Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop uden CVR

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er igang med at åbne en webshop og er allerede løbet ind i de første små problemer.
Når jeg opretter en webshop, som i dette tilfælde er hos "dandomain", vil de gerne have, at jeg er CVR-registret, hvis jeg vælger "kundetype: Erhverv". Gør det den store forskel, at jeg vælger "kundetype: Privat" for der behøver jeg ikke være CVR-registret..?

Næste punkt er, at mine kunder skal kunne betale på nettet. Den nemmeste løsning er at lade dem betale via PayPal ved at oprette en erhverskonto, og der finder jeg ingen krav om at være CVR-registret. Men er det en løsning som skræmmer kunderne væk..?
En anden løsning er et betalingsystem hvor mine kunder kan betale med visa, mastercard og andet via hjemmeside (bliver ikke sendt til PayPal). Det er klart min "yndlingsløsning", men denne løsning kræver også, at jeg er CVR-registreret, hvilket desværre (sådan som jeg forstår det) består i, at jeg bliver moms-registret. Da jeg er ny iværksætter så vil det være mange penge af mine indtægter som går til moms.

Hvad ville i gøre..? Har i nogle råd..?

Jeg forventer et overskud på knap 20-30.000 kr. det første år. 

K

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma:

hvilket desværre (sådan som jeg forstår det) består i, at jeg bliver moms-registret. Da jeg er ny iværksætter så vil det være mange penge af mine indtægter som går til moms.

Du skal jo uanset momsregistreres når du når en årlig omsætning på 50.000 kr., så før eller siden skal du jo alligevel.

 

Men indtil du når den omsætning, kan du registrere dig som en PMV-virksomhed. Der får du et cvr-nummer uden at skulle momsregistreres.

Det er en midlertidig løsning indtil omsætningen når de 50.000 kr. (i øvrigt beholder du samme cvr-nummer når du så skal momsregistreres)

Fra Horsens
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde være OK, hvis din omsætning ikke er større end 50.000 kr behøver du ikke at moms registere dig

Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mit firma

Jeg vil personligt sige at du burde ikke have paypal som din eneste betalingløsning, ville dette kunne skræmme nogle kunder væk, jeg vil personligt ikke betale på en webshop som ikke har andre muligheder end paypal. Du kan sagtens få et CVR-nummer og ikke være momsregistreret hvor du så ikke skal betale moms af de første 50.000 kr. 

Hvis du skal have en erhvervskonto så mener jeg at man skal have et CVR-nummer, jeg ved ikke om man skal, men da jeg skulle have en erhvervskonto skulle jeg have et CVR-nummer.

Din yndlings løsning er også den løsning som jeg vil anbefale, hvis du fortrækker den som vil jeg lige give nogle links til indløsere og en betalings gateway

Betaling gateway

- Quickpay: https://quickpay.net/dk/

- ePay: http://www.epay.dk/

Indløsere:

- Nets (Skal man have hvis man vil tage imod Dankort og Visa/Dankort): http://www.nets.eu/dk-da/Pages/default.aspx

- Clearhaus (Tager imod Visa og Mastercard): https://www.clearhaus.com/da/

 

Begge indløsere kan bruges til både ePay og Quickpay, dog tager ePay først imod Clearhaus efter 2. kvartal i følge deres support.

Håber at du kan bruge det jeg skrev til noget :)

Med venlig hilsen og alt held og lykke med din webshop

Jacob :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma:

at jeg bliver moms-registret. Da jeg er ny iværksætter så vil det være mange penge af mine indtægter som går til moms.

Jeg forventer et overskud på knap 20-30.000 kr. det første år. 

Du fra det du skriver bør få lidt mere helt basal viden om moms!  Du glemmer jo at når du er moms reg. kan du trække momsen fra dine varekøb.

Hvis du allerede nu forventer et overskud på 20-30.000 DKK, må man jo også formode at din omsætning når noget over de 50.000 DKK som er grænsen for moms reg. Ergo skal du lade dig moms reg.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Munkø:
Det burde være OK, hvis din omsætning ikke er større end 50.000 kr behøver du ikke at moms registere dig

Nu er der jo nok ikke mange der forventet et overskud på 20 -30.000 det første år uden at have en omsætning på over 50.000 DKK. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bliv momsreg fra start - med 20-30.000 i overskud skal du regne med at sælge for over 50.000 på 12 mdr og så er der krav om reg.

Du vil også får rod hvis du har priser uden moms på 100 kr og så pludseligt om 8 mdr skal ha med moms og private nu ser ting koste 125 kr - 

Du har besvær med betalingsløsning uden CVR . Jespers PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html er en mulighed der

Du må ikke købe varer fra uden for EU uden CVR OG importregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

TUSINDE tak for alle det gode og hurtige svar, det er så lækkert at i gider svare mig. Tak

Jeg er blevet lidt forelsket i ideen om et PMV, da jeg ved jeg ikke kommer over de 50.000 kr. som er grænsen.


Jeg kan til gengæld også se fordelen i som John skriver at lade sig moms-regi nu, og så slipper man for alt det med prisstigningen senere hen!

Ved i hvor lang tid det tager at få sit cvr-nr...? 

K

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, har set mange af dine fornuftige svar og kan have brug for en som dig. En e-mail jeg kan fange dig på 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)