Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsvirksomhed og fradrag i personlig indkomst

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Håber jeg kan få lidt over/indblik i det med fradrag osv når man har startet et enkeltmandsvirksomhed. Situationen er den at jeg har brugt private midler på min enkeltmandsvirksomhed. Da aktiviteterne i "selskabet" ikke kaster penge af sig endnu kan jeg istedet udnytte fradraget i min personlige indkomst.

Spørgsmålet er nu:

Ex. Har haft udgifter for 200.000 kr i forbindelse med enkeltmandsselskab. Har Indtægter på 200.000 kr fra andet arbejde. Af dette andet arbejde har man et personfradrag på ca. 40.000 kr. Dvs. 160.000 tilbage som skal betales skat af. Men nu trækkes så de 200.000 fra i fradrag fra enkeltmandsselskab og jeg kan overføre yderligere 40.000 i "underskud" til året efter.

Eller

Bliver de 200.000 i udgifter/fradrag trukket fra i min indtægt først således at jeg mister mit personfradrag der dermed ikke kan udnyttes. Og i såfald kan min kone så udnytte mit personfradrag ?

Jeg håber det er forståeligt da jeg selvfølgelig ikke vil betale mere skat end højst nødvendigt.

vh. Tom

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Din kone kan udnytte dit underskud og personfradrag.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det rigtigt ? Altså hvis jeg nu kun tjente 100.000 kr ville min kone så kunne udnytte de sidste 100.000 kr i underskud SAMT mit personfradrag på 42.000 kr så total 142.000 kr ? Ja undskyld jeg spørger igen - vil bare lige være HELT sikker på jeg har fattet det.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatteålen:
Ja undskyld jeg spørger igen - vil bare lige være HELT sikker på jeg har fattet det.

Kun EN ting er sikker her i livet - døden! Og undskyld selvfølgelig skat.

Afkræv ikke bindende svar her på Amino. Hvis du vil være sikker - så fremlæg din konkrete økonomi for SKAT eller en revisor.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt forstået :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også det jeg tænkte, Michael...

Det er nok en god ide at få lidt hjælp så det bliver gjort korrekt. Ellers kan det blive en dyr fornøjelse.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatteålen lyder ærligt men uælækkert

Det underskud skal jo være begrundet i seriøs erhvervsmæssig drift - Er det ex udvikling der ikke fører til noget kan det let forkastes

Du skal ha fat i en revisor der ud fra dine konkret udgifter kan svare klart om der er fradrag

(og mystisk spørgsmål om du ved at ha 100.000 kr i anden arbejdsintægt kunne over føre mere til din kone end ved de 200.000 du skrev - pas på skatteålen ikke klister)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil jeg da absolut mene da de fleste er pengene er brugt på materiel og udstyr som absolut ikke kan bruges privat. Det eneste i fradragene som jeg er lidt tvivlsom ved er at jeg har kørt i alt 12.000 km i min private bil ud til diverse landmænd mm. Jeg fører godt nok en detaljeret kørselsbog men jeg har som sådan jo ikke få folk til at kvittere at jeg har været der og ofte har jeg også været på stedet alene hvor jeg derfor ikke kan dokumentere min kørsel ud over at jeg skriver i bogen at jeg har kørt til det pågældende sted. Men jeg kører normalt ca. 14.000 km årligt og skat kan i hvert fald se på bilen at den indtil videre har kørt 26.000 km i år hvilket er langt mere end normalt. Og jeg har IKKE været i Italien :-)

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skrev bare de 100.000 for at overdrive for eksemplets skyld for at få forståelsen helt på plads.

Ja, jeg vil da mene der er seriøs erhvervsmæssigt drift. Problemet er at der er rimeligt store etableringsomkostninger i udstyr og materiel, samt ikke mindst akkrediteringer som alene har kostet mig 70.000 kr i år samt de følgende år. Problemet lige nu er at jeg fortsat er i "byggefasen" og ikke rigtigt kan tage kunder før det hele står færdig. Derfor kommer mine samlede udgifter nok op på ca. 350.000 kr før de første kunder er i butikken.

Ja, jeg vil ikke oplyse hvad jeg laver men kan da godt sige det er noget laboratorie-relateret med analyser.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)