Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til virksomhedsordning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ønske om at benytte virksomhedsordning, da jeg hvert år har et overskud på ca. 100.000. Pengene ønsker jeg at gemme til senere investeringer/løn. Jeg er klar over at der findes andre virksomhedstyper som aps, IVS osv, og dem ønsker jeg ikke at bruge på nuværende tidspunkt. 

En del forarbejde har jeg allerede gjort i form af mit virksomhedsregnskab er adskilt. Bogholderi ordner jeg via Billy's Billing. Mit regnskab er hellere ikke særlig komplekt, da det indeholder få bilag og faktura.

Et par gange tidligere har jeg brugt bogholdere fundet af Agera. Årsregnskab kan jeg godt selv lave.

Nu har jeg lavet årsregnskabet for 2014, men jeg er tvivl om, at hvad ekstra jeg skal gøre i forhold til registering hos skat, og med det opsparede overskud i regnskabet.

Kan jeg stadig nøjes med en bogholder eller skal jeg nu have fat i en revisor? Jeg har læst flere artikler, at det er bedst at bruge en revisor. I sidste ende gælder det for mig om at ikke får problemer med skat :)

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du lønindkomst ved siden af? Vil du ramme topskatten såfremt du sender alt til personlig beskatning i 2014?

En revisor er at foretrække, men der er sikkert også bogholdere der kan finde ud af at anvende VSO

Når du selvangiver angiver du også oplysninger omkring VSO til SKAT.

Tilmeldt 29. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg og med det vil jeg ramme top skat grænsen. 

Hvis jeg har lavet bogføringen samt regnskabe, hvad vil en revisor eller bogholder kunne hjælpe med? Jeg skal bruge hjælp, men jeg har svært ved at forklar&/forstå hvad jeg ska bruge hjælp til. 

tallene skal plottes ind selvangivelsen. Kan revisoren / bogholderen gør det ud fra regnskabet som jeg har udarbejdet? Jeg vil tro at I mit regnskabsprogram skal der registeres det opsparede beløb..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis du har et helt normalt godt regnskabsprogram - så kan revisor sagtens klare skatten - der skal tages hensyn til hævninger men er de bogført som de skal - så er det ret enkelt at gå til for en der kan og ja det opsparede skal noteres og med i skat osv  En revisor vil med det samme vide hvad du spørger om

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, har du bogført alt og er det blot det regnskab revisoren skal bruge (har du lavet skatteregnskab?) er det hurtigt lige at plotte ind og finde ud af hvad du skal selvangive i det forskellige rubrikker. Du vil derefter blive opkrævet almindelig virksomhedsskat af dit overskud (forudsat du intet har hævet).

Du har så vidt jeg kan se ikke brug for nogen former for erklæringer.

Tilmeldt 29. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De seneste tre år har jeg lavet årsregnskab og jeg har brugt en bogholder til at gennemgår regnskabet, uden at han fandt nogen fejl. 

En ting som jeg også er tvivl om en bogholder har nok viden til at omkring en VSO? En bogholder er billigere en revisor. Jeg er i tvivl om, hvor meget bogholderen ved i modsætning til en revisor. F.eks. svarer en bogholder til en "sygeplejerske" og en revisor til en "læge"? 

Uanset om det er en revisor/bogholder der løser opgaven, kan opgaven beskrives sådan: 

Indberetning af skattetal til VSO til skat på baggrund af årsregnskab. 

Opsætning af billings billing så det er i tråd med VSO.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ha, måske du kan lave den sammenligning :)

Angående dit årsregnskab skal du ikke bogføre opsparet overskud i selve driftsregnskabet. Det er komplet adskilt.

Dit årsregnskab (som du selv laver) danner grundlag for opgørelsen af den skattepligtige indkomst. Det lyder ikke til, at du tidligere har korrigeret for noget skattemæssigt, så det lyder til dit regnskab er lige ud af landevejen. Der skal ikke laves yderligere opsætning i Billys Billing.

Det eneste du skal have hjælp til er indberetning af din virksomheds resultat til SKAT ved anvendelse af VSO og det kan en god bogholder og enhver revisor hjælpe dig med især når det ikke er mere kompleks end det er. 

Hvor bor du i landet? 

http://tjregnskabsservice.dk/  - drives af Thomas Jørgensen, han er selv aktivamino. Han er ikke statsautoriseret eller registreret og vil derfor sandsynligvis også gøre det for billige penge. Det lyder ikke til du er begejstret for en alt for høj revisorregning :) 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne være behjælpelig :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, hvor store er dine hævninger?  Overstiger hævninger dit overskud? I så fald er der ingen ide i at anvende vso for så kan du ikke spare op! 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)