Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjerner penge på at tegne?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg skal spørge om noget fra en bekendt. Hun tegner tegninger til folk og tjener xxx pr. tegning, men hvor går grænsen for hvornår der er noget der skal indberettes til SKAT? Hun er førtidspensionist, hvis det skulle have betydning. Jeg har svært ved at Google mig frem til noget konkret, så håber nogen kan svare herinde :-) Jeg har ihvertfald erfaret, at der sidder en del kloge hoveder herinde  :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har forstået skal hun altid indberette overskud til skat. Over 50k så er det momspligtigt.

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis det er under 50k ? :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

http://ivaekst.dk/vaekst/0/0/4/2/skal-min-virksomhed-momsregistreres

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-) Der var lidt brugbart der.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man er skattepligtige af hver eneste krone, man tjener, så alt skal opgives til skat. 

Som tildligere skrevet, er der en 50.000 kr. grænse for, om man skal momsregistreres eller ej.

Rigtig mange blander det sammen og tror (?) at man ikke skal betale skat af de første 50.000 kr. man tjener.

Det skal man altså, men hvis man ikke har brugt sit personlige fradrag, kan det jo udnyttes først.

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Birte. Jeg er ved at være med, men hvad hvis man f.eks sælger et tv på DBA og "tjener" lad os bare sige 10.000,- de penge skal vel ikke registreres hos SKAT?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal altid indberette indtægt til SKAT. Det kan da ikke være så svært. Hvorfor tror du at vi andre betaler skat??

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sælger dine egne brugte ting, til mindre end du har givet for dem har du ingen fortjeneste, derfor heller ingen skat. Men vhis du handler med brugte ting, altså køber dem og sælger dem med en fortjeneste skal din fortjeneste opgives til skat. Er meget simpelt.

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy, "vi andre" ?? Jeg betaler skam selv en lille halv million hvert eneste år til skattefar, så den spydige  kommentar kan du godt pakke sammen igen.  

WalterBP: Det giver nu god mening :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)