Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

julegaver..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer... nu hvor julen nærmer sig, skal mine gode kunder og forretningsforbindelser selvfølgelig have en lille hilsen, men hvordan kan jeg gøre det rent skattemæssigt...? Kan det trækkes fra som kundepleje..? Er der nogen øvre beløbsgrænse for gaver til kunder...?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det kommer lidt an på, hvad du påtænker at give kunderne.

Generelt smågaver som kuglepene, lightere mv. anses som reklame. 100% fradrag.

Reklameartikler over 100 kr. og f.eks. vinflasker med navn på anses som repræsentation, og

dermed kun 25% fradrag.

Hvad havde du i tankerne?

/Peter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Ja....Annette...kan da ofte give anledning til tvivl/diskussion...så kan udmærket følge din tankegang.

 

/Peter

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer...

Selvom tråden her er gammel, vil jeg lige starte den op igen. For efter en opringning til Skat og derefter intet konkret svar men en henvisning til deres hjemmeside (!) må jeg spørger jer kloge hoveder herinde:

Hvis jeg gerne vil give min kunder og samarbejdspartnere nogle flasker vin i julegave, hvor meget må jeg give for og hvor meget kan jeg trække fra?

Der er ikke tale om speciallavede etiketter eller lignende med reklame for min virksomhed, blot en jule-erkendtlighed i anledning af et godt samarbjde.

Bedste hilsner, Anne.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Anne Kraufeldt:

Hvis jeg gerne vil give min kunder og samarbejdspartnere nogle flasker vin i julegave, hvor meget må jeg give for og hvor meget kan jeg trække fra?

Der er ikke tale om speciallavede etiketter eller lignende med reklame for min virksomhed, blot en jule-erkendtlighed i anledning af et godt samarbjde.

Der er ingen regler for hvor meget gaverne må være værd.

Du kan dog ikke trække det hele fra i skat, gaver tæller som repræsentationsudgifter og det betyder 2 ting.

1) momsen må ikke indregnes i dit momsregnskab.

2) du kan kun trække 25% af udgiften (inkl. udgiften til ikke godt gjort moms) fra i skat.

Dette betyder at hvis du giver en gave til 100 kr. væk (heraf 20 kr. i købsmoms), så må de 20 kr. ikke tælle med i dit momsregnskab, og du kan kun trække 25 kr. fra i skat (25% af 100).

 

Hvis du derimod kan lave det om til en reklameudgift så kan du trække hele udgiften fra og momsen skal tælle med i dit momsregnskab.

 

Mvh.

Benjamin

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)