Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mit Wordpress indlæg komme både på forsiden, og på en anden side...?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et webprojekt under udvikling, med en masse udfordringer, og en af de sidste store udfordringer jeg har, er som følger:

Når jeg skriver et indlæg, kan jeg bestemme hvilken dato indlæget bliver vist så jeg kan lave en masse indlæg på forhånd.

Jeg har brug for, at kunne lave et indlæg, hvor kun det ene indlæg, bliver vist på forsiden. Dette indlæg ændres hver dag, så der altså kommer et nyt dagligt indlæg, omhandlende den specifikke dag... men jeg har flere oplysninger relevante til den dato, så samme indlæg skal også vises på sin egen side, hvor der er widgets m.m. med andet relevant indhold til den givne dato... mit problem er så... kan mit indlæg blive vist dagligt på forsiden, og samtidig blive vist på sin egen side?

F.eks. d. 1. juni bliver et indlæg med oplysninger om den 1. juni vist på forsiden, men samme indlæg bliver også vist (høre til) på en side med andre data omkring d. 1. juni...

Kan det lade sig gøre?.. og giver det nogen mening...? det er bare for at spare på data, så jeg ikke både skal lave en side med de info jeg skal bruge, og så samtidig lave et dagligt indlæg med de samme info, bare for at kunne få det vist på forside også...

Hilsen Anders

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

det kan sagtens laves det kræver blot at man laver en specilet template til forsiden

og siden vil jo stadig have sin egen side hvor du i den også kan lave en

template der henter det indhold du vil vise 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Olsen:

Hej Aminoer

Jeg har et webprojekt under udvikling, med en masse udfordringer, og en af de sidste store udfordringer jeg har, er som følger:

Når jeg skriver et indlæg, kan jeg bestemme hvilken dato indlæget bliver vist så jeg kan lave en masse indlæg på forhånd.

Jeg har brug for, at kunne lave et indlæg, hvor kun det ene indlæg, bliver vist på forsiden. Dette indlæg ændres hver dag, så der altså kommer et nyt dagligt indlæg, omhandlende den specifikke dag... men jeg har flere oplysninger relevante til den dato, så samme indlæg skal også vises på sin egen side, hvor der er widgets m.m. med andet relevant indhold til den givne dato... mit problem er så... kan mit indlæg blive vist dagligt på forsiden, og samtidig blive vist på sin egen side?

F.eks. d. 1. juni bliver et indlæg med oplysninger om den 1. juni vist på forsiden, men samme indlæg bliver også vist (høre til) på en side med andre data omkring d. 1. juni...

Kan det lade sig gøre?.. og giver det nogen mening...? det er bare for at spare på data, så jeg ikke både skal lave en side med de info jeg skal bruge, og så samtidig lave et dagligt indlæg med de samme info, bare for at kunne få det vist på forside også...

Hilsen Anders

Hej Anders,

Denne funktion er allerede indbygget i Wordpress :-)
- så du behøver ikke at lave et page template, som Wordpress support skriver.
 
Gør følgende: 

Log på WP-admin --> Klik på Indstillinger --> Klik på Læsning

Her kan du definere at forsiden skal vise dine seneste indlæg samt hvor mange (f.eks. kun 1 - standard er 10)


Med venlig hilsen
Bastian
 

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:
Denne funktion er allerede indbygget i Wordpress :-)
- så du behøver ikke at lave et page template, som Wordpress support skriver.

 

Hej

Hvis han skal have lavet det så det ligner det eksempel han viser skal han lave en y template

at rette antal ændre kun ved det antal der vises ikke layoutet

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress Support:

Bastian:
Denne funktion er allerede indbygget i Wordpress :-)
- så du behøver ikke at lave et page template, som Wordpress support skriver.

 

Hej

Hvis han skal have lavet det så det ligner det eksempel han viser skal han lave en y template

at rette antal ændre kun ved det antal der vises ikke layoutet

Han nævner ikke noget om layout / designet Hmm


Med venlig hilsen
Bastian 

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

nej men det bliver lidt problematisk at have sat blogpost til kun 1 for kun at have en på forsiden

da der så i arkiver og kategorier også kun bliver vist en på hver side

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress Support:

Hej

nej men det bliver lidt problematisk at have sat blogpost til kun 1 for kun at have en på forsiden

da der så i arkiver og kategorier også kun bliver vist en på hver side

Hej igen,

Historien melder heller ikke noget om hvorvidt trådstarter vil bruge kategorier og arkiver. Det er korrekt at metoden ændre post limit globalt.

Såfremt trådstarter kun ønsker at ændre post limit på sin forside.
Skal han gøre følgende --> Gå til Udseende --> Editor --> index.php 

Find  if (have_posts()) og erstat med

query_posts('showposts=1'); if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post();  


Med venlig hilsen
Bastian 

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Tak for jeres gode svar... jeg kan godt genkende lidt af det i skriver, da jeg naturligvis har kigget lidt på mulighederne...

Jeg kan ikke umiddelbart sige, hvilken en af mulighederne der er den bedste i min situation, så jeg vi prøve at beskrive det lidt i detaljer, så bliver det måske lidt lettere at finde en løsning. :-)

Projektet hedder Dagenidag.dk det er et projekt jeg har "syslet" med i nogle år, og havde faktisk fået lavet det færdigt, da det gik op for mig, at det ikke kunne fungere optimalt. Alt koden blev hentet ind fra en db, og vist på forsiden. Denne daglige info skiftede så for hver dag (ud fra server time). Reelt set, havde jeg 'kun' en forside, og alt info lå i en db, ikke tilgængeligt for søgemaskiner. Det duede ikke, og jeg måtte starte forfra.

Nu har jeg fundet ud af, at WP er optimalt til dette projekt, især fordi det er super søgemaskine venligt, og data er let at administrere.

Det jeg har i tankerne er, at hver dag har sin egen statiske side, hvor, ud over selve indholdet (indlæget) også har nogle widget's (forestiller mig at det er smartest) som kan laves til kun at blive vist på den individuelle side, derfor en særskilt side til hver dag.

Min tanke var så, at selve indlæget, kunne blive vist på sin egen "daglige" side, men da det er et indlæg, kan jeg også få det til at blive vist på en given dato, for hvert indlæg, og så kan indlæget også blive vist, én gang dagligt på selve forsiden. Som jeg også beskrev tidligere så kunne indlæget for d. 1. juni blive vist på forsiden, kun på den dag, men samtidig høre det også til sin egen side, der hedder 1.juni sammen med ekstra info, i form af widgets... giver det nogen mening?

Selve designet er ikke umiddelbart super vigtigt. Man kan altid vælge en dag fra en kalender, og hele sitet vil nok være i tre kolonner, med begivenheder m.m. som indlæg, og widget's på hver side, med særlige mærkedage m.m., for hver enkelt dag.

Jeg havde også overvejet, at lave en side for hver dag, og så lave uddrag af selve siden, og få de uddrag vist dagligt på forsiden... jeg ved bare ikke lige hvordan man ændre disse uddrag, til at blive ændret og vist hver dag.

Mange tak for jeres info indtil videre, det betyder rigtig meget. Big Smile

/Anders

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste vil være at sætte wordpress op til at vise en side istedet for indlæg/seneste indlæg.

Den pågældende side der skal vises, vil så skulle have lidt programmering, som kan hente dags-dato-indlæg.....

Hvordan det nøjagtigt skal fungere, er afhængig af dine dato-indlæg, men det er ikke den store raketvidenskab, blot lidt fikiumdik med sql....

Hvis du mangler hjælp til det, så skriv til mig, når du er klar til at få det lavet, så kan jeg lave det på et par timer...

Prismæssigt ligger det under en plovmand

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Er det ikke bare et spørgsmål om, at sætte hvert indlæg, til at blive 'udgivet' på en helt specifik dato...? så bliver hvert indlæg hvis én gang hver dag, altså et nyt indlæg hver dag, som datoen skifter...

/Anders

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)