Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektrniske faktura?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej

Er her nogen, som kender noget til elektroniske fakturaer der bliver sendt over mail?
 
Min plan er at køre med paypal i første omgang. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få den til at sende en gyldig faktura ud... Eller hvordan jeg får min autoresponder til det...
 
Derudover, er her nogen som kender reglerne til hvordan de skal opbevares? -Er de gyldige til dokumentation af regnskab, hvis jeg bare bruger min mailbox til opbevaring?
 
Og hvad med nummerering af faktura? Jeg regner med at sælge enkelte produkter fra forskellige websites, så hvad menes der med "fortløbende numre"? Og hvordan kan det kombineres når der sælges flere produkter fra forskellige sites?
 
Hygge allesammen
*Louise
 
PS: Får andre den der besked om at "handlingen blev annulleret" når de prøver at logge ind? -Eller er det bare min Opera-browser der ikke gidder?
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/5/2006 6:43:07 AM
Forfatter:Trixtar
Min plan er at køre med paypal i første omgang. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få den til at sende en gyldig faktura ud... Eller hvordan jeg får min autoresponder til det...

Jeg kender ikke til PayPal og dens autoresponder, men hvis den elektroniske besked indholder de oplysninger en faktura skal, så er det også en faktura.

Derudover, er her nogen som kender reglerne til hvordan de skal opbevares? -Er de gyldige til dokumentation af regnskab, hvis jeg bare bruger min mailbox til opbevaring?

Du skal blot være sikker på, at du kan skaffe dem på forlangende, hvis Skat kommer på besøg.

Jeg vil dog personligt selv udskrive hver enkelt faktura, så de benyttes som bilag i min bilagsmappe.

Og hvad med nummerering af faktura? Jeg regner med at sælge enkelte produkter fra forskellige websites, så hvad menes der med ''fortløbende numre''?

At der ikke må hoppes mellem numrene. Fakturanummer 004205 skal efterfølges af fakturanummer 004206.

Og hvordan kan det kombineres når der sælges flere produkter fra forskellige sites?

Dog må man gerne have flere fakturaserier, hvilket netop kan være tilfældet med salg gennem flere hjemmesider. Den ene hjemmeside kunne så have en serie startende med A og den anden startende med B.

Så samme dag kunne fire fakturaer med disse fire fakturanumre sendes: A002420, B000023, B000024 og A002421.
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været inde og kigge rundt på forskellige faktura-software. Nogen anbefalinger?

Hvordan gør alle I andre der sender faktura ud via mail? -Og videre derfra til opfølgninger? Og før det betalinger?
 
Jeg havde håbet på at min autoresponder kunne klare opgaven, da jeg har en hed fantasi om at den så kunne pille folks emails ud til evt senere opfølgning (som de selvfølgelig kan melde sig fra igen).
 
Claus, hvordan dokumenterer du at det er den fuldstændige liste du har printet ud? -Jeg har selv en masse overvejelser omkring hvad jeg selv gør vedrørende gyldigheden af bilag som fx både prints og lagring på cd''er. Jeg er nemlig ikke overbevist om at skattevæsnet synes det er gyldigt da man vel kan "undlade" at udprinte nogle ark? Skal der ikke være back-ups af det også?  Eller sidder jeg lige nu og gør skattemonstret værre end det er?
 
Hygge:)
*Louise
 
 
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være, at det er skyde langt over målet, men Scriptor Technology sælger løsninger indenfor e-fakturering.

 
/Steen
 
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 05:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Steen
 
Tak for linket.
 
*Louise
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)