Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af PC-Support virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  iBaii.dk - Kvalitetssikret nyheder m.m om Apple og andre gadgets Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 24 år gammel, og har mange års erfaring med support, reperation og opsætning af PC og Mac.

Til dagligt arbejder jeg i en elektronikkæde, der sælger computere og supportløsninger. Dog har jeg gennem min tid der, set at der er nogle ting som butikkens løsninger ikke kan klare.

Derfor vil jeg selv begive mig ud i at fylde de tomme huller.

Hvor skal jeg starte og hvordan?

Hvad mener i kunne skabe værdi hvis i feks manglede hjælp til jeres elektronik derhjemme og skulle vælge mig frem for større kæder/virksomheder.

Det skal siges jeg har erfaring med alt fra telefoner til TV og parabol.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det gode ved din ide er at næsten alle private har IT/TV/Box/antenne problemer. Udfordringen er at private ikke vil betale en ordentlig timeløn for at få deres problemer løst, og det kan være besværligt at finde kunden, der har problemet.

Prøv det, gå igang og lær hen ad vejen. Du har den viden der skal til at starte firmaet og startomkostninger er næsten lig nul - hvis du fortsætter i dit nuværende arbejde, hvor du tjener til husleje og mad.

Læs på Startupsvar.dk om de udfordringer der er ved at starte en virksomhed - fx Gør virksomheden lovlig 

Læs også hæftet Start af IT support-virksomhed - åbner i PDF

Bare klø på.

Mogens

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  iBaii.dk - Kvalitetssikret nyheder m.m om Apple og andre gadgets Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens

tak for dit input. 

Du har ret i, at mange ikke vil betale mange penge for sådanne services. Det er derfor jeg vil undersøge hvordan jeg kan skabe merværdi for mine services, så kunden kan se en mening med prisen. 

Det kræver dog så vidt jeg kan se, at jeg skal lave en grundig markedsundersøgelse, for at kunne fastsætte den mest optimale pris. 

Som nystartet virksomhed, er mit primære mål at bygge en kundebase op, og ikke nødvendigvis tænke profit. Samtidig vil jeg også gerne kunne tilbyde lidt mere end traditionelle support-virksomheder, f.eks en pakkeløsning med rådgivning af køb af elektronik, og opsætning samt noget support indblandet, netop for at kunne skabe den værdi der gør, at kunden eventuelt vil foretrække mig. 

samtidig er jeg certificeret til at arbejde med Apple produkter, hvilke jeg ofte har oplevet, er svært at finde i forskellige butikker rundt i byer, på trods af, at efterspørgslen stiger. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sean:
Det kræver dog så vidt jeg kan se, at jeg skal lave en grundig markedsundersøgelse, for at kunne fastsætte den mest optimale pris. 

Jeg har tidligere arbejde i branchen som selvstændig, og jeg mener vi tog 600 kr/time + moms, og det var stadig svært at få det til at give nævneværdigt overskud på private kunder. Det var en del nemmere at tjene på erhvervskunder.

Det er et meget svært marked, der er meget konkurrence, Fætter Ole på 12 år kan hjælpe gratis med det meste, kunder ser ikke altid værdien af den service man yder, som lille forhandler er ens indkøbspriser på IT og elektronik typisk højere end de store kæders tilbudspriser etc. 

Det kunne måske være en mulighed at undersøge hvor stort behovet er for Apple support. Umiddelbart vil jeg tro, at der er mindre konkurrence der, end på PC markedet. Fætter Ole kan muligvis ikke fixe en Mac, medmindre han selv har en. Og de er trods alt ikke allemandseje i DK endnu, så det kunne være en niche der var værd at undersøge.

Mvh Carsten

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  iBaii.dk - Kvalitetssikret nyheder m.m om Apple og andre gadgets Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

jeg er fuldt ud opmærksom på den høje konkurrence der er på markedet. Dog mener jeg stadig, at der er potentiale i det, da jeg drager disse konklusioner ud fra min hverdag i butikken.

Derfor er det også min idé, at tilbyde min service i en anden vinkel end andre "almindelige" butikker. Dog ligger den idé på tegnebrættet, men kom gerne med bud. 

ift. Nichen med Apple produkter, har dette også været min tanke. Men i og med at andelen af Apples computere ikke er så høje, er pengene der måske heller ikke? Dog har de så iPad og iPhone, som jeg også kender ud og ind. 

Du nævner, at Fætter Ole også kan hjælpe til med det meste. Dette er til dels sandt. Men hvordan kan elektronikkæden som jeg arbejder i så omsætte for flere hundrede tusinde om måneden på ren support af PC'er? Min mening er, at der altid vil være nogen der ikke lige har hjælpen ved hånden. Fætter Ole vil har jo nok heller ikke liiige en hel dag til at ordne en bærbar der er gået kold. :-)

jeg er frisk på andre idéer inden for IT, da support kun er en del af det jeg interesserer mig for. :-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 59
Fra  JakobSabinsky.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj
Jeg har selv lavet selvstændig pc support, ved siden af studiet. Det er ikke noget man lever godt på, men det er en god måde at lave noget ekstra mønt.
Mit råd til dig 😊
Find et godt navn til din virksomhed, noget der virker troværdig og ikke for stort. Det skal ikke lyde dyrt.
Så opretter du annoncer i lokalaviser og ugeavisen Søndag. Med en kort og god tekst, der nøjagtig beskriver, hvad du tilbyder. Og så venter du bare på at telefonen ringer 😊
Jeg fik ca. 90% af mine kunder gennem lokalaviser og resten gennem henvisninger. Jeg fik ingen kunder gennem min hjemmeside, og kun en enkelt gennem min facebook side.
Folk der har brug for hjælp til pc, søger ikke hjælp på nettet.
Jeg tog kr. 280 + moms pr. Time. Min. 2 timer. Og kr. 150 i transport. Jeg tror sagtens man kunne tage mere, men havde ikke samvittighed til det 😖
Håber det var noget du kunne bruge.
Mvh. Jakob

www.blueheaven.dk Sex skal være sjovt

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sean:
Men hvordan kan elektronikkæden som jeg arbejder i så omsætte for flere hundrede tusinde om måneden på ren support af PC'er?

Jeg er slet ikke i tvivl om at de store kæder har god omsætning på det, da folk som regel tager hen til stedet de købte det, når der er problemer. Kunderne kommer sikkert helt af sig selv. De sælger sikkert også nogle garantier/serviceordninger på IT support.

Hvis du har mod på det, så bare klø på. Det er helt sikkert en fordel at du har erfaring med det fra dit daglige arbejde, og kan se hvordan det kan fungere.

Mvh Carsten

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  iBaii.dk - Kvalitetssikret nyheder m.m om Apple og andre gadgets Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tak for dit input. Jeg sætter pris på den, og vil tage den med i mine overvejelser. :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)