Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde har betalt for meget, med vilje - hvordan bogfører jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en kunde som har været en måned forsinket med en betaling på en faktura.

Jeg har ikke pålagt renter eller rykkergebyrer, men blot afventet betalingen.

Den har jeg så fået nu, og der er lagt 500 kr oven i som en slags kompensation for at jeg har ventet i så lang tid.

De 500 kr. er ikke skrevet på fakturaen heller ej har jeg opkrævet dem på anden vis, det er en ren gestus fra kundens side (har ringet og spurgt, og han siger at det er for at jeg har ventet i lang tid).

Nu er mit spørgsmål så, hvordan bogfører jeg disse 500 kr? Jeg kan jo ikke lave om i beløb i fakturaen når de er sendt ud (bruger BB).

Hvis jeg nu i BB registrerer at fakturaen er betalt, og taster ind at der er indbetalt hovedstolen plus de 500 kr., hvad sker der så? Så vil jeg jo i systemet stå til at skylde min kunde 500 kr.? Skal jeg bare registrere indbetalingen på det aftalte beløb, og så lave en faktura til med de 500 kr. og sætte den til betalt? Hvad med moms?

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare lave en faktura på 500 kroner mere?

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

WebShopSpørgsmål:

Kan du ikke bare lave en faktura på 500 kroner mere?

Arrhg - ville det ikke være en alt for let løsning *SMIILLL* - eller hvad med at sende pengene tilbage - med besked om "for meget indbetalt" -

Men lad os høre om der ikke er nogen der har nogle mere finurlige løsninger - for dem her - de lå da alt for meget lige for .....

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men er det den mest rigtige måde at gøre det på?

Hvis ja, går jeg så ud fra at jeg så skal lave en faktura på 400 plus moms (500 inkl.), men hvad skal produktet/ydelsen være? 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

"varm luft" - ? Big Smile

(Husk at sende kunden fakturaen for han har brug for den for at få sit bogholderi til at stemme) - Jeg tror jeg ville vælge at sende pengene retur -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Se på hvad betalingen dækker over. En kompensation for at have stillet penge til rådighed for din kunde ved at vente på betalingen. Jeg ville lave et internt bilag og bogføre det som en renteindtægt.

Hvad kunden gør vil jeg lade være hans egen sag.
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Se på hvad betalingen dækker over. En kompensation for at have stillet penge til rådighed for din kunde ved at vente på betalingen. Jeg ville lave et internt bilag og bogføre det som en renteindtægt.

Hvad kunden gør vil jeg lade være hans egen sag.

Lyder som en god løsning. Tror at det er det jeg gør med mindre der er andre der kommer med bedre forslag.

Kan heller ikke se hvordan de 500 kr. skulle være momsberettigede.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogfør som en renteindtægt i forbindelse med betaling.  Eller rykkergebyr.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøvede også på et tidspunkt hvor en kunde indsatte flere penge end det fakturaen lød på. Og fik at vide at det var for den gode service.

Sagde det var rigtig fint osv. Men mit regnskab ville ikke passe, så derfor sendte jeg det for meget betalte retur.

Sagde også at sådan var min service altid. Og det kostede ikke ekstra. Men det hjalp jo tit til de gav navnet videre til dem de kendte.

Mvh. Kim

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tænker bare, kan det ikke tages som en slags drikkepenge?, eller en + difference fra kassen? Et eller andet :P

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)