Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal betale denne parkeringsafgift(bøde)?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så min opfattelse, at der er tale om bøder...

Bøder er generelt ikke fradragsberettiget i den skattepligtige indkomst, uanset hvem og hvordan og hvorlede betalingen ellers foretages.

Selskabet har i dette tilfælde ikke fradrag for p-bøder eller lignende. Så vælger selskabets ledelse alligevel at betale bøden, så er det skattepligtig indkomst for medarbejderen - Gælder ikke ledelsen eller ejere af selskaber.

Hvis andre har lovhenvisninger eller andet, som modsiger ovennævnte, så vil jeg meget gerne se dokumentationen herfor.

Tonny

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot lidt ordkløveri Tonny. Det rette ord er en parkeringsafgift og ikke en bøde, der er nemlig ikke tale om en bøde men en afgiftSmile Typisk udstedes og opkræves den jo heller ikke af myndighederne men private foretagende (Q-park, Parkeringskontol XX osv).

Omkring fradragretten så læs:

http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_2_2_2_17.htm

Specielt afsnittet (et stykke nede) "Udgifter til bøder for ansatte m.fl." der bekræfter hvad Whiskey skriver - altså der er fradrag for arbejdsgiverens betaling af ansattes P-afgifter.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik  jeg går ud fra det her så gælder P afgifter og fartbøder fælles for begge - afgift OG bøde - eller er der forskel på p afgift og betalt fart bøde?

Arguins - jeg ved godt det ikke er præcis 200 + 300 = 500 men det er dog klart at en ansat så med fordel kan få en ekstern arbejdsgiver til at betale og at denne så kan bruge det lidt til at sige - bare kør for hurtigt, vi snupper en del af bøden

vh JohnH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)