Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der betales moms bagudrettet, hvis omsætningen uventet overstiger 50.000 ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er i opstartsfasen med min nye virksomhed. Jeg kan forstå, at man kan undlade at momsregistrere sig, såfremt omsætningen er på under 50.000 kr.

Betyder det, at jeg kan omsætte for 50.000 MOMSFRIT før jeg behøver at indkræve moms ved salg af ydelser?

Antaget, at jeg omsætter for 50.000 uden at indkræve moms i 7 måneder og pludselig opdager, at jeg kommer til at overstige 50.000 grænsen, - vil jeg da skulle betale moms af HELE min omsætning inden for 50.000kr grænsen ?

Håber spørgsmålet er tydeligt og forståeligt.

MVH Malte Jefsen Lindal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal først registrere dig for moms når det er åbenlyst at du vil omsætte for mere end 50.000 kr. Derfor vil det ikke udløse moms bagud hvis du helt uventet overstiger, for så var det jo ikke ÅBENLYST. Omvendt, hvis du i skats øjne absolut kunne se, at du ville kommer over 50.000 kr på enhver løbende 12 mdr periode, f.eks hvis du hver måned omsætter 10.000 kr og måske tilmed ser omsætningen stige, så vil du faktisk kunne skulle af med moms af det du omsatte, efter det var helt ÅBENLYST at du ville komme over de 50.000 kr. Det er ordet åbenlyst du skal forholde dig til, og normalt vil skat acceptere meget, så længe det ikke virker som om du bare brugte de 50.000 som en slags bundgrænse, trods du absolut vidste, at det ville blive mere.

Mit personlige råd er, at når du kommer over 5.000 kr i fast omsætning på e n sælger man kun til private, og mener man at kunne tage mere for varen eller ydelsen uden moms, så kan den fordel være større. Man skal så bare huske, at når man får succes, så skal man enten sætte prisen 25% op - eller miste 20% af den pris man hidtil har indarbejdet hos kunderne

Læs om momsregistreringspligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html og overvej og give 55 kr inkl. moms Smile for min E-bog om personlig virksomhed, som også omfatter PMV som er personlig mindre virksomhed uden moms, netop til dem med forventning under 50.000 kr i oms på12 mdr løbende. Den vil kunne gi dig en nyttig viden om hele det at drive personlig virksomhed vil jeg hævde LINK E-BOG PERSONLIG VIRKSOMHED - den er letlæst på computer/iPad osv

god vind med den nye aktivitet  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar John !

Det var yderst informativt.

Jeg tror, jeg registrerer mig for moms med det samme, så jeg fra starten tager højde for momsen i min prissætning, og samtidig vænner mine kunder til, at det koster, hvad det koster.

Det lader til, at der er for mange ubekendte ved at vente. I tillæg kan jeg vel ikke trække momsen fra på værktøj, hvis jeg ikke er moms-registreret...?

Venlig hilsen Malte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

maltejefsen:
I tillæg kan jeg vel ikke trække momsen fra på værktøj, hvis jeg ikke er moms-registreret...?
nej helt korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen John :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)