Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække kurser o.l. gennem enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Til at starte med vil jeg sige at jeg har søgt gennem de allerede mange oplæg der er omkring at trække ting fra gennem eget firma, men kan ikke finde noget omkring mit spørgsmål.

Jeg har et enkeltmandsfirma, som beskæftiger sig med personlig træning, instruktør hold, osv.  

Jeg er studerende og får ved siden af SU + normal løn i det firma jeg er ansat i.

Mit spørgsmål lyder på at jeg gerne vil deltage på kurser der er relevante for min viden omkring mit fag/beskæftigelse og her har jeg hørt omkring fordele ved at kører det gennem firmaet så som moms og ikke betale skat.

ALT hvad jeg tjener igennem virksomheder bliver beholdt i virksomheden og bliver ikke trukket ud da jeg herved kommer til at tjene for meget i forhold til at jeg kan få min SU. Så jeg er igang med at lave en såkaldt "opsparing", hvor jeg tænker at trække pengene ud når jeg har endt min uddannelse om knap 2 år.

Er det muligt stadig at kunne trække fra hvis jeg ikke har penge i virksomheden eller kun meget få..  fx. lad os sige jeg har 3000 kr stående. kursus koster 16000 kr.  Er det så stadig muligt at trække kurser m.m. fra?

Håber det giver mening og ser frem til at hører fra jer så jeg kan få mere styr på det :)

Go' aften og tak 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

kursus skal bare være 100% videreuddannelse af eksisterende uddannelse som skal være noget regulært og som bruges i din virksomhed. Ikke ny uddannelse eller lignende. Det er derfor et måske svært spørgsmål konkret - hør evt skat helt konkret hvis du vil være sikker på ikke at få problem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER