Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero: Kasseklade med bevægelser imellem egne bankkonti

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg har 3 bankkonti. Da den første (og mest brugte) var importeret via bankimport var alt i skønneste orden, Jeg fordelte posteringer ud på bilag mv og saldoen v. udgangen af året var ens i banken og i dinero.

Men, men; Jeg vil gerne have min revisor til at godkende inden jeg bogfører kladdeposteringerne, derfor går jeg istedet videre med en bankimport fra næste konto. De lægger sig flot under posteringerne fra 1. import. Men nu begynder saldoen på 1. konto at opføre sig mærkeligt...

Jeg tænker det skyldes at der f.eks. flyttes penge fra den ene konto til den anden - og at den bevægelse opstår 2 gange i dinero fordi der er importeret posteringer for begge konti (dobbeltkonfekt). Men kan det virkelig passe at et så kodefriskt program som Dinero ikke automatisk isolerer og beder mig matche flere posteringer med samme beløb?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kodefriskt.. Jeg mener hvad havde du regnet med

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel helt OK at forvente, at med en bankimportfunktion i et regnskabsprogram så er der taget højde for så potentielt stort et bogføringsproblem at posteringer sker 2 gange?

kode-kommentar var ift. at jeg rent faktisk oftest oplever at software med den nyeste kodebase også er de mest gnidningsfrie, når det er gode folk bag.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Rom:

Hejsa, 

Jeg har 3 bankkonti. Da den første (og mest brugte) var importeret via bankimport var alt i skønneste orden, Jeg fordelte posteringer ud på bilag mv og saldoen v. udgangen af året var ens i banken og i dinero.

Men, men; Jeg vil gerne have min revisor til at godkende inden jeg bogfører kladdeposteringerne, derfor går jeg istedet videre med en bankimport fra næste konto. De lægger sig flot under posteringerne fra 1. import. Men nu begynder saldoen på 1. konto at opføre sig mærkeligt...

Jeg tænker det skyldes at der f.eks. flyttes penge fra den ene konto til den anden - og at den bevægelse opstår 2 gange i dinero fordi der er importeret posteringer for begge konti (dobbeltkonfekt). Men kan det virkelig passe at et så kodefriskt program som Dinero ikke automatisk isolerer og beder mig matche flere posteringer med samme beløb?

Hej Kristoffer.

Vi har ikke lavet en bankafstemningsfunktion som det er det du søger :)

Det er dog noget vi ønsker i fremtiden.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek, det er fint - jeg fjernede de enkelte posteringer der var duppletter af hinanden og nu stemmer banken.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Rom:

Tjek, det er fint - jeg fjernede de enkelte posteringer der var duppletter af hinanden og nu stemmer banken.

Hej Kristoffer.

Lyder godt :)

Vi kan se du har skrevet mange post rundt omkring for at få svar på et par spørgsmål.

Vil du ikke i fremtiden bare spørge 1 sted ?

Det skyldes at vi bruger ufattelig meget tid på at huske og administrere håndteringen af det samme spørgsmål flere gange.

Så vil du gøre os glad - vi føler jo med alle steder :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart, hvad er jeres foretrukne? Nogle steder står der amino, andre steder facebook etc.

Mail?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Rom:

Klart, hvad er jeres foretrukne? Nogle steder står der amino, andre steder facebook etc.

Mail?

Det nemmeste for os er helt klart mail, for der kan vi følge hele tråden hurtigt :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej Kristoffer.

Vi har ikke lavet en bankafstemningsfunktion som det er det du søger :)

Det er dog noget vi ønsker i fremtiden.

De bedste hilsner

Rasmus

I øvrigt ville en fed funktion indtil den totale bankafstemning er oppe at køre være at man kan bogføre valgte posteringer i kassekladden. Det kunne også afhjælpe det med de store kassekladder...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)