Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan prisfastsætter jeg ????

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hørve
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Soul House - for psyke og sjæl Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal starte op som behandler inden for weelness behandlinger, coaching, samt, massage. Hvordan prisfastsætter jeg mine behandlinger ?

Starter op i en lille by i Nordvestsjælland, hvor jeg skal leje et lokale hos en frisør. Er der nogen der har erfaring med, hvordan/hvor meget jeg skal betale i leje.

Skal det være fast leje el. % af omsætningen ?? Hvor meget ??

 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man skal prisfastsætte sit produkt eller ydelse kan man jo altid tage et kig på konkurrenternes priser. Læg dig op af dem, og er der konkurrenter lokalt kan du jo så vælge at "pris-dumpe" lidt indtil du har gang i omsætningen. 

Der er ikke noget enkelt regnestykke på hvordan man gør det, og det er også et af de store spørgsmål for iværksættere. Det skyldes jo at man godt er klar over at hvis man starter for højt så går man glip af kunder (og dem ser man nok ikke igen), og sætter man prisen for lavt, bliver det meget meget svært at skrue den op på et "ordentligt" leje senere.

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Judi,

Det er altid en god ide at lægge sig op af konkurrenterne.

Jeg har dog også regnet ud, hvad jeg som minimum skal have på timesbasis eller per opgave (anslået tidsforbrug) sammenlignet med et lønarbejde med feriepenge, pension osv. Jeg har derfor en god ide om, hvor smertegrænsen er. Det gør det nemmere at håndtere kunder, der bare vil have det FOR billigt eller konkurrenter, der bare er FOR billige.

Jeg ved, at hvis nogen laver noget under min mindstepris, så tjener de sandsynligvis ikke penge, og hvem gider arbejde gratis i længden? Og køber en kunde en service billigere et andet sted, får de sandsynligvis et ringere produkt... ærgerligt for dem. 

Det er en god ide at finde smertegrænsen, selvom den kan være vanskelig finde, i det den både skal dække udgifter og tidsforbrug, men det er nu meget rart med nogle retningslinjer så man ikke ender med at forære det hele væk. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de andre.

Mht lokaleleje så kan du undersøge hvad niveauet er for lignende pladser. Fastsættes prisen som en %-del af omsætningen, hvad vil der så ske såfremt du ikke får en tilfredsstillende omsætning i de første måneder (det tager normalt lidt tid at opbygge en forretning)? Får du succes vil det formentlig blive en dyrere løsning med en %-del af omsætningen, men risikoen (hvis nogen) vil i opstarten være på udlejer, såfremt der ikke er krav om minimumsbetaling.

For at finde frem til prisen på en behandling vil jeg foreslå at du ser på din forretning på et lidt længere sigt. Prøv og stil et senarie op hvor du er x antal måneder fremme i din plan.

1. Hvad er tilfredsstillende niveau for aktiviteten i din forretning med hensyn til antal af de forskellige behandlinger.

2. Hvad er der af salg af produkter, og hvad er avancen af denne.

3. Hvad er omkostningerne (faste og variable)

Ud fra ovenstående så lav en kalkulation af indtægten ved at du leger med prisen af de forskellige behandlinger. Herved får du en fornemmelse af hvad der vil ligge tilbage ved det aktivitetsniveau og de priser du har kalkuleret med. Du kan også ændre lidt på aktiviteten så du får et overblik over hvad eventuelle udsving (positive som negative) har af indvirkning på din indtjening.

Fra Hørve
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Soul House - for psyke og sjæl Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar, det hargivet mig noget at arbejde videre med.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)