Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du erfaringer med A. Kapital? (Ikke et spørgsmål om hvordan man søger)

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil også godt være enig i, at et af de største problemer investorer løber ind i, er manglende ydmyghed. Ikke ydmyghed der har at gøre med at falde i et med tapetet eller krybe langs panelerne, men ydmyghed over for egen størrelse - egen medindsats i tid og penge og de problemer projektet faktisk kan ha

Jeg taler ikke specifikt om Sue som ansøger men helt generelt - Det er supervigtigt, at den der søger partner eller investor er 100% åben om hvad der bydes på og virker helt åben overfor, at hele projektet skal gennemgås med tættekam - formentlig under stærk indflydelse fra investor - intet må overpræsenteres.

En investor vil normalt - med de penge der tales om her - gå dybt ind i due-diligence og findes noget som helst over-præsenteret, vil det være noget der får de fleste til at løbe skrigende bort. Jeg tror de fleste investorer langt hellere selv vil opdage det geniale i et projekt - frem for risikoen ved, at investor skal finde at et eller andet er blæst op.

Det er også vigtigt at den søgende finder ind til kerneværdierne i projektet. Her kunne det så - og nu mere direkte til Sue - jo ret oplagt være en sele til at fastholde børn blidt under bleskift - en sele som måske ikke findes tilsvarende. Det er sikkert nok så meget værdien, som hjemmesider, direktører og andet - selve produktet er sikkert core-value her - gerne parret med entusiasme for at få produktet ud over markerne, og en omkostningsstruktur som er superstram fra starten.

god vind med projektet som vi jo har kunnet følge over tid her på Amino (hvis jeg gætter ret at det er samme projekt)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemager - det var ikke dig jeg reagerede på, jeg skrev jo netop at jeg senere ville overveje samarbejder, men er af mine rådgivere hos Vækshus Kbh blevet rådet til at køre det som jeg gør nu.

Alt det du henviser til med mindre end 2 års drift, enkeltmandsvirksomhed i stuen i en lejlighed osv. hvad har det med mit opslag at gøre? 
Ejer og driektør er IKKE samme, da jeg har en Adm. Direktør som ikke endnu er på virksomhedens webside da vi ikke er lanceret endnu. Ejer og direktør er jo mig så hvorfor er det galt? Tiny1 var et forsøg på selv at lave en tilhørende webshop... det er hverken hemmeligt eller andet. Jeg er nok den mest offentlige person i kan finde, jeg skjuler mig ikke og ej heller de ting jeg laver. Hvis du tror at du kan skade mig ved at lege detektiv, så tro om igen.
Ja vores website har været nede pga hackere og hvad har et gratis software i WP også med noget at gøre??? Jeg er paf - ærligt talt.

Du/i sidder og prøver at underminere mig som privat person og virksomhedsejer... tror i selv at alt dette negative på nogen måde vil gøre mig bedre som menneske eller virksomhedsejer? Skam dig/jer.

I må jo tro at successfulde virksomhedsejere alle er startet på toppen!!!! HAHA

Hvor er det skønt at jeg har så mange der tror på os, og på at det vi gør er det rigtige. 

Og fortsæt i da bare.... i skriver jeg opfører mig kækt og arrogant - hvis i havde evnen til at kunne se jer selv udefra, ville i synes det var pinlige kommentarer i her bruger tid på at ødelægge et velment opslag med. 

Men TAK fordi i opfordrer mig til at blive så meget mere anderledes og POSITIVT et menneske end i er!

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - tak for positivt svar.

Vi har jo allerede investorer og det går rigtigt godt. Ydmyhed har vi masser af, men jeg holder sku ikke kæft når der dukker en klaphat eller to op og forsøger at pille mig ned på et helt almindeligt opslag.

Vi skal bruge mere kapital end det der allerede er lagt i det af både investorer og os selv... og vi har en der står parat til at investere, men igen er beløbet kun nok til at nå et par skridt videre... derfor søger jeg infop om de kilder der er listet i A. Kap. 

Men jeg må tage det med resten af teamet, om det er en idé at putte penge i dette når det ikke virker somom der kommer noget positivt ud af det. Tror folk har for lidt spænding i deres liv og behøver at komme af med galde... 

Cookie - ville gerne vide om en stor investor på nogen måde ville være mere fornuftigt end flere små?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue Bergmark:
Alt det du henviser til med mindre end 2 års drift, enkeltmandsvirksomhed i stuen i en lejlighed osv. hvad har det med mit opslag at gøre? 
Ejer og driektør er IKKE samme, da jeg har en Adm. Direktør som ikke endnu er på virksomhedens webside da vi ikke er lanceret endnu. Ejer og direktør er jo mig så hvorfor er det galt?
jeg kaster mig med dødsforagt ind i at svare selv om den er til dukkemager

Jo - al fortid - størrelse - alle problemer og alle succes historier tæller og først og fremmest- vejes i forhold til hvordan projektet præsenteres.¨

hvis man skriver man har en lille virksomhed med et fantastisk produkt man vi ha frem - ses projektet på EN måde. Hvis man har sælgere i Europa og USA og virker som stort firma - så ses det helt anderledes - og det afgørende her er, at investor ikke må kunne grave noget frem, der viser en mis-repræsentation (og ikke et ord om OW bunker her Smile )

En anden risiko du løber er, at du beskriver et projekt i en rivende udviklingsface - nye former i virksomhed - ny direktør ansat og ikke indtrådt helt  i alle forhold alligevel

Det kan være super, men for en investor vil det forplumre billedet. Hvad er det der kan ske? Er den nye direktør et fjols måske - er den udvikling der sker måske noget der kan eksplodere lige op i hovedet på investor og dig Sue.

Jeg ved du vil sige, at alt det får investor jo indblik i, men problemet er, at få investor frem til det punkt hvor I taler nok til, at denne får det indblik, eller om investor kommer til at synes det lyder lidt uklart - lidt farligt - lidt dyrt.

Du skal derfor præsentere noget der er en IDE - et projekt  - som den ene mulighed - og ellers er det en helt anden type investor du vil skal ha - til et kørende selskab med sælgere i Europa og USA - ansat direktør - og så vil kravene fra investor være helt anderledes, nemlig - Omsætning - indtjening - som er lige til at regne på

Enten et projekt - et produkt - en ide - og egen indsats lagt i + hånd på bagepladen ELLER et firma i fuld gang. Det er to helt forskellige tilgange og man må ikke sætte sig midt mellem de to stole

vh john Hannover

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue Bergmark:
ville gerne vide om en stor investor på nogen måde ville være mere fornuftigt end flere små?
enklere men jeg tror man må søge begge dele.

Jeg mener at huske du har prøvet crowdfunding uden fuld succes ,men det er jo et område som er udviklet ganske meget og dit produkt er ikke uegnet til det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - du må svare ligeså meget du vil - så længe tonen er god som den er idag ;)

Du har helt ret - men nu har jeg et liv som er som en åben bog - har selv valgt det, så en investor må se det som en styrke og ikke en svaghed, hvis vedkommende skal være med. Jeg tror på at investorer er lidt klogere end det de her bliver fremsat som... mennesker der ikke kan tænke selv!!! Jeg ved de kan se igennem både menneskerne bag produkterne og også gennemskueligheden og potentialet i et givent projekt. De sidder da sikkert og googler, og hvad så? Jeg har intet at skjule.

Denne tråd handlede ikke om hvordan man søgerkapital - ved ikke hvordan fokus gik væk fra mit oprindelige spørgsmål... Når vi kommer til en ansøgning er det den Adm.Direktør jeg lader stå for det så der ikke bliver lavet fejl... jeg er designer af mine produkter og jeg opfinder... jeg er ikke stærk i drift o.l.

Det er nogle rigtig gode råd du kommer med. Dem tager jeg til mig...  alt det der nu kan findes på nettet er jo snart to år gammelt og der er sket meget siden dengang. At der er en stavefejl i en tekst der kommer frem når man søger på google, er for plat at dukkemager tager med som brug ved en direkte negativ kommentar. Der har aldrig været noget skrevet om at vi er verdens største leverandør... vi er verdens første, og det er hvad der står. Men google har åbenbart ikke rettet det haha. 

Nå men tilbage til det du skriver om at vi har fået en Adm. Direktør som ikke er i billedet endnu... det handler om at han er ved at afslutte et andet job, og ikke vil have sit navn frem før vi er helt klar. Han sidder i en 53 år gl. virksomhed og er skam en seriøs mand. Der er intet andet i det. Vi er klar over at websiden ikke viser det fuldstændige billede af os, men det er med vilje, ligesom de endelige produkter heller ikke er vist frem endnu, da designs og farver ikke skal offentliggøres før dagen vi går i luften. De mange andre produkter der er igang bliver heller ikke  lagt ind og offentliggjort før alt er på plads.

De investorer/private långivere vi allerede har, har dog både indblik i nye og allerede offentliggjorte produkter.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi var nye indenfor det med crowdfunding og det var for stor en mundfuld... men produkterne har jo også ændret udseende, form og designs siden dengang og dengang var det på det amerikanske site som ikke var passende for os. 

Har selv tænkt lidt på den danske version af kickstarter... men vi føler vi er et andet sted.

Måske skal vi genoverveje.

:) 

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hej Sue,

Jeg kaster mig lige ud i et svar her, da jeg er en af dem der har prøvet Amino Kapital tidligere.

Jeg kan godt forstå at du syntes det er en smule uoverskueligt derinde, og det kan virke useriøst på nogle punkter, når du går i gang med processen at søge, men det er nu ikke så slemt, det kræver blot at der er lidt ting de har på plads før du går igang.

Da jeg søgte fik jeg både gode og mindre gode henvendelser, og jeg syntes at jeg lærte en del af det. Det vil jeg gerne prøve at dele, håber du kan bruge det.

Din ansøgning starter med at du udfylder nogle spørgsmål omkring hvad du skal bruge af kapital, branche m.m. Derefter skriver du ansøgningen.
I ansøgningen skal du ikke skrive alle dine facts ned fra a til z, men du skal lave en præsentation af dig selv, din virksomhed, kapitalbehov, produktet, samt forklare om potentialet for din virksomhed fremover.

Du skal selvfølgelig have en ordentlig forretningsplan klar, samt budgetter med nogle af de forskellige scenarier der kan være, alt efter markeder og investering. Del det eventuelt lidt op så du ikke kun er interesseret i den fulde pakke med støtte til ekspansion i hele verden, men forbered den i flere trin.
Det vigtigste for dig i den fase, er at du fanger interessen fra investorerne, så de får lyst til at kontakte dig. Det er vigtigt at din ansøgning er præcis, faktuel, ydmyg og ikke mindst realistisk, da der ikke er mange investorer der gider at svare tilbage hvis de ved at en stor del af tiden kommer til at gå med at kaste ord efter hinanden.

Du skal vide at når man søger på Amino kapital, kræver det tålmodighed. Det tror jeg gør sig gældende alle steder hvor man skal have andre til at investere. Eventuelle investorer kommer til at have opfølgende spørgsmål, og mange af dem! Det tager ikke blot en uge eller to at få en solid investor eller samarbejdspartner.

Hav en solid forretningsplan klar sammen med budgetter. Dette er noget af det første der vil blive spurgt ind til, og de skal nok falde pronto. Ikke noget med at skrive at i arbejder på den eller at den kommer om lidt. Din plan skal ligge 100% klar ved ansøgning. Alt andet vil virke useriøst.

Jeg fik ikke selv noget ud af at skrive til folk derinde, men jeg fik nogle meget gode henvendelser på min ansøgning, fra folk der lå en del over hvad jeg havde forestillet mig der var på Amino, både hvad angår seriøsitet samt kapital og formåen. Dette var for mig en positiv oplevelse.

Vi valgte en af disse ud som vi fortsatte kommunikationen med efterfølgende, og som gerne havde investeret et større beløb. Vi var dog så heldige at få en ordre ind der gjorde at investering til sidst ikke var nødvendig, men jeg har stadig i dag, god dialog med denne person.

Jeg syntes ikke du skal undlade at benytte dig af Amino kapital, det lyder som om i kan have brug for det, men vær forberedt på at det tager tid, og at i vil blive endevendt før der kommer noget konkret ud af det.

Jeg ønsker dig held og lykke med søgningen og ekspansion af jeres virksomhed :-)

Venligst,
Bjarke
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Bjarke.

TUSIND tak for et positivt, godt og spændende svar - det var nemlig det jeg ledte efter og som jeg også selv troede, ville det blive sådan at det er andre der kontakter os og ikke omvendt.

Vi har det meste klar, budgetter for DK, Norden EU og resten af verden. Der er delbudgetter med trappeløsninger, men også den store pakke, og vi ER ydmyge ;). 

Det er mere hvordan Amino Kapital virker som bindeled mellem investorerne... 

Da du blev kontaktet, var det så gennem en anonym profil på A. Kapital eller hvordan? Vi er blevet rådet til ikke at tage hvem som helst ind med penge, så vi skal ligesom investoren tjekker os, også tjekke dem - da det er en aktiv samarbejdspartner vi søger ligeså meget som investor i sig selv, så er det også et spørgsmål om kemi og disse personers fortid indenfor div. brancher. 

Vi ER blevet kontaktet af mindre investorer som ikke faldt i vores smag - det handler ikke kun om penge, men og et varigt samarbejde og muligheden for at finde nogen der har den erhvervserfaring og evne for forretninger, så BC kan vokse og blive til en seriøs virksomhed

Jeg undrer mig over hvorfor du ikke fik noget ud af selv at skrive til folk derinde som du skriver? Det er det der gør at jeg er bekymret for om de investorer der er listet eksisterer...

Mvh Sue 

P.s. 
Hvis jeg ikke svarer så hurtigt er det fordi vi er samlet med familien til hygge, så jeg vender tilbage senere.

 

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sue,

Velbekomme! :)

Jeg blev kontaktet både af anonyme personer, og folk der stod frem med navn og firma fra starten af. Ligesom en potentiel investor gerne vil vide hvem jeg er, vil jeg jo også gerne vide hvem de er, så det var de ikke-anonyme jeg fortsatte dialog med.

Jeg ved ikke helt hvorfor det ikke gav noget at skrive til investorer fra siden, men jeg skrev nu ikke til så mange, da jeg hurtigt fik et par seriøse henvendelser også, dem valgte jeg at fokusere på istedet.

Jeg tror ikke der er tvivl om at der er mange seriøse investorer på siden, men jeg tror også at de gemmer sig rigtig godt, med god grund. Efter min mening er det bare at få dig oprettet :-)

Venligst,
Bjarke
Side 2 ud af 4 (32 indlæg)