Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få kørselsfradrag/befordringsfradrag ved brug af offentlig transport?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 2200
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Graphics by Nyman Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kan man få kørselsfradrag/befordringsfradrag hvis man tager toget til og fra arbejde?

I så fald, hvordan skal det regnes ud, kan jeg bare bruge SKAT's beregner, som egentlig følger vejene som hvis man var i bil.

Jeg er freelancer med oprettet enkeltmandsvirksomhed, med fuldtids kontrakt på en fast hyre og kontor i KBH, men jeg bor nærmere helsingør.

Er der noget befordring at hente for mig? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Få 3 uforpligtende og sammenlignelige tilbud fra bogholdere og revisorer helt gratis med Ageras. Klik her!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat skriver selv på deres hjemmeside

Du kan få kørselsfradrag for de dage hvor du kører mellem hjem og arbejdsplads, hvis du har mere end 12 km til arbejde. Transportmidlet og udgifterne til selve transporten spiller ingen rolle, men transporten må ikke være betalt af din arbejdsgiver.

Så længe du har mere en 12 km ud og 12 km hjem kan du få befordring.

Fra 2200
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Graphics by Nyman Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det fremgår ikke om der er andre regler for en erhvervsdrivende?

Mit problem er at min enkeltmandsvirksomhed har adresse i humlebæk, men jeg sidder til dagligt på et kontor i KBH som ikke er mit, men der jeg er hyret på ubestemt tid.

Så er bange for at SKAT vil se det som, at jeg køre ud og besøger en kunde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Nyman:

Mit problem er at min enkeltmandsvirksomhed har adresse i humlebæk, men jeg sidder til dagligt på et kontor i KBH som ikke er mit, men der jeg er hyret på ubestemt tid.

Så er bange for at SKAT vil se det som, at jeg køre ud og besøger en kunde?

det du nok måske skal være mest bange for er, om det faktisk er en kunde eller om det er en arbejdsgiver som bare sammen med dig har valgt at omgå pligt til a-skatteindberetning ved at du sender faktura, ud fra dagligt på kontor i KBH hyret på ubestemt tid. Det lyder ikke umiddelbart rigtigt. Her har du så dilemma med om det er fradrag for kørepenge/fradrag for tog - eller befordringsfradrag som både lønmodtagere og selvstændige kan få - men er det en kunde-  og det påstår du jo, er det kørselsfradrag i egen bil eller direkte omk - men jeg er ikke vild med faktura og selvstændig ud fra det du beskriver - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html

Jeg synes - hvis ikke andre svarer, at du skal høre en revisor 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)