Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som iphone reparatør - Diverse spørgsmål :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Fra  SmokeUs Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er

Jeg er gået sammen med en kammerat om at starte en iPhone reparations virksomhed.
Vi har fundet en god leverandør, og har allerede haft bestilt fra dem. Vi bestilte 10 stk og skiftede på venner og families.
Og vi kunne rigtigt godt tænke os at prøve kræfter med dette, men er stadig lidt usikre på alle reglerne :)

Indtil videre har vi registeret det som en privat virksomhed, og krydset af i momsregistrering, importør og eksportør, samt SKATs sikkerhedstillelsesordning (hvor man betaler 2.5 i promille af toldbeløbet månedligt) Vi blev guidet af SKAT til dette, men ved vores første bestilling betalte vi bare straks-moms 25% af beløbet og 100kr i udlæg til DHL.

Det ville jo være rart at slippe for, men hvordan gør vi helt præcist? Skal vi bare skrive at de skal sende tolden til vores CVR nr med DK foran? Vi bestiller fra Kina.
Og hvad bør vi ellers være opmærksom på? Vi ønsker også at folk kan købe en reparation på vores side, og sende deres mobil med posten, kan man så nøjes med en betalingsgateway som Epay, Quickpay, eller skal man stadig registreres hos NETS og betale det årlige gebyr?
Samt vi ønsker at oprette firmakonto, og har begge to bank hos Sparekassen Sjælland. Skal vi så vælge dem? Min kammerat som arbejder i Nordea fortalte at de store banke er lidt "ligeglad" med unge iværksætter, og at vi derfor bør vælge en mindre bank? :)

Udover dette får jeg boligsikring, hvordan vil dette påvirkes når jeg sætter min firma adresse herhjem til? Konceptet går ud på de kan komme og aflevere den på vores adresse, og hente den senere. Samt vi tilbyder afhentning og levering gratis i København :) 

-  Udover dette søger vi også en der har mod på at hjælpe med at sætte vores website og facebook side op, og lave SEO m.m. til en fornuftig pris:)
   Vores firma hedder Unifone, og vores ufærdige hjemmeside hedder Unifone.dk, det er opsat i Wordpress med Woocommerce, Wp Super Cache som plugin.

 

På forhånd mange tak!
Mvh Casper og Martin :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I virker jo til at være kommet godt nok igang MEN: Unifone er registreret som enkeltmandsvirksomhed under den ENE af jeres navne, og så må du ikke skrive i driver den sammen, for så er det et defacto I/S og I kan få bøvl med hæftelse for begge solidarisk. Man må ikke drive noget sammen i en enkeltmandsvirksomhed - men du som ejer den, må ansætte kammeraten. Personlig virksomhed med 2 ejere er et I/S som i så fald vil få nyt CVR nummer hvis der stiftes et sådan

Casper Pedersen:
Skal vi bare skrive at de skal sende tolden til vores CVR nr med DK foran? Vi bestiller fra Kina.
kan besvares med et ja - evt bed dem stikke en fakturakopi i plastlomme hvis de vil det

alle tre alternativer er mulige  prøv www.kortgebyr.dk - sæt flueben i dankort og fjern det - og skriv jeres forventede snit pris og antal salg og se hvad der er billigst for jer

Casper Pedersen:
Samt vi ønsker at oprette firmakonto, og har begge to bank hos Sparekassen Sjælland. Skal vi så vælge dem? Min kammerat som arbejder i Nordea fortalte at de store banke er lidt "ligeglad" med unge iværksætter, og at vi derfor bør vælge en mindre bank? :)

Det er vel fint med Sparekassen Sjælland når I har den begge. Sjovt at din kammerat som arbejde i Nordea ligefrem mener de er ligeglade med små iværksættere - men så er det jo fint med S Sjælland 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Fra  SmokeUs Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar John! :-)
Tror jeg vil undersøge reglerne for I/S lidt nærmere 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)