Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal webshoppen koste?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har drevet en webshop de sidste 3 år med salg af mærkevaretøj, men har det sidste års tid nedprioriteret den en del, p.g.a. tidsmangel. Jeg vil nu gerne sælge den til nogen der kunne være interesseret i at drive den videre.
Mit spørgsmål er så, hvad man kan kræve for en sådan butik?

Butikken er baseret på et CMS, udviklet i .net med lager- og variantstyring, og det vil nok være nødvendigt at alliere sig med en programmør med kendskab til .net, hvis man ønsker at lave udvidelser eller tilrettelser.

Der er kundesupport via chat, søgefunktion, nyhedsbrevsfunktion, adgangsstyring, statistik m.m. og endvidere opkobling til betalingssystemet DIBS.

Butikken ligger højt på Google med relevante søgeord, men p.g.a. mangel på markedsføring og manglende indkøb af nyt tøj i en lang periode, er besøg og salg dykket en del det sidste stykke tid.

Butikken sælges med varelager.

Er der nogen der har en idé om hvordan man prissætter en sådan butik, og om det overhovedet er noget i tror kan sælges??

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have betaling for varelager, goodwill og overskuddet (hvis der er et?)

 
Ellers søg lidt på amino, emnet har været oppe flere gange...
Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
har du et link til shoppen? Så vil jeg da gerne give min vurdering!
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har arbejdet i en virksomhed, der handlede med virksomheder og beregnede priser i forbindelse med børsnotering. Kort fortalt brugte man en metode, hvor man tilbagediskonterer selskabets fremtidige indtjening på baggrund af en markedsrente. Markedsrenten tager naturligvis udgangspunkt i aktuelt renteniveau og ”risikoniveau” – altså hvilken branche det er, hvordan er virksomheden og en masse andre ting.

Der findes et hav af selskaber, der gør sig i sådan noget – både selvstændige, pengeinstitutter og børsmæglere – og de tjener som regel kassen på det. De ved hvad de skal have for det. Men metoden er der jo ikke noget i vejen med.

Hilsen fra Jakob

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar

Jeg har kigget lidt videre på de forskellige indlæg her på Amino, for at nærme mig en pris.
 
 
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der er ingen tvivl om at din shop kan sælges - spørgsmålet er mere til hvilken pris...
 
Prisfastsættelse er en underlig størrelse, især på domænenavne og websites for der er mange faktorer som der skal tages hensyn til.
 
Personligt vil jeg ikke købe virksomheden/websitet medmindre jeg kan se pengene komme igen i løbet af forholdsvis kort tid - f.eks. et år. Men igen afhænger det af fremtidsudsigterne samt den akltuelle performance.
 
Du kan evt. prøve at smide en tråd på www.sitesellers.dk som omhandler køb og salg af websites, ligesom du kan få konkrete vurderinger. Men vær generelt forberedt på lidt åbenhed omkring det, ellers bliver det svært at give dig en vurdering.
 
Håber du får solgt godt!
 
Med venlig hilsen
 
Carsten O. 
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Må man få et link?

Venlig hilsen,
Kasper
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Link?!
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for linket Carsten, det vil jeg bestemt kigge nærmere på.
 
Sitet jeg er interesseret i at sælge er www.zonal.dk
 
Mvh
Berit
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)