Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ApS med ejendom som kapital

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde,

Jeg går rundt i en proces, der omhandler at starte op som selvstændig igen. Det bliver en glidende overgang, så jeg beholder 8-16 jobbet og så stille og roligt oparbejder en indtægt til at kunne "hoppe" over 100%. Jeg er altså ikke afhængig af at det skal give en fuldtidsindtægt fra år et.

Spørgsmålet er, om jeg kan købe en ejendom privat og så "skyde" den ind i et ApS, og så have alle omkostninger/udgifter derinde. Er klar over, at der ikke er en faktisk kapital i firmaet, og at jeg så med 99% sikkerhed skal stå som garant for lånet, indtil der er opbygget kapital nok i firmaet til at overtage lånet fuldt ud.

Vigtig info: Jeg har tænkt mig at arbejde med investering i ejendomme med fokus på cashflow og driftsoptimering. Altså ikke flipping eller anden spekulation.

Grunden til, at jeg gerne vil have det over i et ApS med det samme, er, at jeg (selvfølgelig) gerne vil bevare så meget af indtjeningen som muligt, uden at skulle betale SKAT. Des flere penge jeg kan beholde til at afbetale/opbygge kapital i firmaet, des hurtigere går det.

Håber ovenstående giver mening - og at én kan svare på det.. Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

for at få bedst hjælp af nogle af de skrappe ejendomsfolk tror jeg du skal beskriver hvad type ejendom - bebor du den selv - er det rent udleje til private eller er det en erhvervsejendom, da det kan ha betydning

jeg kan ikke ud fra det du skriver se hvor du mener du sparer skat - rentemæssigt er fradrag vel ikke større - men måske skat sparet på huslejeindtægt til selskabsskat eller noget andet? På en række områder kan det være en fordel at ha en ejendom privat, men andre kan byde bedre ind hvis du forklarer mere

Kun for at der ikke skal være en misforståelse - så er du vel med på at afdrag ikke er en omkostning, hverken i selskab eller som privat - lige som kun egentlig reparation giver fradrag mens meget andet vedligeholdelse kan være forbedring uden fradrag

Se hvad du får af gode svar herinde, men inden du gør noget ellers, så tag en time med en revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John! :)

Ejendommen er ren udlejning. Det er til udlejning til privat beboelse.

Så du mener ikke umiddelbart der er nogen fordel i det, udover den selskabsskat der er at hente? På et tidspunkt skulle der gerne komme flere ejendomme til, men det kan vel så bare flyttes til den tid?

Jeg skal have fat i både advokat og revisor. Vil gerne have et stabilt/troværdigt team på plads inden tingene går løs. :)

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Der skal under alle omstændigheder være 50K (minimum) i selskabskapital til at starte med hvis det skal være et ApS. De 50K kan indskydes i kontanter eller som et aktiv (ejendommen), hvis denne representerer en værdi på minimum 50K, dvs. at "friværdien" i ejendommen reelt er 50K. Dette skal attesteres af en revisor.

Uanset hvordan du vender og drejer det så skal der formodentlig også lægges en udbetaling ved køb af ejendommen. I så fald - og forudsat at du vil have den over i et ApS - ville jeg indskyde de 50K i kapital i selskabet. Yderligere kapital kan indskydes som egenkapital eller lån.

Hvis du køber ejendommen privat ville kunne indgå i en virksomhedsskatteordning og dermed langt henad vejen blive beskattet som om den lå i et selskab.

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige, som jeg læser det, at det er lige så smart for mig, at starte ud med at have ejendommen privat?

Kan se, at du kalder dig ejendomsinvestor, som kaldenavn, så går ud fra, at du er i branchen? Hvorhenne af i landet? Jeg sidder i Aalborg og mangler en mentor, der har tid/lyst til at døje lidt med mig.. ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LKlitgaard,

Jeg vil meget gerne være dig behjælpelig. Jeg bor selv i Aalborg, og vi kunne evt. mødes til en drøftelse af dine projekter.

Send mig gerne en privatbesked.

 

 

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, det lyder spændende. Jeg sender en PM. :)

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at sende en PM - jeg kunne ikke sende dig en da du tilsyneladende har slået funktionen fra.

Dbh & god weekend

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)