Jeg synes den historie lyder meget usandsynlig. Sådan ville en fagforening, efter min opfattelse, aldrig handle ... med mindre det er en af de gule altså.
Hovedregelen er, at ingen aftale (f.eks. husaftaler) må stille de ansatte ringere end den gældende overenskomst. Her er der tale om, at den indgåede overenskomst stiller de ansatte ringere end de faktiske forhold og det er jeg jeg er mere end skeptisk over for; jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at en fagforening ville byde sine medlemmer dette.
Et firma ville ikke indgå overenskomst, men 3F blokerede dem, og til sidst bøjede virksomheden sig. Medarbejderne mistede flere af deres goder, fik mindre i løn, deres frugtkurv blev også sløjfet osv..
3F var tilfredse, medarbejderne var ikke. Virksomheden lukkede - og det var de fantastiske 3Fere, der stod for det.
Et meget fremtrædent 3F medlem sagde, da han stod som blokadevagt, "Vi har 1 milliard i strejkekassen, så vi vinder den her". Han fik ret, de vandt og medarbejderne/medlemmerne mistede deres job
Nogle få af mine medarbejdere på Jubii, ville i sin tid også organisere sig. Jeg viste dem hvad det ville betyde for deres løn og goder og så stoppede det af sig selv...
Jeg synes den historie lyder meget usandsynlig. Sådan ville en fagforening, efter min opfattelse, aldrig handle ... med mindre det er en af de gule altså.
Hovsa!!! 5 stjerner!!! Drømmer jeg, eller er jeg vågen? (frit efter Holberg) :-)
Nogle få af mine medarbejdere på Jubii, ville i sin tid også organisere sig. Jeg viste dem hvad det ville betyde for deres løn og goder og så stoppede det af sig selv...
Du fandt måske lige en OK frem fra Kristelige eller HK ? :-)
Et af de første punkter i den overenskomst som Jesper også har fået sendt vil være, at ingen ansatte (på nogen måde) må få forringet eksisterende vilkår. Det er helt standard. Så hvis f.eks. man lønner over overenskomsten uden at betale pension, så kan lønnen ikke sættes ned, men pensionen skal betales.
Jeg kan huske jeg selv holdt op med at læse resten, da jeg nåede til dette punkt, men det er mange år siden.