Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af moms ved enkeltmandsvirksomhed i løn fra primært job

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Vanilla Chocolatier & konditori Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Nu har jeg surfet en del rundt her inde og ikke rigtigt fundet svar på mit spørgsmål, så derfor spørger jeg selv.

Jeg står og er i gang med at åbne en virksomhed (med  min samlever) men grundet et bureaukratisk helvede af banker og sløve ansatte, står vi lidt i stampe hvad angår at få lånet på plads,

Anyway, jeg har selv en opsparing som var planen skulle smides i virksomheden i, i form af materialer. da jeg ville købe dem løbende når jeg faldt over dem på auktion eller i den blå avis. Men så kommer dilemmaet, hvis jeg gør det får jeg jo ikke moms fradrag og momsen går sådan set tabt. 

første spørgsmålet er om det ikke ville være den største fordel at stifte et enkeltmandsvirksomhed , lægge min opsparing der i og så købe de maskiner jeg skal bruge (under afskrivnings grænsen) og trække momsen fra og så ændre virksomheden til et Aps når tiden er inde til butiksåbningen? ca. februar. 

Andet spørgsmål, det jeg nu skal have af moms fradrag og skatte fradrag, kommer det på som fradrag på min primære lønseddel fra mit nuværende job, eller kommer det bare som plus i virksomheden?

Mvh gabriel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mangler rigtigt meget basis viden om det hele når du ex spørger om moms og skatte fradrag for din virksomhed kommer som fradrag på lønsedlen - så jeg synes du skal søge en mentor - også en betalt en , som for nogle hundrede kroner vil sidde 3 timer med dig og gå ting igennem

Du kan ikke starte enkeltmands med din samlever - det vil så være I/S eller et selskab

Her helt basalt om regnskab i virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html

Og her helt basalt til forståelse af moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html 

Ting du køber af private er der ikke moms på ved købet - men hvis du bliver momsregistreret kan du benytte brugtmomsordningen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html  

Om du så siden skal ændre personlig virksomhed til ApS eller andet selskab, afhænger af mange ting, Der er fordele ved at være virksomhed frem for selskab og også modsat, så afhænger helt af risiko og andet - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  

Får du tygget dig igennem de links er du bedre klædt på, men stadigt, hvis du her kan søge en der vil sætte sig et par timer med dig og gennemgå dine planer, så tror jeg du vil spare meget besvær og ballade + få det nemmere med banken som også vil fornemme om du er "klar" eller ikke

vh og god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Vanilla Chocolatier & konditori Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jo jeg fik måske formuleret mig lidt forkert. Jeg skal have selskab med min samlever men, Enkeltmands ville jo kun skulle være mig, spørgsmålet var nu også bare om det ville være en fordel?. så ville hun jo bare blive medejer af aps, på et senere tidspunkt.

Egentlig var jeg også bare ude efter ikke tabe de penge i moms som jeg vil have i udgift hvis jeg købte det privat og indsætte det bagefter frem for at købe det i virksomheden og trække momsen fra.

vh gabriel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

gabriel.ta:

Hej

jo jeg fik måske formuleret mig lidt forkert. Jeg skal have selskab med min samlever men, Enkeltmands ville jo kun skulle være mig, spørgsmålet var nu også bare om det ville være en fordel?. så ville hun jo bare blive medejer af aps, på et senere tidspunkt.

Egentlig var jeg også bare ude efter ikke tabe de penge i moms som jeg vil have i udgift hvis jeg købte det privat og indsætte det bagefter frem for at købe det i virksomheden og trække momsen fra.

vh gabriel

hvis du køber noget til virksomhed eller selskab og du ikke tager det i brug privat og du ikke har fakturet noget inden du er momsregistreret - så kan du tage det ind op tl max 6 mdr inden registrering som udgift og momsen vil du kunne tage med ind.

Det kræver jo der er moms på som fremgår af regningen - f.eks. ikke som i første spørgsmål, køb fra private som er uden moms 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Vanilla Chocolatier & konditori Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay,

Jo tak, det var som egentlig også det jeg manglede svar på.

Tak her fra.

gabriel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)