Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  SukkerBien.dk Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet www.sukkerbien.dk, og er begyndt at få ordre nu.

På siden sælger jeg slik, sodavand osv. og jeg leverer det selv til kunden indenfor 30-60 minutter i Storkøbenhavn.

Jeg bruger min private bil når jeg leverer, og jeg fører derfor kørebog så jeg kan få kørselsgodtgørelse. Men jeg har lige nogle spørgsmål så jeg ikke kommer til at gøre noget ulovligt.

 - Kan jeg få kørselsgodtgørelse for ALLE mine leveringer, og både for turen til kunden og retur til mit hjem igen? (Jeg har mit lager i mit hjem)

 - SKAL jeg have min kørebog i bilen? Eller kan jeg godt bare skrive kilometertælleren ned ved de forskellige stoppesteder, og så føre selve kørebogen i excel hjemme på min computer?

Hvis jeg kan få godtgørelse for både leveringen og turen hjem igen, så kommer jeg jo aldrig til at have overskud på papiret?
Hvis vi f.eks. tager et eksempel fra igår: Jeg sælger for 114 kr. inkl. levering, og jeg har på den ordre en fortjeneste på 60 kr. 
Der er 10 km fra mit hjem til kunden, og jeg får derfor 37,3 kr godtgørelse hver vej altså 74,6 kr i alt. Det er jo 14,6 kr mere end mit overskud for den ordre.

Hvis alle mine ordre er som ovenstående så vil jeg jo aldrig få overskud på papiret.. kan det passe at jeg får så meget i godtgørelse?

Med venlig hilsen

Sami Majdoub

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja du kan i princip få kørselsgodtgørelse ud og hjem

2 ja du skal føre kørebog dagligt, som du godt må føre hjemme hvis du har notater i bilen

3 du skal regne med at skat kan forkaste at du driver erhvervs seriøst hvis du har et fast underskud - og hvorfor i alverden skulle du også lave alt det arbejde for mindre end statens takster

4  - du får kørefradraget ved at trække det fra dit overskud se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  SukkerBien.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Du siger at jeg skal have noter i bilen. Er der krav om hvad der skal være på noterne? Og er der krav om at de altid skal ligge i bilen? Eller kan jeg godt smide noterne ud for dagen, når jeg har skrevet dem ind i systemet derhjemme?

Det er målet at hjemmesiden skal blive så stor at jeg kan købe større ind, til lavere priser og på den måde øge mit overskud. Så kan det godt være at jeg det første år vil arbejde til under statens takster, og derfor vil få minus på bundlinjen.

Det minus kan jeg vel så få overført til min personlige indtægt (så længe jeg kan bevise for SKAT at det er seriøs virksomhed)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

det er klogt at ha det i bilen og du kunne jo ha det i excel i dropbox så du også kunne se det i bilen. Jeg tror som sagt ikke du kan overbevise skat om at du har mere i kørepengefradrag end i indtægt - Var det selskab, skulle lønnen stå i klart forhold til kørslen - og jeg ved godt, at du evt kan køre en ældre bil med mindre omkostninger, men værdien af kørepenge efter skat på ca 2 kr er ikke møjt at drive virksomhed for, så personligt tror jeg ikke skat vil godkende det som seriøs virksomhed og fradrag i anden personlig indkomst hvis underskud kommer fra kørepenge - men du kan jo bede om bindende svar 

Er det kun år 1 ser det altid bedre ud end hvis det er på sigt - men jeg synes den lyder lidt usikker med underskud alene ved at få fradrag for kørsel - specielt hvis målet ikke nås

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  SukkerBien.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var 2 gode råd med dropbox og med bindende svar.
Tak for hjælpen! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)