Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der driver en franchiseforretning?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!


Forfatter: Dino
Jeg kunne eventuelt ringe en dag så vi kunne få os en snak?

Du er velkommen - jeg sender dig en privat besked herinde med informationer.

og..... jeg ville uden at blinke, gøre det om igen, og starte en Mail Box ;-). Konceptet er super-spændende og vores muligheder, er efter min mening, meget omfattende. Vi har haft og får en masse at kæmpe med - men det er det iværksætteri drejer sig om for mig!.



Forfatter: Ralle
Personaleomkostninger i MBE Rødovre September 2004 - September 2005: 267.993

Overskud i MBE Rødovre September 2004 - September 2005: - 486.422

Dette er ikke for at nedgøre nogen overhovedet, men hvor ligger jeres indtjening?


Du skal huske at de regnskabstal du nævner her, er fra butikkens første regnskabsår.
Selvom det er forbundet med en række usikre faktorer, at starte et nyt koncept op i DK, er resultatet på minus en halv mio. selvfølgelig ikke tilfredsstillende for os.
Jeg mener dog ikke, at det er urealistisk, med et negativt resultat i den størrelsesorden, i forbindelse med etablering af en butik kombineret med en mindre print-produktionsvirksomhed, som Mail Boxes er.

For at fortælle lidt om perioden efter årsregnskabets afslutning, kan jeg sige at:
Både kundetilgang, omsætning og indtjening har været markant stigende det sidste halve år. Vores forventning er at den tendens fortsætter uændret i resten af regnskabsåret.


Du spørger hvor vores indtjening ligger - tænker du her på hvilke produkter eller hvilke kundesegmenter vi tjener mest på ?


Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian

 

Jeg er franchise-tager i Rema 1000.

 

Grunden til at jeg valgte franchise er naturligvis at jeg altid har haft en drøm om at få min egen dagligvareforretning, men ønskede jo ikke at sætte mig selv i gæld for resten af livet hvis det ikke lige gik som det skulle. Fordelen er naturligvis at man mod et beskedent beløb (300k) har mulighed for at få rettigheden til at drive en forretning, hvor man stadig fungere som 100% selvstændig købmand.

 

Det var meget kort forklaret. Hvis du er mere interesseret i hvad det drejer sig om, så er du velkommen til at spørge løs.

 

Mvh.

 

Jesper

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Jeg vil da gerne lige høre, hvor meget I selv har ansvaret for i jeres koncept og hvor meget, der bliver styret oppe fra.

 

Jeg ved godt at der skal være en del styring oppefra, når man operere i et så konkurrencefyldt marked, som jeres.

Er bare nysgerrig for at høre mere om konceptet!

Fra Holstebro
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian.

 

I Rema 1000 har vi naturligvis visse retningslinier vi skal holde os indenfor. Men i bund og grund er det os selv der bestemmer det meste, da det jo er vores penge vi leger med.

 

Markedsføring, prisfastsættelser o.lign. bliver hovedsageligt styret ovenfra. Vi kan selvfølgelig hvis vi ønsker det lave noget lokalt markedsføring som vi så selv betaler for, og vi kan naturligvis også selv sætte priserne for varerne (så længe prisen er lavere end den pris der bliver givet ud fra hovedkontoret).

 

Alt i alt et fedt koncept hvis man ønsker at blive selvstændig købmand, med et minimalt indskud.

 

Mvh.

 

Jesper

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)