Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min hjemmeside min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle sammen!

I får et kæmpe rookie-spørgsmål fra mig i dag.

Dette er et eksempel!!
Jeg lancerer snart min hjemmeside (forhåbentlig), hvor brugerne eksempelvis kan købe øreringe via virtuelle points. De optjener points ved at bytte deres egne øreringe eller har mulighed for at købe points direkte fra mig. 

Mit spørgsmål er så.. Er min hjemmeside en virksomhed, eller er det bare en hjemmeside? Som sagt er jeg helt rookie på dette område og søger råd og vejledning hos nogle skarpe hajer som jer. Skal jeg oprette et CVR-nummer, eller kan skidtet bare køre ad sig selv uden at genere nogen?

Hjælp :D

Mvh 

Mathias Hou

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias 

Jeg er ikke ekspert på området, men så længe din hjemmeside omsætter for under 50.000 kr. årligt, så er det ikke et lovkrav med CVR nummer. Hvis du allerede nu forventer at omsætte derover, vil det være en god idé med en registering :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Forventer du at omsætte for over 50.000 i løbet af 365 dage, så skal du have et CVR-nummer (moms-registreres)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

krav 1 for at optræde som virksomhed - mindst 18 år - eller dispensation

krav 2 - føre regnkab - indtægter minus udgifter - = overskud - opgives sammen med lidt flere tal til skat i udvidet forskud og selvangivelse og regnskab gemmes 5 år

krav 3 - Når du kan regne ud, at du omsætter for over 50000 kr på 12 mdr i træk skal du momsregistrere dig og dermed ha CVR

Inden du ved du vil momsregistrere og har egentlig personlig virksomhed kan du ha en Personlig mindre virksomhed som du kan læse om I DETTE LINK PMV det giver dig et CVR nr som i visse fald kan være nyttigt - men stadigt uden momspligt

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak til alle svarene!

John, hvis jeg har forstået dig rigtigt, så kan jeg oprette et CVR-nr gratis. Hvis det så viser sig, at jeg omsætter for mere end 50.000 årligt, kan jeg altid lade mig momsregistrere? Som du selv siger, er det i visse tilfælde en god ting at kunne vise et CVR - hvert fald i min målgruppe.

Mvh

Mathias Hou

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kunne jeg læse mig frem til.

Nu har jeg så læst din anden artikel ang. Hobby eller virksomhed - det har ikke just gjort mig klogere. Jeg tror en samtale med SKAT måske kan gøre mig klogere.. 

Mvh

Mathias Hou

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil nok opleve, at det bliver svært, at få et klart svar fra SKAT. Efterfølgende vil du også kunne opleve, at hvis det svar du får er forkert så vil du ikke kunne binde SKAT op på dette.

Så ringer du til SKAT, betragt det kun som vejledende.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
Hobby eller virksomhed - det har ikke just gjort mig klogere. Jeg tror en samtale med SKAT måske kan gøre mig klogere.. 
da der ikke er en facitliste bliver du måske ikke så meget klogere hos skat men det du jo kan regne med er, at du jo kun vil ha et problem med PMV hvis du venter at ha et underskud du kan trække fra i anden indkomst - Så længe du ikke har det, kan der jo aldrig ske dig noget. Det er jo kun i forhold til fradrag af underskud i anden indkomst at du kan få problem hvis du ikke driver ting intensivt og med overskud for øje og det er heller ikke et problem år 1 eller noget der minder om, men fører du underskud hvert år og har lille aktivitet - ja så kan der være risiko for at tabe fradraget for underskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :

Hej Mathias 

Jeg er ikke ekspert på området, men så længe din hjemmeside omsætter for under 50.000 kr. årligt, så er det ikke et lovkrav med CVR nummer. Hvis du allerede nu forventer at omsætte derover, vil det være en god idé med en registering :-)

Selvfølelig skal du have et CVR nummer. Det du tænker på er moms registrering.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)