Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmandsvirksomhed, der beskæftiger sig med affiliate

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er en ung fyr, som studere. Ved siden af har jeg et par affiliate sider. Da jeg har planer om, at tage mine affiliatesider meget seriøse i fremtiden, skal jeg til at have etableret en enkeltmands virksomhed.

Lige nu bor jeg i lejlighed, hvor jeg ikke må bruge lejligheden til andet end at bo privat i. (Jeg flytter dog forhåbentlig i en ny lejlighed til februar, men da det er ungdomsboliger, så tror jeg hellere ikke, at jeg må drive virksomhed der fra). 

Jeg har dog overvejet at starte virksomheden på min fars adresse. Han bor på en nedlagt ejendom, men må jeg det, og kan det få nogle konsekvenser for min far i tilfælde han bliver arbejdsløs eller noget. Er der andre ting, som jeg skal tage højde for ved dette.

Når jeg så får stiftet en virksomhed, så ved jeg godt, at jeg skal indberette moms hver 3. måned, og at jeg skal have en udvidet selvangivelse, men kan jeg selv udfylde sådan en selvangivelse, når jeg nu måske ikke tjener de store penge igennem min virksomhed det første år. Det bliver som sagt en meget simpel regnskab jeg vil få, hvor der kun er meget få salg og køb. (Måske findes der en vejledning et sted)

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ved start af enkeltmands virksomhed?

På forhånd tak

Claus Hansen

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare springe ud i det og få oprettet dit enkeltmandsvirksomhed.

Mht. Moms kan du søge om kun at skulle indberette hvert halvår hvis din omsætning er lav.

Husk også at adsense er momsfrit hvis du bruger det. Se evt http://startselv.apha.dk/moms-af-adsense-og-affiliate-marketing/

Held og lykke med det

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas peter Høgfeldt Andersen:
Mht. Moms kan du søge om kun at skulle indberette hvert halvår hvis din omsætning er lav.

Husk også at adsense er momsfrit hvis du bruger det. Se evt http://startselv.apha.dk/moms-af-adsense-og-affiliate-marketing/

Jeg tror ikke normalt man får OK første regnskabsår til halvårs moms

Affilate?? - = samme momspligt som alt andet da det er salg - en for:

Adsence fatter jeg ikke svaret i dit link for som siger Citat

Der skal ikke betales moms af Adsense (undtagen hvis du er momsregistreret i Irland). Det skyldes at det er en elektronisk ydelse, som man kan levere frit momsfrit til aftagere inden for EU. Og da du modtager betaling fra Adsense fra Irland, er det altså momsfrit. Det betyder du hverken skal kræve moms fra Google når du får Adsense indtjening og du skal heller ikke betale dette til Skat. Citat slut  

Hvad i al verden er det for en INDTJENING man kan få fra adsense som ikke giver skatte pligt?

Det lyder som noget misforstået - også at man ikke betaler moms af adsence med mindre man er momsregistreret i Irland?? Adsence sælges fra Irland og har da vel hele tiden skulle sælges med moms - som private i andre EU lande skal betale, også af ydelser - men som firmaer bogfører som importmoms ydelser og ikke har som udgift

en mystisk hjemmeside du der refererer fra - hvem udgiver dog den? http://startselv.apha.dk/ 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Der står ikke at man ikke skal betale skat af adsense, men at du ikke skal betale moms af det du har tjent fra adsense til skat fordi du her ikke får udbetalt penge inkl. Moms.

Det gør man ikke fordi det er en serviceydelse fra et andet EU land - se f.eks. http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-momspligten-for-f.eks.-adsense_2F00_adwords.aspx. Er det en misforståelse? I såfald er det i hvert fald en meget udbredt misforståelse da det beskrives på mange websider.

Selvfølgelig skal du betale skat af din indtjening, men du skal vel ikke betale moms når du ikke har afkrævet moms.

Mht. Tilladelse til halvårlig moms tror jeg det beror på en individuel vurdering af situationen fra Skat.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas peter Høgfeldt Andersen:

Hej John

1

Der står ikke at man ikke skal betale skat af adsense, men at du ikke skal betale moms af det du har tjent fra adsense til skat fordi du her ikke får udbetalt penge inkl. Moms.

Selvfølgelig skal du betale skat af din indtjening, men du skal vel ikke betale moms når du ikke har afkrævet moms.

Mht. Tilladelse til halvårlig moms tror jeg det beror på en individuel vurdering af situationen fra Skat.

1

jo der står ordet hverken  - og der står ikke betale skat - rent sludder sorry skat og moms skal holdes især

citat igen fra siden: Det betyder du hverken skal kræve moms fra Google når du får Adsense indtjening og du skal heller ikke betale dette til Skat

Dog  enig i man ikke som privat skal afregne moms for penge man får fra affiliate fra google Irland -igen efter helt normale momspligt regler - Google betaler inkl irsk moms til dig som ikke momspligtig - helt som du skriver partner ads gør med dansk moms til en privat der får penge fra dem

Du betaler ikke moms af salg til EU (men affiliate kunne så også være meget andet) men er du momspligtig (igen 50 t grænsen som forventning) så angiver du moms af dit salg af ydelser til EU i rubrik B ydelser

Adwords er så modsat - nemlig køb som jeg ikke lige kommenterer

Jeg synes siden du linker til misser pointet helt omkring moms på køb og salg af ydelser inden for og inden for EU - for affiliate og adsense har ikke spor andre regler end alt andet salg af ydelser til EU - men tror jeg lader den ligge her - bare siden ikke får erstatningsansvar for forkert rådgivning

linket til amino wiki er ikke fuldt dækkende i mine øjne - men korrekt, men den bruges også forkert af dig 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad angår det med virksomhedens adresse? Kan denne godt være på min fars adresse uden nogen form for konsekvenser for mig eller han. Altså, hvis nu han bliver arbejdsløs eller et eller andet?

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg faktisk ikke, men tænker dine indtægter i virksommen så kunne tælle med i hans husstandsindkomst.

Er du sikker på at det ikke er ok at have din virksomhed i din ungdomsbolig med lige netop den type virksomhed du vil stifte?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Hansen:
Hvad angår det med virksomhedens adresse? Kan denne godt være på min fars adresse uden nogen form for konsekvenser for mig eller han. Altså, hvis nu han bliver arbejdsløs eller et eller andet?

Absolut. Så længe det er din virksomhed har det kun EN betydning, nemlig at skat/myndighederne skal kunne kontakte virksomheden på adressen - hvilket ikke betyder at du skal være der, men der skal bo nogen der kan få fat i dig med rimeligt kort varsel, helt som hvis det var hos dig selv (du kan jo godt være ude at rejse osv)

Indtægter påvirker ikke i nogen form din far

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Lyder spændende. Jeg er erhvervsassurandør i topdanmark og vil gerne tilbyde dig grastis rådgivning ifm. din virksomhed. Jeg laver naturligvis også et tilbud til dig så forsikringerne kan være på plads inden du starter op. Mange starter op hvor der så kommer et krav fra en kunde der kan ruinere din virksomhed da de fleste glemmer at tegne en erhvervsansvarsforsikring fra starten af. Hvis du har lyst må du maile til mig, eller skrive til mig.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)