Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO eller IVS under uddannelse.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Har en søn som læser, og som derfor er på SU.

Han har et job ved siden af, og kommer muligvis over grænsen for hvad man må tjene uden at blive trukket i SU.

For at undgå fratræk i SU, hvilken ordning ville da være den bedste,  Virksomhedsordningen(VSO) eller Iværksætterselskab (IVS).

På forhånd tak.

Mvh

Bjarne Vesterager

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

begge ordninger klarer jobbet i forhold til SU - begge kan let kræve lidt revisorhjælp - IVS er dyrere at drive som udgangspunkt 

Jeg synes ikke SU generelt skal være det afgørende men derimod om VSO som personlig virksomhed eller et selskab med alle de store forskelle der faktisk er, er valgt

Læs om de ret store forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

VSO kræver at virksomheden drives seriøst erhvervsmæssigt kan man lægge til - VSO kan tilvælges når man ser om man har behov - er man ikke oppe og ramme SU kan man bare være personlig virksomhed uden VSO

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne,
Det er vel ikke lønindtægt, du vil lægge ind i en virksomhed ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er løn eller honorar og ja det kunne ordet job jo godt være i virkeligheden - så må det slet ikke lægges i virksomhed hvis det faktisk er lønmodtager eller tilsvarende - det er kun hvis det er regulær selvstændighed og job dækker over laver f.eks. hjemmesider i egen virksomhed til salg, design arbejde på selvstændig basis, udfører havetjenester for en række private - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det handler om at min søn udsteder faktura til et firma  for udførte marketingsopgaver hver måned samtidig med at han læser ved siden af på SU.

og ja, det kan man vel godt kalde løn eller honorar, eller er jeg helt forkert på den?

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at nævne at min søn idag er på lønningslisten hos firmaet, men dette vil han ændre således at han fremover udsteder en faktura på udført arbejde hvis man kan gøre det under en af de 2 nævnte ordninger. Mvh Bjarne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vesterager:
Glemte lige at nævne at min søn idag er på lønningslisten hos firmaet, men dette vil han ændre således at han fremover udsteder en faktura på udført arbejde hvis man kan gøre det under en af de 2 nævnte ordninger. Mvh Bjarne
det må man jo ikke hvis du læser tidligere link. Man kan jo ikke bare ændre fra lønmodtager til at fakturere og ikke få indberettet skat som man har lyst til

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være et brud på kildeskatteloven, hvilket også kan blive en alvorlig sag for arbejdsgiveren.

Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de to andre skarpe herre skriver, vil SKAT formentlig ret hurtigt anfægte honorarmodtagelsen, da det ikke må foregå på "lønmodtager lignende forhold". Dvs. der er en række betingelser for din søn der skal være opfyldt, og typisk siger man at selskabet der er honorarmodtager skal have flere end bare én kunde, samtidig med at man også fysisk arbejder for forskellige kunder i løbet af året.

Jeg vil gerne finde en nærmere definition, hvis du har behov for det.

Mvh.
Nicolaj

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det skal lige bemærkes at det er hans første lønseddel han netop har fået, men tak for dine svar.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)