Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - Skal vi have en revisor

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg arbejder på endnu et lille projekt, til dette vil jeg gerne stifte et IVS.

Er revisor et krav ved et IVS ?

Skal det være en aut. eller registreret revisor?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej her :)

God aften derude!

Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Opsaetning.dk Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det behøves ikke, du kan fravælge revision af regnskabet ved stiftelse. 

Selvfølgelig skal der stadig bogføres korrekt :-) 

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du kan fravælge revision ved stiftelse af IVS. Men der skal stadig indsendes et årsregnskab til erhvervs & selskabsstyrelsen. Så på et eller andet tidspunkt skal der en revisor ind over.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lucas1019:
der skal stadig indsendes et årsregnskab til erhvervs & selskabsstyrelsen. Så på et eller andet tidspunkt skal der en revisor ind over.
ja men man jo godt selv lave årsregnskabet og indsende. Jeg tror mange med fordel kan bruge en revisor til hjælp men det er ikke et krav

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Opsaetning.dk Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har særligt mange eller komplicerede transaktioner, ville jeg bare anbefale dig og skaffe et regnskabsprogram online, som gør regnskab til en leg. F.eks. Dinero eller Billys Billing. Så brug lidt penge på regnskabs programmet - og spar revisionen væk :-) Det gjorde jeg.

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Chris,

Jeg er selv i samme situation som dig ligenu, bare hvor jeg er ved at stifte et ApS

Jeg vil råde dig til at få en revisor til at kigge dine budgetter igennem, mange gør det gratis og det giver en god sikkerhed (føler man ;)). 

Du kan evt. finde en revisor her, her fandt jeg selv Helge fra BDO

Det er så vidt jeg ved ikke et lovkrav at have en revisor tilknyttet et IvS, dog kan det være en god ide.

Men om ikke andet burde du måske også tage forbi en advokat, og for en samtale med ham om hvordan du gør det hele.

De bedste hilsner
Mads Larsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Opsaetning.dk:
som gør regnskab til en leg.

Måske bogføringen bliver en leg..... Men der stilles nu nogle større krav til et årsregnskab for et IVS bare et udskrift af fra Dinero eller Billys Billing....

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :)

Jeg har hjælp på til revision, men det er en bekendt og han er ikke aut. revisor. Jeg ser på om jeg selv ønsker en revisor på. Som mange af jer skriver, så er der jo fordele ved det, selv om det koster lidt penge :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være alt rigeligt med en der har god forstand på regnskab - og du behøves i alle fald slet ikke vælge fuld revision - det kan være rigeligt med regnskabshjælp hvor der laves et check for større fejl og derefter korrekt årsrapport med alt. De penge det koster - kan i øvrigt faktisk være 0 eller "mindre" da der ofte kan være tale om, at der hjælpes til bedre brug af reglerne, også til egen fordel - ligesom det sparer penge ikke at ha bogført en del forkert i tro på, at alle udgifter da giver fradrag - og så få en overraskelse ved en skattekontrol. 

Man MÅ selv - en del KAN selv - men jeg råder til lige at tage lidt hjælp

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris,

Revisor er ikke et krav til IVS.

Du kan selv det hele....................

Jeg kæmper med mange som har IVS/APS, som tror, at de kan selv, men de færreste kan.

Jeg mener, at Advokat Stakemann stadigvæk opretter IVSere gratis og smider en gratis time oven i. Prøv evt. det. Hvis du ikke er overbevist - så løb skrigene væk.

For egen regning, så vil jeg gerne sige at mange iværksættere er forblindet på IVS.
Man overvejer ikke konsekvenserne, men det er smart og det er det iværksættere gør!

Jeg vil ikke tale imod IVS. Men IVS må aldrig blive et alternativ til en enkeltmandsvirksomhed
Et IVS er et selskab og er underlagt den samme regulering som et APS og så lidt til.

Så ville du stifte et APS uden rådgivning?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)