Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække kurser o.l. gennem enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Til at starte med vil jeg sige at jeg har søgt gennem de allerede mange oplæg der er omkring at trække ting fra gennem eget firma, men kan ikke finde noget omkring mit spørgsmål.

Jeg har et enkeltmandsfirma, som beskæftiger sig med personlig træning, instruktør hold, osv.  

Jeg er studerende og får ved siden af SU + normal løn i det firma jeg er ansat i.

Mit spørgsmål lyder på at jeg gerne vil deltage på kurser der er relevante for min viden omkring mit fag/beskæftigelse og her har jeg hørt omkring fordele ved at kører det gennem firmaet så som moms og ikke betale skat.

ALT hvad jeg tjener igennem virksomheder bliver beholdt i virksomheden og bliver ikke trukket ud da jeg herved kommer til at tjene for meget i forhold til at jeg kan få min SU. Så jeg er igang med at lave en såkaldt "opsparing", hvor jeg tænker at trække pengene ud når jeg har endt min uddannelse om knap 2 år.

Er det muligt stadig at kunne trække fra hvis jeg ikke har penge i virksomheden eller kun meget få..  fx. lad os sige jeg har 3000 kr stående. kursus koster 16000 kr.  Er det så stadig muligt at trække kurser m.m. fra?

Håber det giver mening og ser frem til at hører fra jer så jeg kan få mere styr på det :)

Go' aften og tak 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

kursus skal bare være 100% videreuddannelse af eksisterende uddannelse som skal være noget regulært og som bruges i din virksomhed. Ikke ny uddannelse eller lignende. Det er derfor et måske svært spørgsmål konkret - hør evt skat helt konkret hvis du vil være sikker på ikke at få problem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.

Det er relevant i forhold til at jeg får mere viden omkring behandling og træning af mine klienter. Jeg må prøve at ringe til dem, hvis ikke andre kender til det :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke nok det er relevant -f.eks kan det at behandle negle være relevant for en frisør men det giver ikke fradrag at tage uddannelse til det - En frisør med korrekt frisør uddannelse som tager ekstra kursus i hårblegning inden for samme uddanelse i princip - kan trække fra

Har du en uddannelse inden for det du bruger til dine klienter, så er videreuddannelse af den formentlig OK, ellers ikke

Du skal skrive og ikke ringe - bindende svar - telefon giver 50% risiko for misforståelser og kan ikke bruges

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

En sidebemærkning:

Har du et enkeltmandsvirksomhed, er overskuddet ganske enkelt din løn. Om du hæver den fra firmakontoen eller ej - derfor skal du være opmærksom på at der kan være et problem i forhold til at du først vil "trække dem ud" om 2 år, da dit overskud ganske enkelt er det du tjener. Om du bruger pengene eller ej..

Om dit overskud kommer til at overstige det du må tjene ved siden af din SU ved jeg ikke, men vær lige opmærksom på det. Det ville være træls at få den type aha-oplevelse lige pludselig ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

med mindre trådstarter kører VSO som så formentlig kræver bogholder/revisor hjælp jep - men gør han det, kan det han ikke hæver blive i virksomheden uden SU påvirkning. Om det er det arbejde/omk værd, vil afhænge af overskuddet

her om VSO I LINK  uden VSO er det som beskrevet helt ligemeget om penge hæves eller ikke hæves i forhold til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vidst mere indviklet, så der må jeg investere i en revisor der kan hjælpe mig.

I skal have tak :)  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)