Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brændte mandler i regnskabet?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Google er din ven. "Fradrag repræsentation markedsføring" - fx http://www.startvaekst.dk/FradragforRepraesentation - der kan stilles uendeligt mange spørgsmål på dette område og er det osse. Find dem på nettet.

Der er 100% fradrag for generelle markedsføringsomkostninger, 25% (på driftregnskabet) for repræsentation, varierende procentsats på momsregnskabet.

Nej, du må IKKE tilrettelægge din virksomhed ud fra fradrag. Brug de midler du finder bedst på den måde du finder bedst for salget.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej, det var dumt formuleret - det er klart at man ikke skal planlægge efter fradrag for hulen da!

Jeg skulle bare have søgt efter det!

Men at dele mandler ud til potentielle kunder - er det så vareprøve? Det er vel markedsføring?

Eller er det repræsentation?

På forhånd tak

Mette - som synes systemet er lidt forvirrende ind imellem.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Google er din ven. "Skat repræsentation", fx http://www.tax.dk/pjecer/repraesentation.htm

"Repræsentation   
 
Udgifter, som afholdes for at få afsluttet forretninger eller for at knytte eller bevare forretningsforbindelser, kan fradrages som repræsentation med 25%. af udgifterne.1) Repræsentationsudgifter vil typisk være udgifter til måltider, restaurationsbesøg, tobaks- og drikkevarer, gaver samt opmærksomheder over for forretningsforbindelser og deres familier.2)

Når det gælder konferencer og lignende, som afholdes for forretningsforbindelser, vil visse af udgifterne til konferencen i almindelighed kunne fradrages fuldt ud.3)

Hvor udgifterne afholdes over for en ubestemt kreds af kunder eller potentielle kunder kan der være tale om Reklameudgifter, som kan fradrages med 100%.4) "

Gir du lidt brændte mandler hvis JEG kommer forbi, eller er det kun nogle du har med når du besøger bestemte kunder/kundetyper.

Led selv videre. Det er også afgørende om dit navn står på produktet, om værdien (100 g eller en kasse), etc.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, mange tak skal du have :)

Jeg leder videre.

Mette

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis mandlerne skal bogføres som reklameudgift (med 100% fradrag), skal de være

1. produceret i så store mængder, at de gives væk til hvem-som-helst, ikke bare de udvalgte kunder - modtagerkredsen skal være åben og "ubestemt"
2. være tydeligt forbundet til din virksomhed, f.eks. ved labels med jeres logo
3. udleveres i portioner, hvor værdien er under 100 kr.

(Jeg går ud fra her, at du har et godkendt køkken til at lave dem i...)

Hvis du deler smagsprøver ud på et marked eller en messe for at få folk til at købe andre ting, er det også en reklameevent. Hvis du giver dem til ansatte, er det også 100% fradragsberettiget, men så må du ikke trække momsen fra.

Men hvis du laver fine, små gaver til dine kunder, er det kunder. Så må du ikke trække hele udgiften fra i regnskabet, men kun 25%. Det er noget, man regulerer i forbindelse med årsregnskabet.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for endnu engang at forklare det så selv jeg forstår det! :)

Mvh

Mette

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)