Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed / befordring /rubrik 111

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge hoveder.

Min kæreste har en enkeltmandsvirksomhed, og vi har lidt spørgsmål i den forbindelse.

Rubrik 111

For at nå frem til overskuddet, vil jeg lige høre om nogle ting, og om der er andet som skal/skal ikke med?

-befordring

-moms som er betalt (vi betaler halvårligt)

-afskrivninger

-?

-B-skat?

--------------

Spørgsmål om befordring:

-Bruger privat bil, vi har en abax kørecomputer, hvordan beregner jeg det beløb som kan fratrækkes i virksomheden? Naturligvis kun erhvervskørsel.

---------------

Afskrivninger:

Vi har ikke afskrevet noget som helst før, virksomheden har kørt i 4 år nu, men vi er desværre blevet snydt af en revisor, og har derfor skulle stå med det hele selv, og er derfor ikke meget for at overlade det til andre nu. Men der er købt nogle ting jeg vil høre om man kan afskrive på nu, eller hvad man gør?

Eksempel 1:

-2 trailer er købt til firmaet, en til autotransport og 1 til gartner delen.

De er købt i 2010 og revisoren afskrev med følgende beløb 31/12-10, siden er der ikke afskrevet noget.

*Trailer A. 8.200,- (købspris 41.000,- i aug. 2010) Var helt ny.) Inkl. Moms.

*Trailer B.  (købspris 25.000,-) Inkl. Moms. Købt 2013, men er købt brugt. (Traileren er fra 2007)

Eksempel 2:

-Havetraktor

17,800,- inkl. 15/1-14 (moms er indberettet her i marts 2015)

Eksempel 3:

-Computer købt Aug. 2014 Pris 6100,-

Hvordan med reparationer på bilen (privat) men det er den som bliver brugt i firmaet. er der noget at trække fra der?  Bilen er ikke i firmaet, da revisoren sagde det ikke var en fordel.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan fratrække erhvervsmæssig kørsel med 3,73 pr. km. i 2014 op til 20.000. Kører du mere end det? 

Moms har intet med overskud at gøre, hvad bogfører du i?

Har i stadig de driftsmidler står de stadig med den skattemæssige saldo der stod ultimo 2010. Traktoren i 2014 skal tilgå denne saldo og afskrives med 25%. I kan ikke trække udgiften til havetraktoren fra med det samme men i får 25% årligt i stedet. Samme med trailer B.

B-skat har intet med overskud at gøre.

Computeren trækker i bare fra, har i i øvrigt fri telefon i virksomheden?

Reparationer på bilen kan ikke trækkes fra da du i stedet fratrækker kørselsgodtgørelse efter statens takster. Den revisor må i 2010 have vurderet at dette var bedst - det kan være du skal få en ny beregning.

Det lyder deværre til i har snydt jer selv løbende for nogle fradrag i kunne have fået men som i nu må vente med.

Tilmeldt 7. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja tror desværre vi er godt og grundigt snydt.

Jeg har lige indberettet moms på havetraktoren, er det galt?

Trailerne er der stadig og de andre ting også, Skattemæssig saldo'????

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Der er næppe nogen tvivl om, at I med den rigtige assistance vil kunne få udarbejdet og indberettet er korrekt årsregnskab og selvangivelse ligesom de "gamle år" til og med 2011 (Forældes den 30/4) vil kunne ændres, hvis det er nødvendigt.

Nu skriver du, at I er blevet snydt, men det kan jo dække over mangt og meget, men jeg synes nu ikke, at det skal afholde jer fra at søge en kyndig hjælp, snarere tværtimod.

Få indhentet nogle tilbud og tag et møde med dem, som byder ind, så I kan vurdere vedkommende inden der indgås en aftale.

Held og lykkeWink

Tonny

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke galt.

I købte i 2010 en traktor til kr. 32.800 ex. moms. Denne har revisor afskrevet med 25% = 8.200. Den skattemæssige saldo er herefter 24.600. I har i 2013 købt en trailer til kr. 20.000 ex. moms. Denne skal tilgå = en skattemæssig saldo på kr. 44.600. I 2014 har i så købt en havetraktor til kr. 14.240 ex. moms. Denne skal tilgå = en skattemæssig saldo på kr. 58.840. 

I kan afskrive dette beløb med 25% = 14.710 som i har fradrag for i den skattepligtige indkomst.

Husk at i ikke må have taget fradrag for købet i de regnskabsår i har anskaffet jer driftsmidler. 

Tag fat i en revisor, det kan koste lidt men er nok det værd for at sove godt og trygt :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)