din shop, da du skal smide time efter time efter godt indhold, søgemaskineoptimering, opdateringer, design og ALT det andet. 

Mange kigger bare på etableringsudgiften. Det er en fejl. Indtægter og DE væsentlige udgifter kommer først efter det følgende hårde slid. Tag de rigtige briller på og se det lidt fra oven.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter, du har helt ret i det er et stort arbejde - og arbejdet kommer efterfølgende, men det gør det så uanset hvilket shopsystem man vælger. Det er ikke "bare lige" at drive en webshop - og konkurrencen er hård stort set uanset hvad branche man kaster sig over.

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !
Jeg bruger et produkt fra C-Soft !
Billigt og 100% tilpasset danske løsninger.

Integreret med kreditkort, Post, GLS osv.

Jeg bruger den dog til engros salg, så vi har først visning af priser når godkendte kunder er logget ind, og de bestiller uden betaling.

300 Kr. om måneden og billig hjælp til opstarten, jeg har kun gode ord tilover for dem.
Jeg har flere varer som ligger nr. 1 på Google, så deres opbygning er lavet rigtigt.

min side er www.termalou.com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)