Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ændring af skatteansættelse for 2006. Jeg har fået brev fra told og skat. Hjælp.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer som er inde i det med skat

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig, jeg er virkelig på bar bund her!!!

Jeg havde et ApS i 2006, som jeg solgte i dec.2006 for kr. 2,- ( der var ingen aktiver tilbage i virksomheden ) ApSèt blev stiftet i foråret 2006, da jeg troede at jeg skulle slå et slag i edb branchen. Af udfaldet, kan i nok regne ud at det ikke gik.I sommeren 2006 stiftede jeg og en bekendt, et komanditselskab hvor aps var komplimentar og vi var komanditister. Da jeg ønskede at udtræde af komanditselskabet for at gå andre veje på egen hånd ønskede min bekendte og en anden at købe apsèt så det statid kunne stå som komplimentar. Alt dette blev sat op af min bekendtes ven som var revisor. revisoren mente at det var en god ide for mig da jeg kunne få fradrag for tabet i apsèt.Og lavede i denne forbindelse min selvangivelse så jeg fik et stort fradrag.Jeg mener at dette var under anparter. SAGEN ER NU....jeg har fået brev fra told og skat som kommer med forslag til at ændre min skateansættelse for 2006. De skriver at ovennævnte ændring giver en forhøjelse af kapitalindkomsten med 124.998,- kr. samt en nedsættelse af aktieindkomsten med 124.998,- kr. HVAD BETYDER DET FOR MIG. De skriver at jeg skal kontakte dem hvis jeg ikke kan godkende forslaget.

På forhånd tak

Weinreich

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det tyder på, at dit fradrag på kr. 125000, - 2 kr. ikke er godkendt, og du skal betale skat heraf.

Afhænger dog af flere forhold.

Hvis vi skal hjælpe er det nødvendigt med flere oplysninger mv.

Vor mail: info@ppconsult.eu

Web.site: www.ppconsult.eu

 

/Peter

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det betyder at de har godkendt fradraget, men som fradrag i aktieindkomsten (med en marginalskat på kun 28/43%), ikke i kapitalindkomsten. Det betyder lidt større skat for dig - regn det selv ud for dig personlig på tastselv.skat.dk

 

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit svar. Jeg vil gerne sende flere oplysninger, hvilke skal du bruge. Jeg kan evt. sende dig brevet fra told og skat som vedhæftet fil, til din mail!!?

Jeg er nu lidt forvirret, da en anden amino (henrikkrebs) skriver at det betyder at de har godkendt fradraget??

På forhånd tak

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Nu har jeg været på inde på told og skat tast selv. For mig ser det ud som om det giver et nul. kan det virkelig være rigtigt at jeg ikke kan få fradrag for tabet? Og hvorfor skriver told og skat at: Hvis jeg ikke kan godkende forslaget, kan jeg kontakte dem. I dette tilfælde.....Hvad skal jeg så komme med af forslag???

Mange tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Ja...det tyder på, at det som Henrik Krebs mener er korrekt.

Prøv at regne på, hvor meget det betyder i merskat.

Hvis du ikke  accepterer, er der nok en frist  du skal forholde dig til fra SKAT`s side.

/Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)