Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nyopstartet PMV

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder freelance med undervisning og formidling, ved siden af mit "alm." job . Jeg har derfor nu oprettet mig som PMV. Men jeg trænger til at få et overblik over, hvad jeg egentlig skal gøre. Hvordan laver jeg regnskab? Skal mit "firma" have egen konto? NÅr jeg er ude på en skole og freelance, kan jeg opgive mit CVR nummer. Men fornylig havde jeg et job hvor jeg blev betalt kontant, hvordan opgiver jeg det? Alt i alt. Helt fra bunden, hvordan gør man? :-)
Hvis jeg nu f.eks. er på et selvbetalt kursus der vedligeholder min egenskab som underviser på det felt jeg underviser på. Kan jeg vel i princippet trække det fra? Hvordan gør jeg det? 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Ved regnskab skal du holde styr på alle indtægter og udgifter og gemme det og tilhørende bilag i 5 år. Du skal ikke indsende regnskab nogle steder. Kun have det klar hvis Skat efterspørger det. 

2) Ja, du skal have en Nemkonto. Hvis du ikke kan få din bank til at angive en privat konto til firmaets nemkonto, skal du have dem til at oprette en erhvervskonto.

3) Hvis du bliver betalt kontant er dette også indtægt og du skal give kunden en faktura. Du må ikke tage momsfakturaen

4) Du kan godt trække dit kursus fra (så det indgår som en udgift), når blot det 100% kun er til firmaet. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave dit regnskab gratis på https://dinero.dk/ 

Det vil give dig et årligt resultat (indtægter - udgifter), som du skal skrive på din selvangivelse.

Start med at lave et testregnskab så du prøve tingene af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

den med kurset vil jeg bare kommentere kort - Du kan trække det fra hvis der er tale om egentlig videreuddannelse/ tilførelse af viden til en eksisterende uddannelse. Ikke hvis det er noget nyt som gavner dit PMV

f.eks. frisør kan trække kursus i permanet af hår fra, men ikke kursus i neglemanicure - så det skal være videre på en eksisterende uddannelse - Du kan ex heller ikke trække regnskabskursus fra, selvom det er nyttigt at kunne føre regnskab i en virksomhed - det er for egen regning.

Kurser er noget af det skat ofte lige checker ved en evt kontrol, men som sagt - bare du følger regler, no problem

Øvrige svar jo klare nok, alt skal faktureres og intet med moms hverken købs moms eller salgsmoms og når du kan se du vil kommer over 50.000 kr på 12 mdr løbende - frem og/eller tilbage, så skal du momsregistreres

Med den usikkerhed du har med PMV kunne du måske ha nytte af min e-bog om netop personlig virksomhed - PMV - I/S med regnskab, moms og andre krav - hvad beskattes man af og meget andet forklaret - https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

For en del , vil det faktisk være en fordel at momsregistrere frivilligt, men det kan bl.a. afhænge af, om du fakturerer CPR/PMV folk eller andre momsregistrerede, som jo bare trækker momsen fra

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

dinero kan ikke opsættes som PMV, og aslt vil derfor indeholde moms osv,,

eller er det bare mig ?¨

Er det et krav at regnskabet skal godkendes af en revisor, når man er PMV ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

du må lave nye konti for at bruge de fleste programmer til PMV uden oms - og samme med Dinero hvis ikke det skal blive besværligt

Nej er er ikke revisorkrav - men regnskabet skal jo være ok ved en evt kontrol

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)