Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan retter jeg bogførte indkøb i dinero ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Fra  Vitae Nova Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet til at bogføre indkøb til mit enkeltmandsfirma med betaling fra kassen. Men opdager så at idet jeg har betalt med mit eget kreditkort, så skulle de have været bogført med bbetalingsform mellemregning. 

Hvoordan retter jeg det nu ? eller kan jeg på anden måde fikse misæren ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

under øvrige bilag kan du finde din postering og under MERE kan du vælge slet. Den sletter så ikke rent faktisk, men bogfører bare alt tilbage så transaktionssporet findes - og nu kan du så bare lave din bogføring korrekt

Du kunne også lave en bogføring kredit mellemregning som du skriver - indskud ejer eller ligende og så debet kassen - og skrive rettet fejl, men brug første metode og bare bogfør med samme dato som oprindeligt (hvis ikke dinero protesterer over det)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Fra  Vitae Nova Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for indput John. 

Det du foreslog kunne jeg så ikke få til at lykkedes, men fandt ud af at jeg under hvert bilag kunne gå ind og slette betalingen, og derpå registrere den korrekte betaling. 

Hvordan er det så lige jeg holder styr på hvor meget jeg har "lånt" firmaet ?? jeg tænker at der er noget med at når der begynder at komme penge i kassen, så kan jeg vel trække mit indskud ud, inden jeg betaler skat af overskudet ikke sandt ? 

De penge jeg har skudt ind, har jeg jo allerede svaret skat af en gang. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

de penge du har skudt ind står jo netop som du selv skrev, under "mellemregning" som er et gammelt ord. Mellemregning ligger i status under egenkapitalen og den konto du bruger hedder nok noget med privat indskud ejer eller lignende og i status påvirker det slet ikke resultatet - hverken når du skyder ind eller trække ud, og dermed påvirker det derfor ikke din skat. Læs her om beskatning i personlig virksomhed inkl. netop indskud osv http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Fra  Vitae Nova Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for en nem og meget forståelig forklaring. Jeg vil lige nærlæse link til skat ved lejlighed. 

Skønt at man så hurtigt kan få svar og blive klogere herinde på amino

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)