Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan går jeg bedst på sommerferie med min enkeltmands webshop?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:
Du er nok desværre nødt til at revurdere, om du vil lave forretning eller ej. En webshop kræver handling 'nu og her' og ikke om en uges tid. Det er nok lidt sent nu, men til næste år er du nødt til at vælge: Enten at oplære en person til at tage over, eller at droppe ferien. Det lyder hårdt, men som selvstændig har man ikke altid samme muligheder som almindeligt ansatte. Bare for at sætte det i perspektiv: Det er ca. 7 år siden jeg sidst var på ferie.

 Sikke noget bavl Viggo :)

Med ordentlig kommunikation til dine kunder før og under ferien går det rigtig fint.

Samtidig kan du endda være heldig at få et tættere forhold til dine faste kunder, med disse feriemails, med mere viden om hvad og hvornår de har brug for varer.

Jeg ligger selv under 10% i mistet omsætning i ferierne - og nok nærmere 5%. - og holder masse ferie - det er da det der er med til at gøre livet sjovt at leve - og det forstår de fleste kunder heldigvis. :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

M:
Denne idé med at give lidt ekstra bonus er jeg fan af! Men hvordan kan jeg give evt. give bonus?

 F.eks ved at tilbyde for xx antal % gratis varer med i pakken.

Køber kunden for en tusse, sender du for 1100,- feks

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Viggo Poulsen:
Det er ca. 7 år siden jeg sidst var på ferie.

Nyd dog livet og tag paa ferie, Livet er for kort til kun at tænke paa penge :)

Enig :-)

Nu hører det med til historien, at jeg bor på Fur, hvor min forretning, som jeg driver sammen med min kone, i juni-august har åben hver dag. Vi har lukket i Januar og Februar, men noget af det software jeg laver kræver en del support i netop disse 2 måneder. MEN uden for sæsonen lever vi et stille og roligt liv, med masser af lækker natur rundt omkring os. Så det er ikke et savn fra min side, blot en konstatering af, at som sælvstændig er man indimellen nødt til at tænke alternativt.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Sikke noget bavl Viggo :)

Med ordentlig kommunikation til dine kunder før og under ferien går det rigtig fint.

Samtidig kan du endda være heldig at få et tættere forhold til dine faste kunder, med disse feriemails, med mere viden om hvad og hvornår de har brug for varer.

Jeg ligger selv under 10% i mistet omsætning i ferierne - og nok nærmere 5%. - og holder masse ferie - det er da det der er med til at gøre livet sjovt at leve - og det forstår de fleste kunder heldigvis. :)

 

Hej Jesper

Jeg vil give dig ret, i det tilfælde hvor du har en webshop med gode faste kunder. Men mange webshops i dag har 'tilfældige' kunder som kun kommer forbi den ene gang, og de er med det samme videre til næste shop. Så det skal bestemt med i overvejelserne hvilken type kunder man har flest af.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:

Anders S:

Viggo Poulsen:
Det er ca. 7 år siden jeg sidst var på ferie.

Nyd dog livet og tag paa ferie, Livet er for kort til kun at tænke paa penge :)

Enig :-)

Nu hører det med til historien, at jeg bor på Fur, hvor min forretning, som jeg driver sammen med min kone, i juni-august har åben hver dag. Vi har lukket i Januar og Februar, men noget af det software jeg laver kræver en del support i netop disse 2 måneder. MEN uden for sæsonen lever vi et stille og roligt liv, med masser af lækker natur rundt omkring os. Så det er ikke et savn fra min side, blot en konstatering af, at som sælvstændig er man indimellen nødt til at tænke alternativt.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Naa Ok troede at du sad paa kontoret og svedte hele tiden.. :)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil sige om en siger skriv du har lukket i uge 35 og sender i 36 og evt. sige alle ordre der bestilles i uge 35 med forsendelse til uge 36 får bonus i form af rabat eller anden form for kompensation for at du har lukkede, det har ihvertfald været vores tanke hvis vi lukker ned i sommerferien, selv om jeg personligt ikke mener man kan holde fri, men der vil altid være nogle gange hvor det skal til.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstå ikke at du ikke kan finde en ferie afløser........

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Et lille lille input fra en hyppig e-shopper. Jeg vil mene at det er et must at kunderne kender til den længere ventetid før de bestiller - dette mister du måske er par ordre ved, men det er god skik og du undgår utilfredshed. Personligt er jeg altid spændt efter et køb og en automail, der fortæller at der vil være en uges ekstra ventetid vil derfor være lidt af et antiklimaks og nok udløse nogle følelser du ikke har lyst til at være skyld i.

Må vi se din shop?

God ferie ellers!

Mvh. Simon

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Størup:
Jeg vil mene at det er et must at kunderne kender til den længere ventetid før de bestiller - dette mister du måske er par ordre ved, men det er god skik og du undgår utilfredshed.

100 % enig med Simon. Jeg kunne godt finde på at bestille varen et andet sted og så afvise modtagelse/gøre brug af min fortrydelsesret, når varen så endelig kommer. OG blackliste den hjemmeside fremover.

Ligesom Viggo har jeg ikke holdt en regulær ferie i 10 år, men sørger for at have små "vandhuller" (ture i naturen, spontane sammenkomster med vennerne, weekendeophold i ny og næ). Ferie er altså ikke en pligt :-). Der er mange selvstændige, der ikke kan holde en eller flere ugers ferie.

Men har man familie/børn, skal man selvfølgelig huske at være sammen med dem.

Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flittig e-handler vil jeg også mene at det bedste er at du gør opmærksom på det på din hjemmeside, samt sender email ud til dine faste kunder. Personligt tror jeg ikke det ville skræmme mig væk som kunde, da det jo er naturligt at man har brug for at holde fri engang imellem. 

At være iværksætter kræver selvfølgelig hårdt arbejde, og ofte må man give afkast på en masse ting - men derfor skal man selvfølgelig ikke glemme at forkæle sig selv en gang imellem, og nyde livet, vi lever jo kun en gang? Husk også at for meget arbejde også kan medføre stress - hvilket kan resultere i at man slet ikke kan passe sin forretning, så jeg vil da klart anbefale at holde en ferie engang imellem.

Jeg tager ligesom dig også to uger sydpå i år, da jeg har været så heldig at booke denne ferie - hvilket er en vandreferie, som jeg ser som en god måde at koble af for hverdagen, og få en masse nye gode idéer :-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)