Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan går jeg bedst på sommerferie med min enkeltmands webshop?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften Amino

Sommeren er nær, og inden ikke så længe begynder vores "obligatoriske" sommerferie.

Jeg selv skal to uger til syden (1 uge ad gangen).

Problemet er, at jeg driver en nyopstartet webshop ved siden af, hvor der dagligt er en del ordre.

Jeg er ene og alene med webshoppen, og jeg kan ikke sætte nogen til at styre shoppen for mig, imens jeg er syd på.

Mit spørgsmål er, hvordan laver jeg den bedst mulige løsning på dette problem?

Er det simpelthen bare noget med at reklamere, at man er på ferie en uge, og at ordrene først sendes afsted d. xx/xx?

Mvh. Mathias

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo skrive klart og tydeligt på forsiden at varer bestilt i uge 35 bliver sendt mandag i uge 36 f.eks :) du går måske glip ag nogle ordere, men hvem gider at få dårlige anmeldelser pga for sent levering med mere end en uge?

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan skrive, at du er på ferie, eller du kan vælge at sende en automail, til alle dem der lægger en ordre om, at på grund af ferie, så bliver ordrene først ekspederet Mandag i den kommende uge... Det er der nok flere der ser, end det første, med mindre du laver det første som en popup, med de irritationsmomenter, som det medfører...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du få dine venner til at hjælpe dig mens du er væk ?

Jeg kunne muligvis hjælpe, hvis du bor i København. Men det kan være svært at overlade sin butik til en anden, når man ikke kender hinanden.
 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
eller du kan vælge at sende en automail, til alle dem der lægger en ordre om, at på grund af ferie, så bliver ordrene først ekspederet Mandag i den kommende uge

 Enig - og kombiner det evt. med lidt ekstra bonus - som tak for tålmodigheden - Det har virket super i mange år hos mig.

Dog sender jeg altid i god tid inden ferie, mail til kunderne ( mailgruppen) om at ferie er nærtstående.

Med den kombination, mister du meget lidt omsætning.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Hej M

Du er nok desværre nødt til at revurdere, om du vil lave forretning eller ej. En webshop kræver handling 'nu og her' og ikke om en uges tid. Det er nok lidt sent nu, men til næste år er du nødt til at vælge: Enten at oplære en person til at tage over, eller at droppe ferien. Det lyder hårdt, men som selvstændig har man ikke altid samme muligheder som almindeligt ansatte. Bare for at sætte det i perspektiv: Det er ca. 7 år siden jeg sidst var på ferie.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Viggo Poulsen:
Det er ca. 7 år siden jeg sidst var på ferie.

Nyd dog livet og tag paa ferie, Livet er for kort til kun at tænke paa penge :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Fashion-Seller:
eller du kan vælge at sende en automail, til alle dem der lægger en ordre om, at på grund af ferie, så bliver ordrene først ekspederet Mandag i den kommende uge

 Enig - og kombiner det evt. med lidt ekstra bonus - som tak for tålmodigheden - Det har virket super i mange år hos mig.

Dog sender jeg altid i god tid inden ferie, mail til kunderne ( mailgruppen) om at ferie er nærtstående.

Med den kombination, mister du meget lidt omsætning.

Det er også et super godt råd!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

 Enig - og kombiner det evt. med lidt ekstra bonus - som tak for tålmodigheden - Det har virket super i mange år hos mig.

Denne idé med at give lidt ekstra bonus er jeg fan af! Men hvordan kan jeg give evt. give bonus?

Anders S:

Nyd dog livet og tag paa ferie, Livet er for kort til kun at tænke paa penge :)

Kunne ikke være mere enig! ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Viggo Poulsen:

Du er nok desværre nødt til at revurdere, om du vil lave forretning eller ej. En webshop kræver handling 'nu og her' og ikke om en uges tid. Det er nok lidt sent nu, men til næste år er du nødt til at vælge: Enten at oplære en person til at tage over, eller at droppe ferien. Det lyder hårdt, men som selvstændig har man ikke altid samme muligheder som almindeligt ansatte. Bare for at sætte det i perspektiv: Det er ca. 7 år siden jeg sidst var på ferie.

Mens Mathias revurderer sine webshop ambitioner, så skulle du måske revurdere din livsfilosofi... 7 år uden ferie er hverken sundt eller smart. Du får aldrig mulighed for at se tingene fra en anden vinkel, hvis du hele tiden sidder i centrum. Men sådan er vi alle så forskellige!

Og jeg har til dato endnu ik hørt om nogen webshop, som er gået ned, fordi ejeren har været på ferie. Tværtimod plejer mange kunder at have forståelse for, at tingene foregår et i andet tempo i Juli mdr... Måske fordi de selv har/får ferie, eller kender til hele vigøren med ferieafholdelse mm...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)