Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmandsvirksomhed, der beskæftiger sig med affiliate

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige hurtig et spørgsmål mere.

Skal jeg have en erhvervs konto ved banken til mit formål. Hvis ja skal jeg så lave forretningsplan osv. for at få sådan en? 

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke en erhvervskonto som udgangspunkt for at have en enkeltmandsvirksomhed - det er der ikke krav om. Der er derfor mange der anvender en privatkonto som nemkonto for virksomheden.

Når det er sagt er der nogle banker der ikke tillader at man anvender en privatkonto til dette - og det har de lov til at nægte. 

Man må gerne have en erhvervskonto, hvilket jo så kræver at du viser en del papirer heraf forretningsplan. Herudover koster den også en del i gebyrer. Og bankerne er heller ikke forpligtet til at oprette en erhvervskonto til dig hvis de ikke ønsker det. På den måde kan man faktisk stå i en situation hvor man hverken kan bruge en privatkonto eller en erhvervskonto.

Jeg tror jeg ville starte med en privatkonto og hvis så banken brokker sig kan i jo begynde at tale om en erhvervskonto. Det er nok det billigste for dig.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

men du skal ha knyttet dit CVR nr til din personlige konto hvis du vil bruge den i alle fald og det skal du ha banken til at gøre som udgangspunkt (nemkonto kan også men så kan banken smide dig ud hvis de mener det er tillidsbrud - eller fjerne CVR tilknytningen)

Du kan ikke klare dig med personlig konto uden NemKonto er tilknyttet hvis du f.eks. skal ha moms retur o.l.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er et krav at din virksomhed SKAL have en nemkonto. Og hvis banken af en eller anden grund afviser at du sætter en privatkonto til det, må du enten oprette en erhvervskonto eller finde en anden bank der vil.

Den letteste måde du tilknytter nemkonto er på http://www.nemkonto.dk. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Skal nok alligevel skifte bank inden for nærmeste fremtid, så kan tage det med i mine overvejelser på det punkt.

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Claus Hansen:
Lige nu bor jeg i lejlighed, hvor jeg ikke må bruge lejligheden til andet end at bo privat i. (Jeg flytter dog forhåbentlig i en ny lejlighed til februar, men da det er ungdomsboliger, så tror jeg hellere ikke, at jeg må drive virksomhed der fra).
En af mine venner har et lignende problem, han må ikke reklamere for virksomhed eller noget i den stil (må ikke have virksomhedsnavn på postkasse) så han benytter bare en c/o adresse til hans enkeltmandsvirksomhed.

Men er du sikker på at du ikke må have en enkeltmandsvirksomhed der udelukkende laver ting online? Det er jo ikke sådan at du har masser af personer rendende hver dag.

Andreas peter Høgfeldt Andersen:
Man må gerne have en erhvervskonto, hvilket jo så kræver at du viser en del papirer heraf forretningsplan.
Jeg tvivler på at kræver at man viser en del papirer heraf forretningsplan til en erhvervskonto til en enkeltmandsvirksomhed. I forbindelse med oprettelse af en konto til et IVS skulle min bank i hvertfald ikke have andet end vedtægter og udskrift fra Erhvervsstyrelsen. Så det ville da undre mig meget hvis en bank kræver forretningsplan til en enkeltmandsvirksomhed, men det er måske forskelligt fra bank til bank.

Held og lykke med det i hvert fald! Smile 

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Stahl:

Claus Hansen:
Lige nu bor jeg i lejlighed, hvor jeg ikke må bruge lejligheden til andet end at bo privat i. (Jeg flytter dog forhåbentlig i en ny lejlighed til februar, men da det er ungdomsboliger, så tror jeg hellere ikke, at jeg må drive virksomhed der fra).
En af mine venner har et lignende problem, han må ikke reklamere for virksomhed eller noget i den stil (må ikke have virksomhedsnavn på postkasse) så han benytter bare en c/o adresse til hans enkeltmandsvirksomhed.

Men er du sikker på at du ikke må have en enkeltmandsvirksomhed der udelukkende laver ting online? Det er jo ikke sådan at du har masser af personer rendende hver dag.

Jeg flytter som sagt om en uge, så finder jeg ud af det efterfølgende, om jeg må det.

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Stahl:

Andreas peter Høgfeldt Andersen:
Man må gerne have en erhvervskonto, hvilket jo så kræver at du viser en del papirer heraf forretningsplan.
Jeg tvivler på at kræver at man viser en del papirer heraf forretningsplan til en erhvervskonto til en enkeltmandsvirksomhed. I forbindelse med oprettelse af en konto til et IVS skulle min bank i hvertfald ikke have andet end vedtægter og udskrift fra Erhvervsstyrelsen. Så det ville da undre mig meget hvis en bank kræver forretningsplan til en enkeltmandsvirksomhed, men det er måske forskelligt fra bank til bank.

Det kan godt være det er forskelligt fra bank til bank, men jeg tror det er noget med at overholde hvidvaskningsloven hvilket kræver at banken skal have god indsigt i virksomheden. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - kravene til banken ved oprettelse af nyt erhvervskundeforhold er

Legitimation af personer + evt registreringsbevis selskaber + vedtægter

Kende formålet (vil normalt dækkes af en forretningsplan)

Kende omfanget (vil normalt dækkes af budget)

Der er vel banker der stadigt ikke fuldt overholder de krav, men der er langt mellem dem tror jeg efter nogle mio bøder er udstedt 

Det er ikke et krav det skal være præcis forretningsplan eller budget hvis banken kan sige de har fået indsigt nok på anden måde, men da de generelt altid skal dokumentere (de enkelte bankfolk) at de har sikret sig alt i forhold til hvidvaskloven, så vil det naturlige i dag være budget og forretningsplan

Det behøver ikke være så vældig forkromet, men man skal nu generelt heller ikke se det som en bagdel lige at tænke en forretningplan igennem og da slet ikke drømme om at starte noget, uden en form for budget - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/10/forretningsplan-og-budget.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)