Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webside udbyder skal man vælge??

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Man gør det samme, som hvis man bliver træt af Woocommerce og vil flytte til Prestashop. Man får en udvikler til at kode sit design op i et nyt system. Der er ikke forskel på at skifte væk fra DanDomain og fra andre systemer.

Man kan bare ikke fysisk have shoppen hostet andre steder.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten
kan man eksportere alle ens kundeinfo , ordre historie som man har haft etc. ?
Kan man "tage sit design med " og få det tilpasset det nye system ? Sorry spørge måske lidt dumt her :)

Man er ikke låst på nogen måde ?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten.

Vi har aldrig sagt det var skidt, men at låse kunden til en udgift på 348kr resten af deres shops levetid, er mange penge uden at give noget retur. Samtidig har de ingen mulighed for som sagt at vælge anden udbyder, eller hvis dandomain en dag skulle vælge at lukke / blive lukket. Ja så har man ingen chance for at ha sin shop et andet sted.

Men kan da godt høre du er sælger derfra ;)

Når det med fastlåsning og begrænsing er nævnt, skal man dertil ligge udgiften til det skal være dandomain der hjælper med programmering af evt. Ekstra funktioner.
SEO arbejde er i store strækninger fastlåst til et meget begrænset arbejde(kan godt blive ok). Men bliver aldrig helt i top via. En sådan løsning.
Igen en fastlåsning af kundens frie valg.

Ganske enig i at shoppen er brugervenlig, men det er der såmænd også rig mulighed for at gøre mange andre systemer som f.eks. Prestashop, wordpress, magento eller lign.

Håber ihvertfald du vælger det rette for dig Tine, men nu kender du ihvertfald til fordele / ulemper ved dine tanker :)

Syns blot det er vigtigt folk ved hvad de går indtil af evt, problematikker / fordele.

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Hej Morten
kan man eksportere alle ens kundeinfo , ordre historie som man har haft etc. ?
Kan man "tage sit design med " og få det tilpasset det nye system ? Sorry spørge måske lidt dumt her :)

Man er ikke låst på nogen måde ?

Hej Anders,

Du kan sagtens eksportere stort set alt indhold du lægger ind i shoppen. Det kan enten gøres via API eller med Import/Eksport funktionen (Som dog er et tilkøb på 99 kr./md. de mpneder man ønsker at benytte det) Designet er dit, og du er selvfølgelig altid velkommen til at "tage det med" i den forstand, at du jo har adgang til CSS kode, grafik m.v., og til hver en tid kan kode det op i et andet system.

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine.

Først, lad være med at låse dig til en der udlejer din shop. Du skal eje alle facetter af den, have adgang til FTP, Cpanel, Backend, Domæne , host, betalingsdel osv osv

Næst, jeg vil gerne lave en GRATIS Prestashop til dig, betinget af du køber nogle moduler til den hos f.eks addonspresta eller lign.

Hvorfor vil jeg lave en gratis side til dig ? Fordi jeg gerne vil lave et site der er totalt pimpet op med diverse features.

Jeg har set nogle lækre addons, du kan selvfølgelig selv vælge også, men jeg tror vi snakker addons for ca. 4000 kr

Jeg lave ca. 4 billeder til din slide, lægger ca. 10 vare ind, skal nok hjælpe med vise dig varianter osv samt lave et par af dem så du kan se hvordan det er.

Desuden giver jeg dig lidt starthjælp gratis indenfor rimelighedens grænse.

Uanset hvilket betalingssystem du vælger tilslutter jeg dette og jeg vil anbefale f.eks Meebox eller anden udbyder hvor du betaler den reelle leje.

Finder vi ud af hvilke addons der skal på, laver jeg din shop gratis indenfor små 2 uger.

Let´s pimp your shop.

Dette tilbud gælder naturligvis også en anden Amino, såfremt Tine finder en anden løsning.

Og Jo, jeg mener GRATIS, shoppen er DIN og INGEN andens. Smid din mail her eller Skype

Ha en god aften

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmeside designer - DevsSolution:

Morten.

Vi har aldrig sagt det var skidt, men at låse kunden til en udgift på 348kr resten af deres shops levetid, er mange penge uden at give noget retur. Samtidig har de ingen mulighed for som sagt at vælge anden udbyder, eller hvis dandomain en dag skulle vælge at lukke / blive lukket. Ja så har man ingen chance for at ha sin shop et andet sted.

Men kan da godt høre du er sælger derfra ;)

Når det med fastlåsning og begrænsing er nævnt, skal man dertil ligge udgiften til det skal være dandomain der hjælper med programmering af evt. Ekstra funktioner.
SEO arbejde er i store strækninger fastlåst til et meget begrænset arbejde(kan godt blive ok). Men bliver aldrig helt i top via. En sådan løsning.
Igen en fastlåsning af kundens frie valg.

Ganske enig i at shoppen er brugervenlig, men det er der såmænd også rig mulighed for at gøre mange andre systemer som f.eks. Prestashop, wordpress, magento eller lign.

Håber ihvertfald du vælger det rette for dig Tine, men nu kender du ihvertfald til fordele / ulemper ved dine tanker :)

Syns blot det er vigtigt folk ved hvad de går indtil af evt, problematikker / fordele.

Jeg skrev også bare, at du fik det til at lyde skidt. Det er vel ikke helt forkert tolket på dit indlæg.

Jeg syntes bare dit indlæg behøvede et en modvægt, da det tydeligvis bar præg af, at du netop solgte en anden løsning, end den Tine havde nævnt.

Du har ret i, at man aldrig kan slippe for de 398 kr. (299 hvis man vælger et standard-design fra DanDomain). Men der er 2 sider af den sag, for hvis du driver en seriøs netbutik, så er 299/398 kr. peanuts, for et solidt og brugervenligt shopsystem. Den anden side er, at en Magento kræver noget serverkraft for at køre stabilt og hurtigt, og det lagt sammen med support, så er du allerede langt forbi de 299/398 kr. pr. md.

Der opstår snildt en masse problemer ved at vælge en Wordpress eller en Magento, det skal man også huske at være opmærksom på. Open Source er ikke nødvendigvis guds gave til folket.

Lige en lille rettelse, i forhold til det du skriver - Jeg er ikke sælger for DanDomain. Jeg sælger designs og integrationer, hvad enten det er DanDomain, Wordpress, Magento eller andre systemer. Vi specialicerer os bare i DanDomain, fordi vi selv bruger det på egne shops, og syntes det funger rigtig godt i dagligdagen.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Sakariassen:

Jeg skrev også bare, at du fik det til at lyde skidt. Det er vel ikke helt forkert tolket på dit indlæg.

Jeg syntes bare dit indlæg behøvede et en modvægt, da det tydeligvis bar præg af, at du netop solgte en anden løsning, end den Tine havde nævnt.

Du har ret i, at man aldrig kan slippe for de 398 kr. (299 hvis man vælger et standard-design fra DanDomain). Men der er 2 sider af den sag, for hvis du driver en seriøs netbutik, så er 299/398 kr. peanuts, for et solidt og brugervenligt shopsystem. Den anden side er, at en Magento kræver noget serverkraft for at køre stabilt og hurtigt, og det lagt sammen med support, så er du allerede langt forbi de 299/398 kr. pr. md.

Der opstår snildt en masse problemer ved at vælge en Wordpress eller en Magento, det skal man også huske at være opmærksom på. Open Source er ikke nødvendigvis guds gave til folket.

Lige en lille rettelse, i forhold til det du skriver - Jeg er ikke sælger for DanDomain. Jeg sælger designs og integrationer, hvad enten det er DanDomain, Wordpress, Magento eller andre systemer. Vi specialicerer os bare i DanDomain, fordi vi selv bruger det på egne shops, og syntes det funger rigtig godt i dagligdagen.

Korrekt vi sælger en anden løsning, men tror ikke vores løsning og dandomains er til sammenligning på nogle områder. :)

Ja personligt bryder jeg mig ikke om fastlåstninger, men syns nu jeg holdte det til ulemperne i mit svar?

Helt enig i at en ordenlig host til en seriøs webshop, som omsætter for flere millioner årligt kræver en seriøs host. Men en nyopstartet shop, kræver stort set intet.

Magento er heller ikke et system vi ville anbefale nystartede shops at kaste sig ud i.

Ved ikke jeg har mange års erfaringer med Woocommerce, Prestashop og magento. Syns bestemt ikke jeg har haft de store udfordringer, men ja enig alle systemer / shops har ulemper / fordele.

Jeg kan bare ikke desværre trods meget erfaring med bl.a. Dandomains shops se nogle egentlige fordele, udover deres mulighed for at give folk en demo som de oftest vinder deres kunder på :)

Brugervenligheden i Dandomains shop, kan nemt opnås i f.eks. prestashop ved at oprette en bruger og fjerne diverse rettigheder til alle de funktioner der IKKE bruges af denne bruger. ;)

Men nok om systemer herfra, men nu har Tine da lidt at bedømme ud fra. Syns faktisk der er kommet nogle gode svar, til dit spørgsmål.

Omkring at du er sælger, beklager min fejl. Du blot meget meget stærkt som en af deres sælgere^^

God aften til alle her

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmeside designer - DevsSolution:

Morten Sakariassen:

Jeg skrev også bare, at du fik det til at lyde skidt. Det er vel ikke helt forkert tolket på dit indlæg.

Jeg syntes bare dit indlæg behøvede et en modvægt, da det tydeligvis bar præg af, at du netop solgte en anden løsning, end den Tine havde nævnt.

Du har ret i, at man aldrig kan slippe for de 398 kr. (299 hvis man vælger et standard-design fra DanDomain). Men der er 2 sider af den sag, for hvis du driver en seriøs netbutik, så er 299/398 kr. peanuts, for et solidt og brugervenligt shopsystem. Den anden side er, at en Magento kræver noget serverkraft for at køre stabilt og hurtigt, og det lagt sammen med support, så er du allerede langt forbi de 299/398 kr. pr. md.

Der opstår snildt en masse problemer ved at vælge en Wordpress eller en Magento, det skal man også huske at være opmærksom på. Open Source er ikke nødvendigvis guds gave til folket.

Lige en lille rettelse, i forhold til det du skriver - Jeg er ikke sælger for DanDomain. Jeg sælger designs og integrationer, hvad enten det er DanDomain, Wordpress, Magento eller andre systemer. Vi specialicerer os bare i DanDomain, fordi vi selv bruger det på egne shops, og syntes det funger rigtig godt i dagligdagen.

Korrekt vi sælger en anden løsning, men tror ikke vores løsning og dandomains er til sammenligning på nogle områder. :)

Ja personligt bryder jeg mig ikke om fastlåstninger, men syns nu jeg holdte det til ulemperne i mit svar?

Helt enig i at en ordenlig host til en seriøs webshop, som omsætter for flere millioner årligt kræver en seriøs host.

Men en nyopstartet shop, kræver stort set intet. Magento er heller ikke et system vi ville anbefale nystartede shops at kaste sig ud i.

Ved ikke jeg har mange års erfaringer med Woocommerce, Prestashop og magento. Syns bestemt ikke jeg har haft de store udfordringer, men ja enig alle systemer / shops har ulemper / fordele.

Jeg kan bare ikke desværre trods meget erfaring med bl.a. Dandomains shops se nogle egentlige fordele, udover deres mulighed for at give folk en demo som de oftest vinder deres kunder på :)

Brugervenligheden i Dandomains shop, kan nemt opnås i f.eks. prestashop ved at oprette en bruger og fjerne diverse rettigheder til alle de funktioner der IKKE bruges af denne bruger. ;)

Men nok om systemer herfra, men nu har Tine da lidt at bedømme ud fra. Syns faktisk der er kommet nogle gode svar, til dit spørgsmål.

Omkring at du er sælger, beklager min fejl. Du blot meget meget stærkt som en af deres sælgere^^

God aften til alle her

Hej Devs,

Enig i at der er fordele og ulemper ved alt, det var egentlig også bare den pointe jeg ønskede at skyde ind. Jeg har fx aldrig prøve at blive hacket på en DanDomain Shop, ligesom der ikke er konstante problemer med opdateringer.

Ja, der er bestemt kommet nogle gode input :-)

Ha' en god aften.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hacking er blot fordi det ikke er anerkendt nok i verden, for ellers var det blevet forsøgt hacket i samme omfang.

Dog vil jeg så sige, hvis man har den rette host til Wordpress som jeg antyder du mener her. Og du har haft professionelle til at opsætte den, vil hacking være meget meget svær.

Men alt på nettet kan hackes. Og hvis man havde en stor / anerkendt shop som en eller anden i verden så sig surt på, var man såmænd nok blevet hacket uanset hvilken løsning du har valgt.

Her handler det så blot om at lukke hullet der blev benyttet, hurtigt og få smidt backup af shoppen online igen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke tale om anerkendelse her, efter min mening, men om udbredelse. Et shopsystem der har 3-4000 shops i DK, er selvsagt ikke lige så interessant at hacke, som Wordpress/Magento el.lign. Men det bør vel også tælle på fordels-siden, når du kigger på fordele og ulemper ved de forskellige shopsystemer.

Men hvem har ansvaret, når en Wordpress bliver hacket? Det har webshopejeren. Hvis en DanDomain shop skulle blive hacket, så er det i udgangspunktet DanDomains ansvar. Det er mere for at sætte den beskedne omkostning til DanDomain i perspektiv. Det er jo næppe noget en udvikler gør gratis, når der pludselig skal ryddes op efter et hackerangreb i en Open Source shop.

På samme måde, er det også webshopejerens ansvar, når der kommer en opdatering, som ikke er kompatibel med de plugins man har installeret på sin open source shop. DanDomain er altid bagudkompatibel.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)