Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO eller IVS under uddannelse.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

tak for dit svar.

ville meget gerne have en definition på det hvis det er muligt.

mvh

Bjarne Vesterager

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

i virkeligheden fatter jeg ikke at det skal være muligt at få SU - bare ved at være selvstændig, og nogen gange misride VSO eller stifte IVS - men unge der tager arbejde og gør sig arbejdsparate den vej - kan ikke få. Personligt synes jeg overskud ved VSO eller IVS eller andet - skulle lægges til skattepligtigt indtægt ved beregning af SU - så SU ikke var noget der bare kunne gives til alle med store indtægter, ved at være tilmeldt et studie - men noget der gik til rent faktisk at holde studerendes hoveder økonomisk over andet i mangel af anden indtægt

Det er lovligt i mange fald - med VSO og IVS og jeg skal gi dig skal jeg- men der er ikke megen fornuft i det - det er et politisk svigt, at man ikke kræver at skattepligtig indtægt skal opgives OG sammen med overskud fra VSO eller selskab.

Alternativet er, at alle får SU så ikke de der passer arbejde stilles dårligere

Sorry - det vil nok blive set som et moralsk skvulp 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar, dropper alt om den ene eller anden ordning og foreslår min søn at droppe SU eller holde sig under grænsen for indkomst.

mvh

Bjarne S.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

👍

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vesterager:
Tak for alle svar, dropper alt om den ene eller anden ordning og foreslår min søn at droppe SU eller holde sig under grænsen for indkomst
  - Ha al den indkomst han kan - forudsat han  samtidigt kan klare uddannelsen som er nr 1 prioritet  - men så tag den modregning der kan være hvis han tjener for meget med oprejst pande og vær s... stolt af ham hvis han klarer uddannelse og job samtidigt - SU grænsen er ganske høj idag faktisk Beregn her http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/Regnemaskine.aspx 

vh John H  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have.

mvh

Bjarne V

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er lidt kedeligt at se der skal lægges begrænsninger og morale skal blandes ind i noget der er fuldt lovligt.

Er man utilfreds med VSO og/eller kapitalselskabernes virkemulighed, så må man sende en opfordring til ændring til rette minister. 

Og hvem siger at vedkommende ikke kan have flere markedsføringsopgaver løbende hen over året så der er balance i indtægterne fordelingsmæssigt mellem firmaerne? 

Hvad nu hvis den indtjening som opspares i virksomheden bruges til investeringer som også er med til at skabe arbejdspladser andre steder hvor de indtjente penge bruges?

Det er korrekt at Skat ikke accepterer som andre har anført.

Husk at din søn er væsentligt ringere stilles ved fakturering, herunder også feriepenge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altomargan.dk - Jan:
eg synes det er lidt kedeligt at se der skal lægges begrænsninger og morale skal blandes ind i noget der er fuldt lovligt.
der er vel ikke tvivl om, at jeg mener man skal bruge det som er lovligt.

Derimod synes jeg godt man i en tråd om dette NÅR trådstarter har fået sig svar og har sagt han er helt med, kan tage snakken om hvorvidt ministeriet burde se på den lovgivning ud fra at riget fattes penge - og måske moral som mange anser vor noget lidt sjovt.

Jeg finder det som nævnt underligt at man mener det er mere rimeligt at folk der kan lægge deres indtægter ind i VSO eller IVS kan få fuld SU uanset de måske tjener massere af penge - mens andre der ikke kan tage indtægten via VSO/selskab - men arbejder ex på hospitaler og laboratorier og dermed også måske understøtter deres uddannelse, får træk i SU - også uanset de valgte at spare alle pengene op.

Jeg synes enten eller - Enten er SU en allemandsret  - en stats-betaling for at studere - eller også skal man; behandle indtægter ens. Det er der et par muligheder for:

  • Regel om, at ikke hævet overskud i VSO og IVS regnes med i indtægt ved SU indberetning -  (sparer staten)
alternativt:
  • Ved at studerende med arbejdsindtægt også kunne undgå SU træk ved at indsætte penge på låst konto (koster staten)
Formålet er kun at ligestille de to former som begge kan være gode nok under et studie og understøtte studie og fremtid. Som det er idag fatter jeg ikke rigtigt "hullet" Diskussionen synes jeg er relevant nok, også i sådan en tråd hvor svaret inden er givet uden pegefinger (også af mig som første) om at VSO og IVS osv kan bruges fuldt ud hvis man har CVR
vh John H

(og jeg har faktisk skrevet det til flere udvalgsformænd for flere år siden uden svar - så den vej er jeg skam også gået)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)