Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til generelle informationer omkring Skat, moms o.lign. ved et firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere :)

Da jeg overvejer at åbne en webshop der sælger iPhone- og iPadcovers, har jeg nogle spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde direkte svar på, hverken på amino eller andre steder. Undskyld min manglende viden indenfor branchen, jeg er helt ny, og overvejer kun om det skal blive. Her er mine spørgsmål:

Hvis jeg (billigt) køber covers i Kina, hvordan kan man så undgå at betale told, hvis det er muligt?

Skal man betale det samme i Skat, som man gør når man får løn, når man har et arbejde under et andet firma? 

Hvis man køber varer i EU, skal man så betale told, i så fald, er tolden så på samme beløb som hvis det var uden fra EU, man bestilte?

Tak på forhånd :)

Anders 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Det korte svar.

1. Nej du kan ikke komme uden om at skulle betale Told

2. Ja du betaler altid det samme i SKAT. Det du skal finde ud af er dog om du vil starte et selskab, eller om det skal være personlig ejet. Der er fordele og ulemper ved begge, jeg vil dog i dit tilfælde anbefale personlig ejet da det giver dig visse skattefordele i form af fradrag m.m. Dette kan du læse rigtig meget mere om på godt dansk der er til at forstå enten på John Hannovers blog herinde, eller på www.ditselskab.dk v. Jacob Tøjner.

3. Nej der er ikke told på EU handel da det er frihandelszone. Samtidig er der ej heller moms. Dette er noget du skal aftale med din leverandør, det er ikke alle der er inde i reglerne, men handel mellem firmaer i EU er momsfrit. Forstået på den måde at køber du et parti varer i tyskland betaler du ikke tysk moms. Men selvfølgelig skal du prissætte med dansk moms når du sælger produkterne, og afregne moms med SKAT 4 gange om året.

Håber det hjalp.

En personlig kommentar, de der covers til iphones, er der ikke bare voldsomt mange butikker der fører dem. Altså man kan købe dem på ethvert gadehjørne, og der findes de første 30 webshops der handler dem. Hvis du skal det, skal du virkelig sørge for du har unikke produkter der ikke kan købes andre steder. Bare mine 5 ører :)

Tilmeldt 10. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det uddybede svar, det var meget nemmere at forstå :) 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange spørgsmål kan du også få svar på, på Skat's hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46519
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders T Viborg:

1

Hvis jeg (billigt) køber covers i Kina, hvordan kan man så undgå at betale told, hvis det er muligt?

2

Skal man betale det samme i Skat, som man gør når man får løn, når man har et arbejde under et andet firma? 

3

Hvis man køber varer i EU, skal man så betale told, i så fald, er tolden så på samme beløb som hvis det var uden fra EU, man bestilte?

1 Nej der er som udgangspunkt told på   læs BASALT OM IMPORT FRA UDEN FOR EU 

2 Ja personlig skat af overskud som er helt samme som af løn

3 Nej ikke told inden for EU 

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)