Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udbyder man 6 ugers kursus til ledige ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er udannet ingeniør og har længe haft lyst til at udbyde kursus i "Grundlæggende hjemmsidekodning, Html" til ledige københavnere.

Jeg har søgt på nettet og synes ikke at kunne finde regler og krav til sådan et kursus. Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide om jeg kan udbyde dette kursus alene eller skal det  udbydes i samarbejde med skole mv.

Kender nogen til reglerne, eller har links ?

(Ja jeg kan ringe til A-kassen og spørge, men jeg vælger blive lidt klogere på reglerne før jeg kontakter dem)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du arbejdsløse? Hvis ja, tror du de har penge til at betale for den slags?

Derudover kan jeg ikke rigtigt se hvad de skal bruge HTML til, tvivler på det vil forbedre deres jobmuligheder sønderligt.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du skal tage fat i hhv. jobcentre og A-kasser direkte og høre om der er interesse i at få dit kursus med på listen over 6-ugers fritvalg.

Vær dog OBS på at der er rigtig mange om de "tilbud".

Og nej Michael det er ikke de ledige selv der betaler, det gør staten!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Mener du arbejdsløse? Hvis ja, tror du de har penge til at betale for den slags?

Derudover kan jeg ikke rigtigt se hvad de skal bruge HTML til, tvivler på det vil forbedre deres jobmuligheder sønderligt.

Alle ledige har ret til 6 ugers gratis kursus.

Og hvorfor skulle HTML ikke kunne bruges som kompetencegivende kursus?

Som ledig får man jo konstant at vide at man skal uddanne sig, blive dygtigere osv.

Ikke at det nytter ret meget - DK ender bare ud med en fandens masse ledige, som kan meget, men som ikke kan bruges alligevel.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:
Alle ledige har ret til 6 ugers gratis kursus.

Ah ja selvfølgelig ... snablen laaaangt nede i statskassen istedet for at bestille noget ... *suk*

Fru Hartmann:
Og hvorfor skulle HTML ikke kunne bruges som kompetencegivende kursus?

Fordi HTML i sig selv idag ikke kan bruges til noget, hvis du vil vedligeholde hjemmesider skal du bruge et kursus i det CMS siden er bygget op i, hvis du vil bygge hjemmesider skal du som minimum have kendskab til Photoshop og visuelt design, samt en eller anden form for backend teknologi ... f.eks. Wordpress.

Så hvad med at kalde det et hjemmesidekursus istedet, og lære folk op i at sætte en Wordpress op? Evt. blot med tilpasning af et købt template, det er trods alt væsentligt nemmere end at bygge fra bunden :-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Mikkel... skal de ledige finde sin indre fugl eller skal de lære HTML ?

Jeg vil vove at påstå at mange dygtige programmører startede med at lære HTML som var springbrættet til at lære mere.

:-)

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Leather caps:
om jeg kan udbyde dette kursus alene eller skal det  udbydes i samarbejde med skole mv.

Det er svært for ledige at få penge til et privat kursus.
Jeg kan anbefale du tager kontakt til et kursuscenter/skole under AMU, og bliver aflønnet af skolen

/Finn

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

General Ka D'Argo:
Kære Mikkel... skal de ledige finde sin indre fugl eller skal de lære HTML ?

Ingen af delene ... de skal i arbejde, og hvad end vi gør med dem indtil det sker skal understøtte det formål. Det mener jeg ikke HTML Kurser gør.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Ah ja selvfølgelig ... snablen laaaangt nede i statskassen istedet for at bestille noget ... *suk*

Hovne s....... Kom igen når du selv lander i køen. Mage til nedgørende bemærkning at komme med.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

General Ka D'Argo:
Jeg vil vove at påstå at mange dygtige programmører startede med at lære HTML som var springbrættet til at lære mere.

Kurser for arbejdsløse skal kunne forbedre deres jobmuligheder (ikke være et springbræt til at lære mere). Derfor har Mikkel helt ret i, at et html kursus er helt ubrugeligt, og med garanti ikke vil være noget som jobcentret vil godkende.

Tilgengæld er der god mening i et "hjemmeside-kursus" eller som de allerede kaldes (for de findes allerede): "Webmasterkursus", hvor der undervises i et CMS, så den ledige kan vedligeholde og opdatere hjemmesider. Der findes allerede sådanne kurser i Joomla, Wordpress, og de andre større CMS, så det er nok noget i den stil man skal satse på, hvis man vil godkendes af jobcentret som kursusudbyder.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)