Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af revisor, regnskabsprogram samt selskabsform

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med Jer.

Efter en del tests, Markedsundersøgelser og succes med et sundheds-koncept via Facebookside "fitnesspigen, ønsker vi nu at tage et skridt videre og åbne en online shop, således vi kan sælge de produkter vi laver anmelderser af til vores følgere/kunder.

Vi har igennem Agera, fået henvist 3 revisorer, som der er booket møder med de næste par uger.

Vi har dog nogle ting som er vigtige for os

1) Finde den rigtige revisor/rådgiver første gang, hvem kan I anbefale og de skal gerne kunne arbejd i DINERO eller e-conomic?

2) Valg af økonomi system, skal vi vælge DINERO og er der nogle REVISORER der kender dette?

3) Hvem kan hjælpe os med at programmere en "bro" mellem DINERO og vores Webshop, således vi kan have lagerstyring via DINERO ?

4) Selskabsform, vi bor PT i Danmark men har planer om at styre den danske virksomhed fra Spanien. Er det så en fordel med Aps og et holding selskab i Spanien ?

Hilsen Fitnesspigen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1, Alle revisorer kan economics vil jeg påstå og langt de fleste kan også Dinero som jo ikke er så vidt forskellig for så meget andet ud fra revisor synspunkt. Hør helt enkelt den revisor i vælger hvad han kan,

2. Dinero er gratis så why not . det er velfungerende på de fleste områder

3. ved jeg ikke  Gætter på at Dinero er på vej med egentlig lagerstyring men mener ikke det findes endnu - Det kan være en årsag til at se på andre programmer der har egentlig lagerstyring, Det vil også afhænge af hvad DU kan. Kan du meget lidt om regnskab og bogføring, så er Dinero jo let at starte ud med

4 Hvis I skal styre den udelukkende fra Spanien, så lyder et selskab smart. Om I så vil ha holding i Spanien oveni tror jeg du skal ha fat i en der kan både dansk og spansk skattelov for at svare på. Det vil jo give administration af regnskaber og indberetning både til DK og S

Hv is I ind imellem er i DK og udfører noget som direktører så SKAL i ha dansk arbejdsskadeforsikring i et selskab, hvis I udelukkende er i Spanien og aldrig arbejder i DK for selskabet skal I ikke

Jeg hørte styrelsen om det og fik klart svar retur. Hvis man bare en dag er i DK og udfører noget for selskabet, skal man være forsikret, og det vil normalt være arbejdsskadestyrelsens opfattelse at man er det, men kan man påvise man laver alt i Spanien, så er der ikke et dansk krav (han som ringede mente dog at vide, fra spansk kollega at der var krav i Spanien til forsikring for alle der udførte arbejde i Spanien  også selvstændige, så det kan du checke)

Der kan være en del ting at undersøge omkostningsmæssigt ved at være ansat i et DK selskab som lønmodtager i Spanien - og tilknytning som ejer samtidigt. Jeg mener der er en del krav - sygesikringer og andet som du skal undersøge

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tusind tak for hurtigt svar.

1) Cool

2) Ja det var også det vi tænkte, dog er vi klar til den prof med det samme, da vi skal bruge alle funkktioner.

3) I juli kommer Dinero med en API til Dinero, således at 3. part kan programmere en bro mellem Dinero og vores Webshop, således vi fra Spanien altid kan følge økonomien/lager real time og lave bestillinger af vare dernede fra.

4) Ja så ønsker vi at firmaet i Danmark fortsætter, da vi skal have nogle ansatte herhjemme, som kan pakke ordre og styre kunder service.

Mht at have et holding eller andet, har vi faktisk slet ikke forstand på. Tænkte bare det kunne være en fordel, når der skal trækkes overskud ud af firma ?

Tak igen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Holding er ikke en skattefordel i forhold til at I skal få penge ud. Det eneste holding kan skattemæssigt er, at få et beskattet overskud fra drift flyttet op i holding uden yderligere skat

Det har ikke betydning for JERES skat, om det beskattede overskud ligger i drift eller er flyttet op i holding. Det vil stadigt koste jer samme skat at få det videre ud til jer.

Fordelen kan være, at I kan bringe penge i sikkerhed for kreditorer ved at flytte det op i holding f.eks men der er ikke en personlig skattefordel, så I skal opveje evt omkostninger ved drift i dk og holding i Spanien med indberetning begge steder nøje

Læs her om udbytte kontra løn som kan gi en ide om hvordan skat fungerer, også lidt i forhold til netop det at der i alle fald skal være betalt selskabsskat i drift, inden der kan være tale om udbytte http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html og lidt om at stifte selskab, evt sammen med holding http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tusind tak John. Vi læser løs :-)

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tillykke med beslutningen om at åbne en shop!

Når det er sagt så ville jeg sørge for at få gang i forretningen først og til en start koncentrere mig mindre om selskabsstrukturer og skattebesparelser. Som (skatte)rådgiver i en årrække har jeg mødt utroligt mange der "dør" med ellers gode projekter fordi de koncentrerer sig om alt muligt andet end der der giver penge i kassen. Så kom i gang - få skab noget omsætning og tag så stilling til om I har den rigtige struktur fremadrettet. Man kan stort set altid lave det om undervejs uden at det udløser skat.

Yderligere ville jeg holde det rent dansk - det bliver kun mere indviklet af at rode spanske forhold ind i projektet. I så fald er det (dyre) rådgivere hver gang du har et spørgsmål med mindre du finder den spanske pendant til Amino (-:

Fra København
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for vejledningen

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fitnesspigen

Tillykke med beslutningen

1) Det er vigtigt at komme godt fra start!, derfor også vigtigt at finde den rigtige fra start af. Jeg mener ligesom John alle revisorer / rådgivere kan arbejde i E-conomic, samt i Dinero.

2) Jeg ville personligt vælge Economic, såfremt du skal have lagermodulet op at køre med det samme, Da Dinero ikke understøtter det endnu. E-conomic har det hele! og det er testet og brugt af mange, så det virker bare!

3) Jeg har nogle kollegaer som kan hjælpe med at bygge broen imellemWebshop og lagerstyring E-conomic (de har lige gjort det ved en anden kunde, og det spiller bare!)

4) Nej jeg vil ikke mene det er en fordel at have Holdingselskab i Spanien. jeg ville nøjes med et driftselskab i Danmark og styre det hele derfra.

Skriv endelig en pm hvis du skal have hjælp!

mvh. Steffen

Læs mere om at valg af regnskabsprogram, samt andre regnskabs relevante blogs på

nytregnskab.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at lave lagerstyringen i webshoppen og spare tiden på at sidde og bogføre leverandørfakturaer linievis?

Fuld lagerstyring kræver meget disciplin, og meget tid... og er sjældent nødvendigt fra starten af. Hvorfor spilde sin tid på unødvendig administration mens konkurrenterne sidder og laver SEO eller ringer til dine kunder?

Hvis du selv vil lave bogføringen, kan Dinero være et godt valg. Jeg oplever da at ikke bogføringskyndige laver færre fejl i Dinero og Billys Billing end i systemer som e-conomic. Både mht. korrekte mosmkoder, men også ifht. regnskabsposteringernes "retning" :-)

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig i, såfremt du selv vil stå for bogføringen og du ikke skal have lagermodul, og ikke har prøvet det før, er Dinero og Billys Billing helt klart at foretrække. Det er virkelig nemt og simpelt.

Se evt. nytregnskab.dk

mvh. Steffen

Læs mere om at valg af regnskabsprogram, samt andre regnskabs relevante blogs på

nytregnskab.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)