Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importregistrering uden momsregistrering er mulig - MEN HVORFOR - for man skal momsregistre sig ved import?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fino - så vil jeg bare konstatere i mit baghovede, at:

Varer kan importeres uden momsregistrering hvis man er under momsgrænse og ikke registreret for moms, bare man så betaler moms ved varens import

Ydelser som ikke kommer fysisk betyder, at selv små ikke momsregistrerede på linje med lønsums reg SKAL momsregistreres ved import af en ydelse fra uden for EU

(med mindre nogen mener den er gal alligevel)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Altid Online Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg ved godt at det her er en halvgammel tråd, men ikke desto mindre rigtig relevant for mig lige nu.

Jeg stødte på tråden da jeg selv lige har startet en lille virksomhed op, (som PMV), hvor netop import af overvågningsmateriel fra Kina med videresalg for øje er i fokus. Der er altså tale om fysiske varer.

Efter at have søgt nettet tyndt,  og i øvrigt at have læst din utrolige inspirerende blog om import John (tak for det), er jeg faktisk stadig i tvivl om man overhovedet kan blive importregistreret uden at være momsregistreret

For mindre end en uge siden registrerede jeg min virksomhed som PMV og sendte faktisk en import/eksport registrering til SKAT, som jeg dog endnu ikke har fået svar på.

Ligeledes afventer jeg en mindre forsendelse fra Schenzen, som formentligt ryger i tolden - og jeg er jeg spændt på hvad der sker. (Og ja, jeg har sendt bud uden at have importør registreringen endnu, men virksomhedsnavnet og mit danske CVR står som modtageren).

Jeg er i al min søgen endnu ikke stødt på en med et PMV som også er importregistreret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

NEJ - PMV er helt uden pligter - så du kan ikke importregistrere PMV  Det kræver alm enkeltmandsvirksomhed - OM den pakke går igennem - ja det er muligt - den kan også ryge retur - Du skal naturligvis i alle fald som CVR uden moms være meget opmærksom på, at du så ikke må få den uden moms, så du ikke kan anklages for snyd. Sker der fejl i moms, told osv er det dit ansvar

Du kan importregistrere og så bliver du enkeltmandsvirksomhed og da importregistrering og momsregistrering er to helt forskellige love, så kan de laves hver for sig 

Læs om PMV vil jeg dog nok tilråde (og om enkeltmands) i LINK HER  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Altid Online Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske det der forvirrer mig en smule, for på din iværksætterblog står dette skrevet:

-----------------------

"Hvis man ved man omsætter for under 50.000 kr på mdr. i træk som BESKREVET I PLIGT FOR MOMSREGISTRERING  kan man godt få

***CVR med importregistrering uden samtidigt at momsregistrere sig*****.

Som ikke momsregistreret, kan importmomsen ikke modregnes i købsmoms og bliver derfor en omkostning".

Hvis man får CVR uden at momsregistrerer sig - er der så ikke tale om PMV-formen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hoegh:
Hvis man får CVR uden at momsregistrerer sig - er der så ikke tale om PMV-formen?
Nej ikke hvis man importregistrerer  - så snart man har EN pligt så er man enkeltmands som du beskriver det. PMV er man kun helt uden pligt. Man kan godt ha pligt importregistrering - eksport - lønsum osv - uden at være tvunget til moms - men så skal man betale moms ved importen 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. Jeg prøver at finde svar på denne relevante, men gamle tråd. Jeg ønsker at importregistrere virksomhed uden momsregistrering, men vælger jeg enmandsvirksomhed, og vælger jeg "omsætning under 50.000 uden momsregistrering" bliver jeg bedt om at lave virksomheden om til PMV. Da PMV jo ikke må importerer, ser jeg ingen anden udvej end at lade sig momsregistrere hvis man vil importerer. Men det er stik modsat af hvad jeg læser i tråden her. Er der noget jeg misser her??

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Karlsen:

Hej med jer. Jeg prøver at finde svar på denne relevante, men gamle tråd. Jeg ønsker at importregistrere virksomhed uden momsregistrering, men vælger jeg enmandsvirksomhed, og vælger jeg "omsætning under 50.000 uden momsregistrering" bliver jeg bedt om at lave virksomheden om til PMV. Da PMV jo ikke må importerer, ser jeg ingen anden udvej end at lade sig momsregistrere hvis man vil importerer. Men det er stik modsat af hvad jeg læser i tråden her. Er der noget jeg misser her??

Så tror jeg ikke du læser tråden her korrekt.

For at være importregistreret er du nød til at være momsregistreret, årsagen er at du som modtager af varer fra en afsender udenfor EU er betalingspligtig af importmomsen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
For at være importregistreret er du nød til at være momsregistreret, årsagen er at du som modtager af varer fra en afsender udenfor EU er betalingspligtig af importmomsen. 
ikke enig Jesper (for en gangs skyld :) )

Det er toldlov som kræver importregistrering - og momslov som styrer momsregistrering. Hvis du skal importere ydelser fra uden for EU til momspligtig aktivitet/erhvervsmæssigt - også som lønsumsvirksomhed f.eks. så SKAL du momsregistreres da du der netop skal kunne indberette importmoms. Ydelsen passerer ikke told og bliver ikke pålagt told uden du som erhvervsvirksomhed er momsregistreret. Det gør at mange lønsumsvirksomheder fravælger at købe ydelser fra uden for EU, for at slippe for at rode med pligtig momsregistrering

For varer er det ikke et krav med momsregistrering ved forventet omsætning under 50.000 kr. Der kommer varen i told og der lægges moms på til ikke moms registrerede, men de skal stadigt være importregistreret

Jeg vil tro du - trådstarter - bare skal skrive omsætning over 50.000 i valg mulighed, og så kryds i importregistrering men  IKKE i momsregistrering -

Alternativ kan du jo momsregistre som kan have fordele - men så længe du har bare EN pligt - her importregistrering, så kan du have enkeltmandsvirksomhed (og ikke PMV)

Jeg tror ikke du er nødt til først at sige under 50 t - og så få PMV og SÅ lave importregistrering hvorved du ændres til enkeltmands -

venligst John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar. Du kan have ret i at der sikkert kan være visse fordele ved at være momsregistrering, men da det i første omgang ikke som sådan er en virksomhed jeg er ved at starte, men blot import og rettigheden til at videresælge et enkelt produkt, vil jeg helst gøre det så simpelt som muligt. Du skriver at jeg blot skal vælge omsætning over 50.000 og krydse af i import og ikke moms registreret. Jeg går udfra du mener under 50.000, da det vel over 50, ikke er en valg mulighed om jeg vil momsregistrer eller ej? Hvis dette er korrekt, så ligger problemet her. Vælger jeg enmandsvirksomhed og under 50.000 uden momsreg. Vil den ikke godkende det, og siger jeg skal lave virksomheden om til en PMV. Dvs. Den vil ikke tillader mig at oprette en enmandsvirksomhed med omsætning under 50.000 og uden moms reg. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke set check mulighed - men mener du bare skal vælge over 50.000 (om det så er at lade være med at checke under eller ej husker jeg ikke) Den bør ville tillade at du laver enkeltmands når du bare checker i for importregistrering - ellers er det en fejl (uden importreg vil den ikke godkende det - det er klar nok), og så må du starte med under 50 t - PMV og så ændre den med det samme til importregistrering for så bliver den enkeltmands

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)