Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - kreditnota for øvrige bilag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Coverlovers.dk Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg sidder og er i gang med at bogføre mine salg fra min webshop. Jeg har bogført "udenom Dinero" ved at følge deres guide. Derfor har jeg ikke oprettet fakturaer for mine salg, men derimod oprettet bilag under "øvrige bilag". Nu er jeg så i den situation at jeg har en kunde, der har fået sine penge tilbage. Hvordan laver jeg så en kreditnota for denne kunde "udenom Dinero"? :)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit lille problem.

Hilsen Anders

Anders Pedersen

Cravers.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hm lyder ikke så enkelt - behøver dine kunder ikke faktura og kan du følge betaling, men i alle fald - bogfører helt modsat - hvor du tidl havde salg først og vel bank som næste konto er det nu modsat bare og bilags tekst-  kreditering af bilag nr xxx

Jeg må dog erkende, at jeg synes du skal bruge dinero normalt med faktura og ellers kassekladde, og ikke bare alt via øvrige bilag - men det kan være fordi jeg ikke har prøvet at køre øvrige bilag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Coverlovers.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine kunder får en faktura gennem webshoppen, og jeg synes derfor det er unødvendigt at lave en faktura i Dinero også. Derfor tænker jeg at det for at gøre det nemmest for mig selv, er smartest at bogføre mine salg som finansbilag. Jeg kan gemme bilagene som kladde og så bogføre dem når pengene rammer min konto. Er dette ikke en gyldig skattemæssig måde at gøre det på? Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det gennem nedenstående indlægamino, samt udfra artikler på Dinero support :)

Tak for dit svar! Jeg vil selvfølgelig bogføre modsat, det giver 100% mening når du skriver det. Tror bare lige jeg havde overtænkt hvordan det skulle gøres og så gik jeg lige i sort ;)

Hilsen Anders

http://www.amino.dk/forums/t/221903.aspx

Anders Pedersen

Cravers.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jo helt ok at dine kunder får faktura via webshop- Du bør måske så overveje et regnskabsprogram der kan køre en API fra webshop til regnskab - ellers er det lidt manuelt som du er inde på

Jeg ville så¨nok køre en gang om dagen en liste over alle salg fra wéb og så bruge kassekladde og bruge listen fra websalg som bogføringsbilag samlet dag xx og med bank som modpost da jeg tror de betaler samme dag - men det kræver mere indsigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)