Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal man indberette moms hvis man ikke er nået 50.000?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Grafisk Dezign Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Når man registrer en ny virksomhed, behøver man faktisk ikke at momsregistrere til at starte med. Hvis du har en momsregistreret virksomhed skal du indberette moms, men du behøves først at momsregistrere dig, når du omsætter for 50.000. Håber det hjalp :-) 

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Pedersen:

Jeg har en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed og er blevet i tvivl jeg skal indberette moms inden jeg når de 50.000?

Det skal du.

Når du er momsregistreret og opkræver moms - skal du indberette moms også selvom din omsætning er under 50.000 kr.

Fra Ballerup
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Grafisk Dezign Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar - så har jeg gjort det rigtigt :-)

mvh mette

Fra Ballerup
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Grafisk Dezign Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

altså.. man må gerne tjene de 50.000 men når man når op over, skal man indberette al den moms man har solgt for? er det forstået rigtigt?

Og tak for din besked :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mette Pedersen:
man må gerne tjene de 50.000 men når man når op over, skal man indberette al den moms man har solgt for? er det forstået rigtigt?

Hvis du er momsregistreret så skal du indberette ALT ind og udgående moms. Selvom det bare er 1 kr.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er moms registreret, så skal du indberette moms, også selv om du ikke har nået de 50.000kr

 

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Pedersen:

altså.. man må gerne tjene de 50.000 men når man når op over, skal man indberette al den moms man har solgt for? er det forstået rigtigt?

Du misforstår det en smule. Hvis dit momspligtige salg overstiger 50.000, skal du momsregistreres. Hvis dit momspligtige salg er under 50.000, er der ikke krav om momsregistrering. Du har valgt at momsregistrere dig selvom dit salg er under 50.000 (såkaldt frivillig momsregistrering). Det betyder at du skal indberette alt moms, også det der ikke overstiger 50.000.

Fra Ballerup
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Grafisk Dezign Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, så skulle jeg altså ha ventet med at momsregistrere mig til jeg var nået de 50.000 :)

Ærgerligt, men jeg har indberettet momsen så ingen skade gjort.

Tak for dit svar.

Mette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kunne forudse at du ville nå 50 t på 12 mdr så skulle du skam registrere dig. De 50 t er ikke en bund først og så registrering. Når man 48.000 på 8 mdr kan man ikke bare registrere og forstætte uden risiko for at skulle af med told + samme i bod af de første 48.000 kr så på den måde kan det være godt

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)