Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme konto til virksomhed og webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos :-)

Er der nogen der kan svare mig på om man må/kan bruge samme bankkonto til 2 virksomheder under samme CVR.?

Jeg har en konsulentvirksomhed og vil gerne starte en webshop, men er i tvivl om jeg skal have oprettet en separat bankkonto til formålet eller om jeg bare kan bruge konsulentafdelingens konto.

Og det vil vel være en fordel af lave et separat regnskab for webshoppen så det er adskilt på trods af det samme CVR nummer?

Håber I kan hjælpe.

God dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis det er samme CVR er det lovligt - Det er upraktisk i den grad hvis du vil køre to p numre og tilmed hver sin moms - men lovligt hvis det er samme - dog vil jeg tro der skal to konti til hvis du vil har hver sin moms

Du kan godt køre afdelingsregnskab uden to firmaer  i f.eks summa enterprise og givet mange andre regnskabsprogrammer

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar. Så hvis jeg vælger at opdele det totalt, men stadig på samme CVR, så kan jeg i realiteten bare ved indberetning til skat plusse de to regnskabers resultater?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan du - Hvis din omsætning er væsentlig bør du bare oprette en bibranche så du har begge brancher registreret i virk.dk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, fint. Og webshoppens konto SKAL vel også være en erhvervskonto ligesom konsulentens ditto?

Og hvordan gør man med NemKonto så når man skal have moms osv. tilbage? Kan man have to?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du har kun et cvr og dermed kun en nemKonto så moms osv kommer til den konto som fælles - Det er jo også kun ET momsregnskab med mindre du får to SE numre og to momsregistreringer - = ekstra arbejde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Praktisk talt, vil jeg næsten tro at det giver for meget unødig administration?

Kan godt se fordelen med to konti, hvis det ikke bliver styret i samme økonomi system, og du skal afstemme manuelle bank indbetalinger. 

Men ellers er der ikke så stor årsag til at gøre vildt meget ud af det  - ja du kan helt seperere det - men det er jo en tung vej. 

Du skal hellere (set i min optik), sørger for et tjene et par hundrede tusinde mere i webshoppen, ved at bruge energien der :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)