Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne du godt tænke dig at slippe af med telefonsælgerne?

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kasper :
De ringer jo ikke som en tjeneste for os borgere, tvært imod

Mens du er i gang, kan du måske lave en app som fjerner dumme indlægAmino.

Fordi det er da det dobbelt moral når det er bedst, du gider ikke telefonsælgere - men du vil da lige gerne tjene penge på en App - hvem er nu sælgerhelge ?

Tal nu bare pænt til de telefonsælgere, det koster ikke noget og hvis du har så travlt og du taber så mange penge imens du bruger 30 sekunder på at sig nej tak, så ansæt en sekretær til at tage imod alle dine opkald

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er positiv eller negativ innovation kommer vel an på hvilken side du står på. Haha, ja du har ret. Det er fordi jeg ikke kan sige nej. Jeg lægger bare på, så det har du helt ret i. Du kan tydeligvis ikke forstå at det er en subjektiv holdning som jeg mener er positiv. Nu er jeg en af de heldige der kan finde ud at sige fra, men hold nu op hvor har jeg oplevet mange der kommer til at sige ja til alt muligt møg fordi de ikke kan finde ud af at sige fra. Og det er dem de udnytter og de ved der er mange af dem desværre. Især de ældre. Ellers havde det jo ikke eksisteret. Forstår ikke al den postyr. Det er jo bare et ubehageligt bip, og så er det jo det. Sygt i skal behandle mig som ondskaben selv. Utroligt at gider at bruge jeres tid på at forsvare noget så plat som tlf. sælgere.

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja app'en skal fungere som en service til borgerne. Utroligt egoistisk af mig. Det er da komplet lige gyldigt om det er mig som tjener penge på det eller andre. Iøvrigt så havde jeg ikke tænkt mig at ansætte en flok studerende til at ringe rundt for at sælge min app. Det ville være dobbeltmoralsk !
Og igen, det er et bip, tror nok de skal overleve. Snakker pænt til dem hvis det nu skulle ske. Det er jo ikke personligt. Hvis jeg står nede i netto, og der kun er en kasse åbent med kæmpe kø, så er det sgu da nettos skyld og ikke kassedamen/manden. Det er det samme udgangspunkt her. Medarbejderne overlever nok bip, men meningen med det er at nedelægge så meget af det møg som muligt.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du vil gerne beskytte de ældre i mod folk som prøver at lokke dem til at købe noget, men du vil gerne sælge dem app'en - Giver ingen mening.

Hvis folk er så svage, så er der det jo ikke kun telefonsælgere, så er det jo også reklamer i avisen, fjernsynet, på gaden osv.

Jeg siger ikke du er ondskaben selv, jeg siger bare der er forskellige holdninger ligesom jeg personligt hader reklamer i postkassen (selvom jeg har nej tak) imens min far på 71 synes det er det bedste der findes. Jeg synes heller ikke om telefonsælgere, men den anden dag bliver jeg ringet op af Kattens Værn af den sødeste telefonsælger som spurgte om jeg ville betale 30 kroner om måneden for at støtte, det sagde jeg faktisk ja til - det ville jeg ikke haft muligheden for med din App ;-) Men jeg er da helt enig i at når de ringer fra mobilselskaber og vi er på fornavn med det samme og vi nærmest skal i byen, så er det dumt - men jeg synes bare at man skal behandle andre med respekt, det koster ikke noget.

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med kattens værn er jeg også helt med på. Det går da til et godt formål i det mindste. Kan selvfølgelig godt se at ideen ikke er helt skudtæt, og den ville nok heller aldrig kunne realiseres, men nu var det også mest rettet mod alt det lige gyldige som bt osv. Så var det selvfølgelig også forkert at nævne unicef, men de har det desværre med at presse citronen ved f.eks at ringe en uge efter til den samme kunde som lige har doneret ugen inden. Den har jeg hvert fald hørt før. Formålet er jo meget godt, men metoderne er beskidte. Der af min lille payback app. Har aldrig ment at man skal svine nogen til. Det var ikke pointen. Bare at man kunne sige fra uden at skulle snakke med dem. 5 kr, for en app er da også billigt sluppet frem for at blive ringet op af et eller andet fusker firma som vil hører om du godt kan lide at læse avis og gå i bjørn borg underbukser. Og en uge senere bliver man så ringet op igen. Men jeg kan sagtens se din pointe, og jeg er også tildels enig, bare ikke hel vejen :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det er sgu kreativt ! 

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper :

Ej nu må det stoppe. Nu går jeg ud fra du har nogle tætte relationer til telefonsælgere. Man skulle mene de kendte risikoen når de tager jobbet. Tror ikke de forventer at få et positivt respons. Det er jo ikke et personligt hetz mod dem som personer, og tror da nok de skal overleve bare fordi de får et bip i røret. Jeg har jo aldrig haft en intention om at købe noget af dem alligevel, så det mister ikke noget på det. Pointen skulle være at må krydsede tlf. numre af hvor de konstant fik et bip. Men igen, robinsonlisten er jo til så denne her samtale er jo fuldstændigt lige gyidig. Enhver idiot kan jo efterhånden blive tlf sælger. De ansætter jo konstant fordi deres produkter ikke er indbydende nok åbenbart. De ringer jo ikke som en tjeneste for os borgere, tvært imod. Al den strøm af reklamer osv. vi skal stå model til hver dag. De går i den grad over stregen. Til sidst bliver du jo ringet op og spurgt om du har nok tandtråd. 

Det her er bestemt heller ikke en hetz mod dig :)

Mvh

Kasper

det er nok verdens hårdeste job at være sælger så det kan enhver idiot ikke blive :)

er selv træt af sælgere som vil sælge mobil og aviser, men der er faktisk også nogle som kan hjælpe dig og din virksomhed.

jeg rådgiver f. Eks virksomheder gratis i tlf og på møder og har endnu ikke mødt nogle jeg ikke kunne gøre klogere indenfor online marketing :)

men sig pænt nej tak når du har hørt hvad de vil men nogle gange kan en telefon sælger faktisk bidrage med udvikle eller indtjening til din virksomhed. 

Vi tror vi er så kloge selv men der findes faktisk nogle telefon sælgere som er seriøse og jeg kan selv være bedre til at lytte efter :) er slem til at ligge på for hurtigt :)

mvh Kim Thrane

Fra åbybro
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det jo ikke noget problem, hvis det hjalp noget at stå på robinsonlisten, men Telefon sælgere kan åbenbart ikke læse hvem der står robinsonlidten, vi bliver jævnligt ringet op, og telefon sælgere forstå desværre ikke ret tit et pænt nej, nogle få gør men der er langt imellem dem.

Mvh. Klaus Kirkegaard

Cyberimport perler til smykker  

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nu mener jeg heller ikke sælgere generelt. Nu er jeg selv studerende, og de job som altid er annonceret er som telefonsælger. Du behøver ingen erfaring overhovedet som telefonsælger, og du kan blive ansat fra det ene øjeblik til det andet. En anden ting er måske at man ikke gør det godt og bliver fyret efter kort tid, men så har man da stadigvæk nået at irritere end del folk inden.

I dit tilfælde yder du jo en service for de virksomheder, og der er et bestemt formål med den viden du skal formidle videre til disse virksomheder. Tror da en hvilken som helst virksomhed ville være interesseret i at fremme deres viden inden for deres felt. 

Formålet med at sælge mig et BT abonnement eller andet er, at de ringer til alle, lige gyldigt om de mener jeg har en interesse eller ej. Hvis jeg nu f.eks købte bt en gang i mellem online, så er der da en idé i at ringe og evt. spørge mig om jeg kunne være interesseret i at få et abonnement istedet, så det kunne blive billigere f.eks. Det er service, og det har et godt formål. Det er helt tydeligt ikke vigtig for dem. De ringer jo til alle som på et tidspunkt har opgivet deres telefon nr. enten ved en fejl, eller noget man ikke lige havde undersøgt ordentligt igennem. Det kan man så diskutere om er folks egen fejl, men man kan jo for fanden ikke bidrage til en forbrugerundersøgelse uden at man så giver tilladelse til alverdens telefonsælger.

Synes bestemt ikke dit job er i kategori med telefonsælgere. 

Der kan da sagtens også være nogle af dem som rent faktisk er kompetente og mener de tjener et godt formål. Men det er jo klart når det er deres levebrød. Har på intet tidspunkt, selvom det er blevet nævnt ufatteligt mange gange nu, sagt at man skal svine dem til, eller at jeg selv gjorde det. Men om de får et pænt nej, eller et ordentligt bip gør jo ingen forskel. Andet end bippet er møg irriterende, ligesom dem selv. Hvis de går ned over det, så er det måske ikke telefonsælger de skal være. De kender jo risikoen, og vil gerne vædde med at samtlige telefonsælgere oplever op til flere gange, at kunderne overfuser dem. Det er selvfølgelig også langt ude, men det sker jo, og det vrimler stadigvæk med dem. Tror nok de overlever.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)